Nekad Elias. | Polismyndigheten Ansökan [Zepta]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Elias.

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 11 Maj 2005

Vad heter du på discord? Elias.#5562

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 1101 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 3-4 timmar per dag

Hur ofta kommer du vara inne? så ofta jag bara kan, eller när jag har tid.

Hur många timmar har du på FiveM? 1101 timmar

Vad heter du? Elias Tönsgård

Hur gammal är du? 28

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis eftersom jag vill ta mig an en ny utmaning och för att kunna sätta bovarna bakom galler. Jag vill också bli polis eftersom jag testat olika jobb men inga har riktigt fastnat för mig och jag har blivit väldigt dåligt behandlad på mina tidigare jobb och därför så känns det som att polis kan vara ett bra yrke för mig. Jag vill också bli polis för att utveckla min disciplin och för att lära mig mer om ordning och hur man behåller friden. Till sist så vill jag också bli polis eftersom det kan vara en nyttig kunskap för livet och för sitt cv att kunna säga att man har varit polis. Jag tror också att polis kommer utveckla mig väldigt mycket som person och att jag kommer bli en mycket gladare och snällare person.

Varför ska just du bli anställd? Jag ska bli anställd eftersom jag är en väll disciplinerad och respekterande person. Jag har alltid hundra fokus på mitt arbete och ingenting kan få mig att tappa koncentrationen från arbetet. Jag ska också bli polis eftersom jag både är en väldigt snäll och omtänksam person medans jag också kan vara sträng och seriös ifall det behövs. Jag har också ett väldigt bra psyke och fysik vilket gör att jag kan klara av långa och ansträngande pass utan att behöva ta vila. Jag ska också bli anställd eftersom jag alltid tänker på personers bästa och deras säkerhet vilket gör att jag alltid kommer försöka att hjälpa folk istället för att skada dom.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor: bra socialkompetens och bra på att prata med folk, Starkt psyke, snäll och omtänksam.
Svagheter: För snäll ibland, över jobbar ganska ofta, blodbrist i blodet men tar tabletter för det(kommer inte påverka arbetet)

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har inte några direkta poliserfarenheter men jag har kollat på mycket filmer och dokumentärer om poliser som gjort att jag har lärt mig mycket om hur dom jobbar och vad man får göra och inte göra. Sedan så har jag också jobbat som privat vakt på en nattklubb vilket har gett mig lite erfarenhet inom att hålla ordning och säga till folk.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Det första jag skulle göra om jag stannat en bil är att jag direkt skulle meddela mina kollegor att jag nyss stannat ett fordon och vart jag befinner mig ifall någonting skulle hända. Jag ber sedan min kollega i bilen att kolla upp bilen för att se om det är personens bil eller om det finns någon efterlysning på personen som äger bilen. Efter det så går jag fram till bilen och ber föraren att veva ner vindrutan. När föraren vevat ner vindrutan så börjar jag med att fråga personen om hen vet varför jag stannade hen. Om personen vet så fortsätter jag med frågorna men om den inte vet så säger jag att jag stannat den för fortkörning. Jag frågar sedan personen om ID och Körkort. Om personen vägrar så arresterar jag hen samt om körkortet inte finns eller inte är giltigt. Om det sitter flera personer i bilen så frågar jag också om deras ID samt om dom har något olagligt på sig. Om jag misstänker narkotika eller vapen så kallar jag dit min kollega och vi ber personerna att stiga ur bilen. Vi söker sedan igenom bilen och om vi inte hittar något så arresterar jag och min kollega föraren. Om föraren hade andra personer i bilen så kollar vi om någon av dom kan köra bilen men och det bara var han så ringer jag en bärgningsbil som kan bärga bort bilen. Sedan så åker vi tillbaka till stationen där personer får sitt straff.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag börjar med att snabbt säkerställa min egna säkerhet genom att kolla så inga andra hot är i närheten. Efter jag garanterat min egen säkerhet så kontaktar jag mina kollegor och berättar om vad som hänt. Jag berättar vad registreringsskylten var och sedan så vänta jag på att förstärkningen ska anlända. Medan jag vänta på att mina kollegor ska anlända så går jag fram till min kollega som blev skjuten och kollar skadan. Jag kollar om skadan är lindrig eller allvarlig. Jag försöker hjälpa min kollega och se till så att han håller sig vaken och inte somnar. När förstärkningen anländer så hjälper jag dom att ta hand om min kollega och sedan så följer jag med tillbaka till sjukhuset där jag ger mitt stöd till min kollega.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Eftersom jag bara är aspirant och detta är ett så stort ärende så väljer jag att avvakta i början för att istället se hur polisen agerar i situationen. Jag håller mig nära min instruktör och gör det som han säger att jag ska göra. Jag passar samtidigt på att analysera och försöka lära mig av situationen så att jag själv senare kan hantera en sådan situation. Om jag sedan märker att det behövs förstärkning så ryker jag direkt in för att hjälpa mina kollegor.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? När jag kommer fram till platsen så kliver jag ur bilen och tar direkt fram mitt tjänstevapen för att kunna visa mannen att lägga ner kniven. I detta läge så använder jag mig inte av elpistol eftersom det kan riskera andra säkerhet. Istället för att riskera min och andras säkerhet så väljer jag att använda mig att tjänstevapnet. Om mannen inte väljer att svara på mina tillsägelser så avfyrar jag ett skott mot mannen bröstparti eftersom det är det stället som effektivaste kommer göra mannen ofarlig för dom andra runt omkring. Ett skott i benen skulle inte vara effektivt i denna situation eftersom det inte skulle stoppa mannen utan istället skulle göra det lidande för mannen.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin är att man inte ska lalla och snacka skit i radion utan man ska bara säga nödvändiga saker som har något med arbetet att göra.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappa är att man ska använda olika nivåer av våld beroende på situationen och hur personerna inblandade beter sig.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka