Inaktuell siggepigge. | Ansökan till Servervakt [Jaak]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

siggepigge.

Icke Medlem
Meddelanden
161
Reaction score
6
Vad är ditt namn i verkligheten? sixten

Vad heter du på discord? siggepigge.

Vad är ditt Hex:ID steam:11000013efa1595

Ange ditt födelsedatum 26 Juli 2008

Beskriv din dagliga aktivitet. Jag är mestadels aktiv när det är lov men nu när skolan har börjat så är jag aktiv ifrån 15:00 till 22:00 och min totala tid som jag kan va aktiv är väl ungefär 4 timmar om dan på unive.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Ungefär en och en halv månad nu

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) https://medal.tv/games/gta-v/clips/jrTKDJD5IdlDNOh1d?invite=cr-MSx1WE8sMjQxMzYyOTQs många av mina bans är gamla jag har ändrat min rp totalt

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakt har som uppgift att underlätta för staffteamet genom att hantera mindre regelbrott, så att staffsen kan fokusera på större och mer allvarliga ärenden, såsom dåliga gängscenarion.

Servervakter ska kunna kicka spelare som begår mindre regelbrott och, om en spelare begår ett grövre regelbrott, kunna utfärda bans. En annan viktig del av rollen är att dva övergivna och trasiga fordon, eftersom de kan orsaka onödig serverlagg.

En servervakt bör alltid sträva efter att lösa situationer på ett rättvist sätt. Vid mindre regelbrott bör servervakten först använda /ooc för att uppmärksamma spelaren på regelbrottet och ge en chans att rätta sig. Om spelaren trots detta inte lyssnar, kan en kick användas som nästa steg.

Det är också viktigt att inte banna icke-medlemmar direkt för exempelvis att prata i /ooc. De kan vara nya på servern och inte ha full koll på reglerna. Istället bör man skicka ett meddelande via /m eller skriva i /ooc för att informera dem om regelbrottet och förklara vad som gäller.

En servervakt ska i grunden vara en helt vanlig spelare och aldrig använda sin roll för att utöva makt eller hota andra spelare, som till exempel att säga: ”Kör mig till sjukan, annars får du ban.” Servervakten ska alltid agera professionellt och bidra till en positiv spelupplevelse för alla.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli servervakt på Unive eftersom jag anser att fler servervakter behövs. När jag åker runt på servern ser jag ofta saker som kan förbättras, som folk som lallar runt, tjuvkopplar bilar på allmänna platser, eller slår ner varandra på exempelvis sjukhuset. Detta måste vi sätta stopp för.

Som servervakt vill jag kunna underlätta arbetet för staffteamet genom att hantera de mindre regelbrotten. På så sätt kan staffsen fokusera på större och viktigare scenarion. Jag har också erfarenhet av att hantera sådana situationer och tycker det är viktigt att hålla ordning och se till att alla får en bättre spelupplevelse.

Till exempel ser jag ofta personer som går runt med mask på allmänna platser. Då brukar jag skicka ett /m till personen och be dem att ta av sig masken. Om någon skulle vdma folk på exempelvis torget, skulle jag agera genom att bannlysa personen och sedan skicka in en förfrågan om banförlängning eftersom det är ett grovt regelbrott som inte kan lösas med en kick eller kortare ban.

Jag har också tidigare erfarenhet av att vara servervakt, så jag har bra koll på vad rollen innebär. Jag har tidigare varit servervakt på Unive men blev av med rollen vid en allmän rensning av servervakter och vid ett annat tillfälle när jag tog en paus från RP helt och hållet. Nu när jag är tillbaka känner jag att jag är redo att ta mig an rollen igen och bidra till att hålla servern i ordning.

Jag vill verkligen hjälpa till att göra Unive till en bättre plats och tror att jag kan bidra med både erfarenhet och engagemang som servervakt.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption inom servervaktjobbet kan förekomma på flera sätt. Här är några exempel:

Att använda toggleid under stormningar är ett allvarligt regelbrott. Det fungerar som en sorts "wallhack" där man kan se exakt var en person befinner sig, vilket ger en stor och orättvis fördel. Detta är ett tydligt exempel på grovt abuse.
Ett annat exempel är att reviva sig själv efter att ha dött i ett scenario, bara för att slippa vänta på att bli hämtad. Detta är också ett allvarligt abuse som bryter mot spelets regler.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka