- Meddelanden
- 720
- Reaction score
- 5
Vad är ditt namn i verkligheten? Elliot
Vad heter du på discord? elliot21
Ange ditt födelsedatum 7 September 2008
Beskriv din dagliga aktivitet. Kommer vara aktiv runt 16-21 på vardagar pga, skola, och på helger kommer jag kunna vara aktiv typ hela dan om jag inte har något annat för mig.
Hur länge har du varit medlem på Unive? Joina multistaden 2021, finns i chat logs, sen så börja jag rpa 2022 tills nu.
Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) file:///C:/Users/gabri/OneDrive/Bilder/Sk%C3%A4rmbild%202023-08-19%20123803%20aaaa.png
Har du tidigare varit blacklistad? Nej
Förklara vad för uppgift en servervakt har. Enligt min uppfattning/ innebär en servervakt att de ska effektivt utföra sina arbetsuppgifter genom att assistera personalen för att avlasta dem från överdriven börda. Vid grova regelbrott tar jag beslutet att utfärda en bann och lägger fram bevis i form av videoklipp. Därefter ger jag en motivering för bannen och delar klippen med våra medarbetare och hjälpare. De har då befogenhet att avgöra bannens längd, beroende på överträdelsens art. Min syn på en servervakt är att de inte bör aktivt söka efter problem, utan istället agera när problem uppenbaras. Om någon bryter mot reglerna, som t.ex. fail rp, metagaming, pwg, copbait, fear rp, rdm, vdm, sunt förnuft, combat logging, och andra regler, tar jag beslutet att utföra en svban om så är nödvändigt. En viktig del av en servervakts ansvar är att fullt ut förstå hur de olika behörigheterna används. Servervakter bör vara bekanta med alla regler och vara kapabla att hantera situationer på ett sätt som förenklar arbetsbördan för personalen. Vid tillfällen när personalen är upptagen och jag upptäcker att någon bryter mot reglerna eller uppvisar oönskat beteende, utfärdar jag en svban och presenterar bevis som kan förlänga bannens längd när personalen har möjlighet att utvärdera situationen. Sammanfattningsvis är servervaktens roll liknande en mindre version av personalen, där huvudskillnaden är att personalen och moderatorerna har fler befogenheter och kan utöka banstraff baserat på våra inskickade bevis.
Varför vill du bli servervakt på servern? Det finns flera motiv till att jag önskar bli en servervakt. Efter en tids spelande känner jag ett starkt att bidra till den server där jag spelar genom att ta på mig extra ansvar och främja en förbättrad RPupplevelse. I rollen som servervakt kommer jag att ansvara för att avlägsna onödiga bilar som kan orsaka störningar och serverlagg, samtidigt som jag kommer att sträva efter att upprätthålla en hög och övertygande nivå av rollspelet. Om jag observerar mindre regelbrott kommer jag att utfärda en varning och om överträdelsen fortsätter kommer jag att vidta åtgärder såsom /kick eller svban. Vid allvarligare överträdelser runt omkring mig kommer jag att dokumentera händelsen med idoch klipp för att underlätta för våra helpers och modsr att fatta lämpliga beslut.
Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Det finns många sätt att missbruka sina komands som servervakt. Ett par exempel inkluderar att reviva vänner eller sig själv efter till exempel en situation med skottlossning, genom att undvika att förlora sina vapen tex. Du kan t.ex banna folk för att du inte vill förlora vissa grejer i scenarion Denna handling skulle betraktas som att man utnyttjar en bannlysning för sin egen vinnstmitt under pågående scenario. Sammanfattningsvis kan man beskriva servervaktmissbruk som situationer där man utnyttjar sina kommanmds till sin egen eller sina vänners fördel. Du kan även ha på toggleid som wallhack i vissa skottscenarion eller liknade då du kan se med toggleid genom väggar och då har du en fördel.
Vad heter du på discord? elliot21
Ange ditt födelsedatum 7 September 2008
Beskriv din dagliga aktivitet. Kommer vara aktiv runt 16-21 på vardagar pga, skola, och på helger kommer jag kunna vara aktiv typ hela dan om jag inte har något annat för mig.
Hur länge har du varit medlem på Unive? Joina multistaden 2021, finns i chat logs, sen så börja jag rpa 2022 tills nu.
Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) file:///C:/Users/gabri/OneDrive/Bilder/Sk%C3%A4rmbild%202023-08-19%20123803%20aaaa.png
Har du tidigare varit blacklistad? Nej
Förklara vad för uppgift en servervakt har. Enligt min uppfattning/ innebär en servervakt att de ska effektivt utföra sina arbetsuppgifter genom att assistera personalen för att avlasta dem från överdriven börda. Vid grova regelbrott tar jag beslutet att utfärda en bann och lägger fram bevis i form av videoklipp. Därefter ger jag en motivering för bannen och delar klippen med våra medarbetare och hjälpare. De har då befogenhet att avgöra bannens längd, beroende på överträdelsens art. Min syn på en servervakt är att de inte bör aktivt söka efter problem, utan istället agera när problem uppenbaras. Om någon bryter mot reglerna, som t.ex. fail rp, metagaming, pwg, copbait, fear rp, rdm, vdm, sunt förnuft, combat logging, och andra regler, tar jag beslutet att utföra en svban om så är nödvändigt. En viktig del av en servervakts ansvar är att fullt ut förstå hur de olika behörigheterna används. Servervakter bör vara bekanta med alla regler och vara kapabla att hantera situationer på ett sätt som förenklar arbetsbördan för personalen. Vid tillfällen när personalen är upptagen och jag upptäcker att någon bryter mot reglerna eller uppvisar oönskat beteende, utfärdar jag en svban och presenterar bevis som kan förlänga bannens längd när personalen har möjlighet att utvärdera situationen. Sammanfattningsvis är servervaktens roll liknande en mindre version av personalen, där huvudskillnaden är att personalen och moderatorerna har fler befogenheter och kan utöka banstraff baserat på våra inskickade bevis.
Varför vill du bli servervakt på servern? Det finns flera motiv till att jag önskar bli en servervakt. Efter en tids spelande känner jag ett starkt att bidra till den server där jag spelar genom att ta på mig extra ansvar och främja en förbättrad RPupplevelse. I rollen som servervakt kommer jag att ansvara för att avlägsna onödiga bilar som kan orsaka störningar och serverlagg, samtidigt som jag kommer att sträva efter att upprätthålla en hög och övertygande nivå av rollspelet. Om jag observerar mindre regelbrott kommer jag att utfärda en varning och om överträdelsen fortsätter kommer jag att vidta åtgärder såsom /kick eller svban. Vid allvarligare överträdelser runt omkring mig kommer jag att dokumentera händelsen med idoch klipp för att underlätta för våra helpers och modsr att fatta lämpliga beslut.
Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Det finns många sätt att missbruka sina komands som servervakt. Ett par exempel inkluderar att reviva vänner eller sig själv efter till exempel en situation med skottlossning, genom att undvika att förlora sina vapen tex. Du kan t.ex banna folk för att du inte vill förlora vissa grejer i scenarion Denna handling skulle betraktas som att man utnyttjar en bannlysning för sin egen vinnstmitt under pågående scenario. Sammanfattningsvis kan man beskriva servervaktmissbruk som situationer där man utnyttjar sina kommanmds till sin egen eller sina vänners fördel. Du kan även ha på toggleid som wallhack i vissa skottscenarion eller liknade då du kan se med toggleid genom väggar och då har du en fördel.