Nekad Elloiuyh | Ban Överklagan (StressFri)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Elloiuyh

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
126
Reaction score
6
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199011082881/

Ditt Hex-ID: 11000013ea23281

Vad är din discord tagg? elloboi

Vem var det som bannade dig? Stressfri/Complain

Bild på banmeddelande: Ban Meddelande.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag satt inte i VC medans jag RP'ade. Detta fick jag förklarat till mig när jag vart bannad. Dem sade till mig att jag kommer att bli bannad eftersom att jag inte satt i min Gäng VC medans jag RP'ade på servern. Dem sade detta till mig i Support eftersom att dem inkallat mig dit. Vill även påpeka att jag vart PC-Checkad och besluten som togs efterråt var 1 Krim Varning + Ban.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag vart inkallat till Support. Jag hoppade Support och diskuterade lite med dem om vad som hade hänt osv. Jag fick inte veta vad som hade hänt i början, allt jag fick veta var att dem hade fått in klipps på mig. Dem bad mig Skärmdela mitt spel. Jag skärmdelade spelet och han bad mig sedan att skjuta honom i Huvudet. Alltså PC-Checkade dem mig för BloodFX. Jag sköt han i huvudet. Han såg att jag inte hade det på så jag var "clear" ifrån det. Han kollade sedan buskar och jag var "clear" där med. Jag hade ingenting på och har ingenting på som man inte får ha när jag RP'ar på Servern, därav hittades ingenting. Jag vart beordrad att Screenshare mitt Discord. Jag lyssnar på vad dem säger. Jag gör det och blir beordrad att gå in i olika privata discords, som inte är Unive relaterade. Jag tyckte det var väldigt skumt till en början. Jag gjorde som dom sa och gick in i Discords och dem såg ingenting som var lik "Meta" Discords. Så jag var "clear" därifrån med. Man ber mig sedan att gå in i mina PM's (Vilket står för Private Messages). Dem ber mig alltså gå in i mina Privata Meddelanden med folk på Discord. Vilket detta går under en lag dataintrån. Jag tyckte detta var väldigt skumt och eftersom det aldrig hänt mig förut när jag blivit PC-Checkad, eftersom att det är olagligt, så vart jag chockerad och skeptisk. Jag försökte att diskutera och prata med dem för jag tyckte inte detta var okej överhuvudtaget, eftersom att jag inte ville detta var det absolut inte okej, därav olagligt. Jag fick det sagt till mig att om jag inte gör detta kommer jag att bli Permanent Bannad för att jag "döljer" någonting. Jag gick in i dem tillslut eftersom att jag inte vill bli bannad på Servern för något jag inte har gjort. Jag gick in dit, flertalet Privata meddelanden med folk. Ingenting hittades. Jag tyckte inte detta var okej alls och jag var inte med på att dem ska få gå in där och se alla mina privata meddelanden. Detta var som att bli pressad på, antingen blir jag Permanent Bannad eller så gör jag som dem säger, vilket absolut inte är okej. Har fått detta berättat för mig att det räknas som dataintrång, man får absolut inte gå in i en persons Privata Meddelanden om inte dem är med på att man får det, i detta fallet var jag inte det. Dem kollade igenom Medal också, där hittades ingenting heller och jag vart Server Mutad och Deffad för att det skulle diskuteras beslut. Jag får det sagt till mig att jag kommer att få en Ban och Krim Varning. Jag vart då sedan Bannad enligt beslutet som tagits.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag har faktiskt inte en vetskap om hur jag ska anse detta själv. Tycker bara detta verkligen inte ska hanteras som det gjorde och anser att jag faktiskt blev utsatt på sättet detta hanterades på.
Jag har suttit i Gäng VC när jag RP'at hela veckan och även dagen jag blev bannad. Jag vart utsatt för flertalets Regelbrott dagen jag blev bannad. Jag hade då hoppat Kriminell Support flertalet gånger för att skicka in detta då. Jag vart aldrig indragen till Kriminell Supporten. Jag hade sedan blivit tillsagt att hoppa själv Krim Support pågrund av ärenden. Jag hade då faktiskt glömt att hoppa tillbaka till min Gäng VC efter att jag haft detta ärende.
Jag blir absolut inte oskyldig för detta. Jag kan anse att bannen ändå är rättvist lagt till en viss del, eftersom att jag under hälften av Scenariot inte satt i min Gäng VC. Jag förstår absolut det och kan hålla med om att jag gjorde fel.

Däremot, så är det felaktigt på hur allting hanterades. Jag väljer att ta detta i min Ban Överklagan eftersom att det har med Bannen att göra och inte endast med Staff Anmälningar att göra. Att PC-Checka inom Servern är absolut helt okej. Alltså att jag skärmdelar enbart spelet, dem kollar efter tredjeparts grejer man ej får ha, så som BloodFX, No Props, osv. Att däremot be någon gå in i Privata Discords och Privata Meddelanden är inte okej. Det är som det låter, PRIVAT. Att säga åt någon att "Gå in där annars kommer du bli Pbannad för att vi fattar att du döljer någonting". Det där är absolut inte så ärende ska hanteras. Jag som sagt, kände mig pressad, gjorde som dem sade, även fast jag inte var med på detta och jag ville inte att dem skulle in i mina Privata Meddelanden och Discords. Att hantera något på detta sättet är fel och det ska påverka bannen.

Jag vill påpeka också att dem hade checkat inprincip allt. Dem hade checkat ingame efter tredjepartsmjukvaror, min Medal, mina privata discords och mina privata meddelanden med folk på discord. Även fast allt detta hade checkats, så hade inte någon Meta överhuvudtaget hittats. Även om Klipps ifrån andra scenarion, som inte har med det scenario jag inte satt i VC under med att göra. Inget hade hittats. Jag tycker då att man kan anse det som felaktigt på den biten. Inget har hittats och därav så har jag blivit bannad för "Metagaming", även om jag då faktiskt inte metat under detta scenariot jag inte suttit gäng vc under, till och med andra scenarion jag har suttit gäng vc i hade jag inte heller metat i. Allt hade checkats, inget hittats. Även om inget hittats har jag ej blivit bannad. Jag tycker att man kan ta hänsyn och förstå också att när man checkat igenom hela ens dator och inte hittat spår på meta så kan man nog tänka efter, förstår denna personen nu varför vi gör detta, ja det gör den, då vet hen att hen ska sitta gäng vc härdan efter. Jag satt inte Gäng VC och blev PC-Checkad. Ingenting har hittats och även fast det blir jag bannad för me

Jag står fortfarande vid mitt ord att det kan vara fel utav mig en viss del också. Att jag glömt hoppa Gäng VC är inget jag tar som en ursäkt, jag glömde faktiskt detta. Jag tar det på mig och det gjorde jag fel i. Jag förstår det. Däremot att en spelare ska bli behandlat på det här sättet, till och med kan man säga utsatt, är inte okej.

Jag vill att denna Överklagan ska tas utav en Högre Uppsatt eftersom det är något som är alvarligt
^^

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad rättaktigt 1 gång (Vet inte om man ska anse denna ban rätt eller felaktig) innan den här bannen på dem senaste 6 månaderna.
Jag brukar skriva detta i mina Bans eftersom jag alltid har samma sikt på hur jag kan lyckas ta lärdom utav mina Bans. Jag är ärlig emot mig själv om jag faktiskt har gjort något. Jag brukar alltid kolla på mig själv och om jag kan se att jag faktiskt gjorde fel, då är jag ärlig och erkänner det. Jag är alltid ärlig emot mig själv eftersom man lär sig extremt mycket utav att vara ärlig. Man tar sig långt på att vara ärlig. Gjorde jag fel? Vad gjorde jag för fel? Hur ska jag ta lärdom utav detta? Allt det är saker som jag brukar tänka för mig själv och det hjälper mig verkligen förstå min Ban.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag tycker att jag skulle ha hoppat tillbaka till Gäng VC. Även fast jag glömde detta är det något jag skulle ha gjort. Jag skulle ha suttit Gäng VC under tiden jag deltog i Scenariot. Jag tar absolut på mig det och att jag gjorde fel i det. Jag skulle suttit Gäng VC under hela stunden jag faktiskt var inne på Unive. Jag satt under dagen och jag borde ha haft det i åtanken att faktiskt hoppa direkt tillbaka till VC'n efter mitt ärende med Kriminell Ansvarig var klar. Jag skulle ha hoppat Gäng VC och deffat efter mitt ärende.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att under tiden jag Rollspelar på Unive så ska jag alltid sitta i Gäng VC. Jag har lärt mig att när jag är inne på Servern så har jag som Kriminell och Spelare en plikt att sitta i Kriminell eller Gäng VC när jag rollspelar. Jag har lärt mig detta utav min Ban. Jag har lärt mig att jag ska ha med mig i åtanken att jag ska sitta i Kriminell eller Gäng VC när jag rollspelar. Jag har också lärt mig att Metagaming är ett mer seriösare ämne än vad man tror det är, det tas mycket mer seriöst. Jag har då lärt mig att det verkligen inte är okej att begå regelbrott som Metagaming, då det verkligen förstör RP'n och syn på RP'n överlag.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja (Jag vill påpeka återigen att jag vill att den högre uppsatt ska kolla på och helst ta beslut på denna Ban Överklagan. Det rör ett väldigt seriöst ämne inom Servern.)

Kommer tyvärr neka dig då jag känner att du inte har lärt dig av ditt misstag!

Mvh StressFri

Bild

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka