Nekad Edzzy69 | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Edzzy69

Medlem
Meddelanden
123
Reaction score
7
Ban-referens
fivem-lacken-4xux — FiveM, Utgår 2026-03-24
Anledning: hoppar ut och riktar utan att snacka nånting
Bannad av: ZeRo_Br1ks
Visa på portalen →

Berätta vad som hände Jag såg en Block 55-bil som rykte och körde in i en gränd, vilket fick mig att reagera och åka efter för att kolla läget. När jag kom fram försökte jag inleda en konversation med personen i bilen, men det var som att prata med en vägg jag fick ingen respons alls.

Eftersom situationen kändes misstänksam valde jag att hoppa ur bilen och rikta mitt vapen mot dem, men jag gjorde det inte aggressivt direkt utan stod och siktade i ungefär 20 sekunder för att ge dem en chans att svara eller agera. Först efter det hoppade personen ut och började skjuta mot mig.

Det jag reagerar på är att support sedan påstår att jag inte var social i situationen. Jag håller inte med om det, eftersom jag faktiskt försökte prata och skapa rollspel innan något våldsamt hände. Om jag inte hade varit social hade jag kunnat skjuta direkt utan att försöka kommunicera alls. Istället gav jag dem flera chanser att interagera, vilket de inte tog.

Tar du ansvar för det du blev bannad för? Jag förstår verkligen inte vad jag har gjort fel i den här situationen. Alla som har sett vad som hände tycker att det är helt absurt att man kan bli bannad för något sådant här.

Om till exempel Berra hade kunnat ge mig ett konkret exempel på vad jag faktiskt borde ha gjort annorlunda, då hade jag haft mycket lättare att ta till mig kritiken och ta ansvar. Men istället fick jag samma svar upprepat flera gånger att jag skulle vara mer social.

Problemet är att jag aktivt försökte förstå vad de menade med det. Jag förklarade gång på gång hur situationen gick till och ställde frågan vad jag konkret kunde ha gjort annorlunda, men jag fick aldrig något tydligt svar. Det blev bara en upprepning av samma formulering utan någon förklaring eller vägledning.

Det gör det väldigt svårt att utvecklas eller förbättra sitt rollspel, eftersom jag inte får någon konkret feedback att jobba med. Jag är absolut villig att ta ansvar och bli bättre, men då behöver jag också få en tydlig förklaring på vad som förväntas av mig i sådana här situationer.

Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle ha gjort annorlunda, eftersom jag aldrig fick något tydligt svar på vad jag faktiskt kunde ha gjort istället. Det enda jag fick höra var “du ska vara mer social”, men utan någon konkret förklaring på vad det innebär i just den här situationen.

När ni dessutom bannar för sådana här händelser, oavsett om man försöker skapa ett socialt scenario eller inte, så blir det väldigt svårt att förstå vad ni faktiskt förväntar er av en spelare. Jag försökte ändå aktivt att skapa interaktion och ge motparten chans att svara, men det verkar inte ha tagits i beaktning.

Det som känns mest frustrerande är att efter att jag lämnade supporten så visste jag fortfarande inte vad jag gjorde fel, eller vad jag kunde ha gjort annorlunda. Utan tydlig feedback blir det i princip omöjligt att förbättra sig eller anpassa sitt rollspel efter era regler.

Jag vill gärna utvecklas och göra rätt, men då behöver jag konkreta exempel och tydliga riktlinjer inte bara ett återkommande svar utan förklaring.

Varför ska vi ge dig en till chans? Ni ska ge mig en till chans eftersom jag faktiskt vill förstå vad jag gjort fel och bli bättre. Jag har inte försökt att bryta mot regler medvetet, utan tvärtom försökt skapa ett scenario och interaktion i situationen.

Problemet har varit att jag inte fått någon tydlig förklaring på vad jag borde ha gjort annorlunda. Trots att jag flera gånger frågat efter konkreta exempel har jag bara fått svaret att jag ska vara “mer social”, vilket är svårt att ta lärdom av utan vidare förklaring.

Om jag får en till chans kommer jag ta till mig av tydlig feedback och anpassa mitt rollspel efter vad som faktiskt förväntas. Jag är villig att utvecklas, men för att kunna göra det behöver jag också förstå riktlinjerna.

Jag tycker själv att mitt beteende i situationen visade att jag försökte skapa rollspel snarare än att bara gå direkt till våld, och det är den typen av spel jag vill fortsätta bidra med framöver.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka