Inaktuell Elloiuyh | Ansökan till Staff [Donation] [Lukas]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Elloiuyh

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
125
Reaction score
6
Vad är ditt namn i verkligheten? Elliot

Ditt discordnamn: elloboi

Ange ditt födelsedatum 8 Mars 2008

Varför ska just du bli staff? Jag har tidigare varit Staff på både Unive och en annan seriös Svensk RP Server. Är erfaren inom just Staff området, vilket betyder att jag kan anta Staff rollen och kan det mesta utan att vara rädd och blyg bara för att jag är en ny Staff, utan jag kan det där redan och ni skulle inte behöva oroa er. Jag är en väldigt bra lyssnare på båda parter. Jag har tidigare haft en bakgrund på Unive där jag behövt vara i många Support Samtal, något som kan vara både positivt och negativt. I detta fall kan man se det positivt eftersom jag lärt mig flertalet regler och kan dessa i mitt huvud och vet när dessa gäller och inte. Jag kan mycket inom RP i sig och kan syftet för det mesta. Jag är en bra pratare samt lyssnare, jag kan argumentera och har väldigt bra argument. Jag kan också lyssna, vilket båda är en viktig roll i Staff arbetet. Att kunna argumentera, men också lyssna på vad spelaren har att säga. Jag borde bli en Staff eftersom att jag kommer ge mitt bästa i detta fallet, jag känner att om jag blir en Staff skulle jag vilja kämpa mig uppåt och inte stanna som Helper. Jag skulle vilja klättra mig uppåt och få ett bra rykte som en Staff. Just jag borde bli Staff för att jag är kunnig inom RP, speciellt vad man ska och inte ska göra, jag har själv varit en spelare som brytit emot regler och detta tyder på att jag kan göra rätt för mig. Jag vet exakt vad som är fel, eftersom jag har varit där själv och gjort fel. Jag vet vad som borde göras och inte borde göras. Jag vet att vissa Kriminella har haft klagomål och varit "rädda" för vissa Staffs för att dem är alldeles för stränga och inte lyssnar. Jag kommer vara en Staff som är både Sträng men ändå en bra Staff, jag kommer lyssna på vad spelarna har att säga, ställa flytigt med nyttiga frågor för att se efter rätt beteende och att regler följs, hålla koll på spelarna och försöka att vara en allmänt bra och omtyckt Staff. Jag ska bli Staff för att jag kan visa ett gott rykte för Unive och visa att Unive inte är en server man ska anse som en "skott server", här sker det RP och regler ska följas. Jag är vettig eftersom jag tidigare inte varit den bästa med just beteendet, problemspelare osv, det gör mig vettig i dem flesta tillfällerna för jag vet hur problemspelare och skottglada personer tänker, det är väldigt bra att ha en person som är erfaren inom dessa saker för dem vet vad som stoppar andra problemspelare ifrån att vara just problemspelare.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag har inte varit så aktiv på senaste pågrund av att jag varit upptagen med annat som är viktigare för mig att ta hand om. Om jag däremot skulle bli Staff kommer jag vara inne varje dag och fokusera på Staff Arbetet såklart. Jag menar då att jag inte riktigt vet vad som inte fungerar på Unive. Jag har däremot tidigare erfarenheter på vad som inte fungerat.
Skjutandet emot Poliser har jag sätt ske, är inte fullt säker på under vilka omständigheter detta skett men det är något som skett vad jag sett. Något som inte fungerade förut var mottot "pitta, hoppa ut, skjut, dra". Något som skedde alldeles för ofta, folk pittade, dem hoppade ut och "Shoot on sight" sedan drog dem efter dem fått sitt snygga skott klipp som sedan åker in i deras Montages. Detta har skett alldeles för mycket och det är något som borde tas stopp på, att man pittar och skjuter så fort man ser någon åka runt i motståndargängets gängbil. Ett problem som varit har varit kring problemspelare, dem som kommer in på servern för att skjuta sina skott och ha sina skottlossningar sen stänger av, kommer in på senare tidpunkt och göra samma sak, sen går detta i en cirkulation. Det är något som varit ett problem. Allmänt skottande har varit problem, skedde alldeles för mycket skottlossningar och det är inte RP.

Allmänt så var jag med om förut att lite OOC Förekomde, inte något flytigt men lite små OOC här och där. Jag vet att det var väldigt mycket OOC ett tag men det togs det tag i, jag har varit med om att det förekommit lite grann.
En grej jag vet folk är extremt dåliga på det är 80kmh regeln, samt att man lämnar sin bil mitt ivägen ifall den skulle bli trasig, det är liksom en allmänt dålig fokus och syn på just rpn. Man kör lite för snabbt i stan, jag tänker att man kan limitera det i stan och blåsa sina hundra vid avlägsna platser istället, så som sandy tex. Om ens bil går sönder så hoppar man ut och springer iväg, det där är ingen bra syn på RP'n, man kan försöka knuffa bort bilen till sidan av vägen för att få det att se någorlunda bra ut, sen skapa scenarios igenom att ringa Lagningsfirmor, privata folk som lagar eller en bärgare som kan bärga bort din bil till en lagningsfirma.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Att kontakta Jobb-Ansvariga om att dem ska ta kontakt med PolisKåren att om en eller flera spelare öppnar eld emot en polis i ett sammanhang som är helt orimligt så ska dem anmäla eller ta det via Support. Att hela tiden anmäla regelbrotten, visst det låter väldigt jobbigt men för serverns skull så måste regelbrott anmälas.
Det här med "Pitta, hoppa ut, skjut och dra" mottot krävs väldigt strikta åtgärder på. Nu vet jag att Pitta, shoot on sight och problemspelarbeteende är det väldigt strikta åtgärder på redan men ibland så lättast ofta vissa regler på, det är inget som vi väljer utan vissa Staffs slutar tänka på reglerna och det dras över andra Staffs, då som tidigare erfaren tänker man att man kan begå det regelbrottet eftersom att ingen tar åtgärder på det i varje fall. Detta är något som inte ska ske, alla regler ska gälla och inget ska lättas på. Att hela tiden hålla höga krav på Pitta, shoot on sight och problemspelare är viktigt, skottlossning då och då är okej men att skotta 5+ skottlossningar per dag är inte rimligt. Kriminella är diskreta, pengar kåta personer, inte skottglada blod älskande personer, detta måste alla kriminella på servern förstå, att vi rpar och inte kör Call-Of-Duty. Att ofta påpeka vad som inte ska göras i announcement är viktigt (I krim discorden), för om man som Kriminell Ansvarig/Staff hela tiden är på att just den regeln inte ska ske så slutar folk att begå det regelbrottet, för dem vet att Staffsen är på just det och är stränga om det, då kommer det inte att ske. Att hålla koll på Shoot Logs är en sak som alla Staffsen bör hålla koll på, att då och då nöta på shoot loggsen och se vem det är som skjuter som ett odjur och vem som sköter sig, man kan sedan ge tillsägelse eller ifråga sätta personen varför just detta sker och be dem att försöka lugna ner med skjutandet. Det går inte att bara anta en problemspelare, lättast för mig tillsammans med andra Staffs är att ofta specca, och nöta på att alla regelbrott ska anmälas och flytigt anmälas så att regelbrotten inte sker. Något som jag tycker man borde se efter är ett visst mönster, ofta byter skottglada personer Steam-Namn, dem sittar inte Gäng-Vc, dem har höga skott-loggs och dem är antingen inte med ett gäng och skyller ifrån sig på att vara Hangarounds eller att dem ska gå med gänget bara att dem inte fått roller, eller så är dem med ett gäng där dem flesta har höga shoot loggs eller där det finns ett antal bra med gängbilar som går att använda i skottlossningar, att små peta på dessa mönster gör det lättare. Jag tror jag tillsammans med dem andra kan lätt förändra på just den Kriminella RP'n.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man agerar Professionellt igenom att man är säker på vad man gör. Om man anser att någon bryter emot en regel ska man kunna argumentera för det och kunna sätta på exakt vilken regel och kunna bevisa att regeln är aktiv och inte en regel som var aktiv för 2 år sedan och nu är inaktiv. Man ska vara säger på vad man gör helt enkelt. Man svär inte i ärendet, man använder vårdat språk, väldigt enkelt. Man använder sig utav vårdat språk, man beter sig respektfullt och man skrattar inte i ärenden osv, man ska bete sig på ett bra sätt när man samtalar med andra. Man avbryter inte andra i ärenden, även om det är Staff eller spelare. Det finns också sätt att agera professionellt som Staff Ingame. Det är att man gör rätt i OOC, man som Staff ska inte skriva OOC mitt i scenarion, inte i scenarion man själv deltar i eller scenarion man speccar, det är endast okej om man ber andra sluta med OOC, men man ska försöka undvika det själv också när scenarion är aktiva. Man speccar högt, det är ofta då man tar skada på andras bilar igenom att man speccar alldeles för lågt, man ska vara diskret med att man är i närheten och man ska specca högt för att undvika att man har påverkan på ett scenario. Man ska använda sina Perms på ett fint sätt, dem ska ändast användas under Staff arbete, inte annars om inte det behövs att kicka en lallare tillexempel. Något som är viktigt är att man ska följa reglerna även som Staff, inga undantag tas bara för man är Staff. Det är ofta då vissa Staffs gör regelbrott bara för dem tror dom kan göra vad dem vill. Man är professionell igenom att man själv håller sig till reglerna, vilket borde vara en väldigt självklar sak.
Alla dessa bör följas, för ens egen Staff roll och för Unives Rykte.
För mig är detta väldigt viktigt, mitt mål ifall jag blev Staff är att klättra uppåt och anses som en bra och omtyckt Staff. Detta innebär då att jag ska agera professionellt. Jag kan vara hur duktig som helst men om jag skrattar och svär i varje ärende så är ju mitt rykte inte bra och då anses jag inte vara bra, även om jag är hur duktig som helst, då faller man av tillslut. Det är väldigt viktigt att jag agerar professionellt samtidigt som jag arbetar bra.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Det är väldigt lätt. Jag har inte ett måste av att RP'a , skulle jag bli Staff kommer mitt fokus vara på staff arbetet, jag kommer inte riktigt RP'a så mycket, kommer mestadels lägga fokus på Staff Arbetet. Jag balanserar det igenom att jag nästan gör som en vanlig dag. Jag fokuserar först på skola osv, sedan när jag kommer hem sätter jag mig vid datorn och redan då kan jag fokusera på att göra Staff Arbete. Jag kan försöka schema lägga det lite lätt, att ett rimligt antal med timmar per dag ska läggas på Staffa Arbete.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 2021, blir runt 2-3år nu, om man tänker totalt.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Absolut. Kan alla commands till och börja med, skriver ej ner dem ->("Skriv inte en lista med commands, det lär ni er ändå.").
Jag var Staff tidigare och har som sagt varit Staff på en annan server, har bra erfarenheter. Kan alla grundregler och kan dem flesta reglerna, behöver lära mig nya Kriminell Regler och kanske någon ny vanlig Regel. Jag har allmänt tidigare erfarenheter, vet exakt hur en Staff Agerar, hur man agerar professionellt och vad man ska göra för att balansera ut ett ärende. Jag kan hålla ärenden osv. Jag vet hur man är en Staff.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Donation

Om du fick jobba i ett annat område också, vilket skulle det vara? Kriminell

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka