Accepterad Eldorado1029 | Ansökan till Servervakt [tarzan]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Eldorado1029

Icke Medlem
Meddelanden
45
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Vilmer

Vad heter du på discord? Eldorado1029#3513

Ange ditt födelsedatum 24 December 2007

Beskriv din dagliga aktivitet. Det varierar. När skolan är igång så varierar det extra mycket. Jag brukar vara aktiv mellan 09:00 - 23:00 med pauser under loven som nu under sommaren tex. Men under vår och höst så är jag aktiv från ca 16:00 - 22:00 kan även vara tidigare om nödvändigt om jag inte har annat i skolan som behövs göras.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Osäker, vet att jag lirade unive under sent 2020-2021 och vet att jag blev medlem under den perioden också. Sedan var jag inaktiv ett litet tag så jag förlorade medlemskap, sedan fick jag felaktigt indraget och fick tillbaka det efter 10 minuter. Men från och till i 2-3 år.

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) https://cdn.discordapp.com/attachments/1115255622238216222/1118825740641763408/image.png , vet inte om länken funkar, om den inte funkar kan jag bara skicka bild i pm senare. Men jag har blivit bannad 15 gånger under 2-3 år tid och hälften av dem är felaktiga och har blivit godkända när jag överklagat. .

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. Att vara en förebild för andra, man ska visa hur man ska rpa och hur man ska följa reglerna för att göra det så bra som möjligt för båda parter i ett scenario. Servervakter har också i uppgift att hålla koll efter eventuella småfel som spelare gör på servern. Vanliga saker för en servervakt kan vara att hålla koll efter lall, powergaming och suntförnuft. Det är alltså småsaker som folk gör fel. Man kan alltså banna folk i en dag för detta och sedan kontakta en helper eller staff för förlängning. Man ska även klippa när man bannar så man har bevis. Om man ska ressa någon behöver personen visa ett giltigt klipp annars får man inte lov. Om någon gör ett regelbrott och man märker det har man skyldighet att ta åtgärder.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli servervakt då jag spelat på servern länge och vill ta ett längre steg in i rpen. Jag vill vara med och förbättra rpen på servern och se till så att rpen drivs framåt. Jag vill se till så att alla dessa smådetaljer som förstör rpen försvinner, saker som att folk cyklar in i bilaffärer, skriker i butiker, startar slagsmål över små saker och mycket mer ska försvinna. Detta vill jag förbättra. Jag känner även att jag har koll på reglerna och anser att min rp är bra för tillfället, därför vill jag lära andra att rpa minst lika bra. Detta kommer göra att serverns generella rp bli bättre och fler gillar rpen. Om någon förstör för andra i rpen genom att begå regelbrott mot exempelvis grundreglerna vill jag se till så att dem lär sig en läxa för att sedan bli bättre som individ i framtiden. På så sätt kommer serverns rp att utvecklas. Jag har även mycket fritid för tillfället och är redo att lägga ner mycket tid som servervakt.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Kortfattat kan man exempelvis ressa någon för en persons fördel i ett scenario fast att det är felaktigt. Man kan också strunta i att banna vissa personer bara för att ens karaktär känner dem ic eller att man känner dem ooc. Detta är nog dem två vanligaste korrupta sakerna en sv kan begå. Vi kan ta ett exempel. Det är två kriminella gäng som har en skottlossning, din vän blir skjuten i huvudet och ska rpa på att han är medvetslös eller död, men du väljer att ressa han för att gänget ska få en fördel och vinna scenariot. Detta är VÄLDIGT fel att göra. Ett exempel kan också vara att du ser att din kompis gör ett tydligt regelbrott, tex rpar inte på skador efter en rejäl krock. Då har du skyldighet att ta åtgärder mot personen oavsett om du känner han eller inte.

Vidare till muntlig intervju, du har 48 h på dig att ta din intervju.
Lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka