Inaktuell ekeri36 | Ban Överklagan [Issa]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ekeri36

Medlem
Meddelanden
40
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198165646778/

Ditt Hex-ID: 11000010c3dddba

Vad är din discord tagg? ekeri36

Vem var det som bannade dig? Yren

Bild på banmeddelande: Screenshot 2026-01-17 023811.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Eftersom på klippet så ser de ut som att det är brist på social rp vilket jag förstår 100% eftersom de inte syns till alls

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som hände var att vi var 3–4 bilar på platsen. Jag hoppade ur bilen för att laga min, och min vän som var med mig hoppade också ur. Han hade sitt vapen framme, men jag tänkte inte på att mitt eget vapen var uppe medan jag höll på att laga bilen. Plötsligt kommer en ensam polis i en bil. Polisen väljer då att direkt hoppa ur bilen trots att det står flera bilar där och att det är två personer med synliga vapen. Enligt mig är detta total krasch-RP, eftersom en polis aldrig rimligen skulle kliva ur ensam och riskera sitt liv i en sådan situation där flera personer ser kriminella ut. När polisen hoppar ur är jag precis klar med lagningen. Under den här tiden blir det stressigt, med adrenalin och allt som hör till. Min karaktär var dessutom efterlyst och redan sedd med vapen. När polismannen tar upp sitt vapen och riktar mot oss sätter vi oss i bilen direkt och försöker lämna platsen. Vi kör iväg och försöker komma undan, men det är i princip omöjligt på grund av polisens civila Saab. Jag försöker köra fram och tillbaka, men det hjälper inte. Han pittar min bil, vilket syns tydligt i klippet, och bilen börjar bli seg. Där och då har jag inget riktigt val – antingen räddar jag mig själv eller så åker jag fast. Med tanke på att jag var efterlyst och beväpnad visste jag att det väntade ett grovt och långt fängelsestraff. Därför väljer jag, vid första bästa tillfälle, att hoppa ur bilen och skjuta mot däcken på polisens bil.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Själva bannen kan jag ändå förstå varför den lades, eftersom jag håller med om att det ser fel ut när man bara ser klippet. Absolut. Men om man tar del av min förklaring ovan och sätter sig in i min situation så tror jag att man kan förstå varför jag agerade som jag gjorde. I det läget handlade det för mig om att rädda mitt eget liv och min väns. Om man ser det från mitt perspektiv och tänker på hur stressigt och pressat läget var, så tycker jag att det jag gjorde är förståeligt. Samtidigt förstår jag också helt hur situationen kan uppfattas från andra sidan och hur det ser ut utifrån. En chans och få unbann så lovar jag bevisa att jag lärt mig något enormt och att något sånthär aldrig kommer ske igen. Så med de sagt bannen i sig är inte felaktig egentligen de fortfarande mitt fel och jag ska ha social rp i de scenariot.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Emote abuse i bilen där man inte kan döda då, efter den bannen har jag aldrig gjort de eller försökt, har inte varit i närheten av det

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ett annat val hade varit att inte skjuta alls och istället fortsätta köra bilen så länge den fungerade. När bilen sedan stannade hade jag kunnat springa därifrån. Men eftersom jag med största sannolikhet ändå skulle få ett långt fängelsestraff när jag blev tagen, kändes det inte som ett bättre alternativ. Min karaktär var redan efterlyst och hade setts med vapen, så för mig var det självklart att situationen skulle utvecklas så här. Beslutet togs utifrån min karaktärs perspektiv och den pressade situationen runt omkring. Jag var fylld av adrenalin, stress och panik, vilket gjorde att jag handlade som jag gjorde.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag tar ansvar för mina fel och de misstag jag har gjort. Jag förstår att det jag gjorde var fel och jag står för det. Jag lovar att något sådant här aldrig kommer att hända igen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jaa

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka