Accepterad E34 | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

E34

Välkänd Medlem
Meddelanden
1,239
Reaction score
173
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199229414623/

Ditt Hex-ID: steam:11000014ba5acdf

Vad är din discord tagg? E34

Vem var det som bannade dig? Scar1

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: IMG_3769.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Scar1 valde att banna mig eftersom jag skrev en rasistisk kommentar om Amed.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag bytte bil med Amed, men bytet gick inte igenom. Han upptäckte detta ungefär åtta timmar senare när jag hade stängt av datorn, och dagen efter visade det sig att bilen inte stod i garaget. Jag skrev till honom och förklarade att jag var i min sommarstuga för att åka ut med båten, och att jag skulle vara tillbaka om 4-5 dagar. Han svarade att det var okej, och vi lämnade det där. Efter två dagar skrev han till mig: “Ej din landlösa arab, när ska du lösa bilen?” Jag svarade: “Jag vet inte din svartskalle,” eftersom vi brukar prata så med varandra, då vi har känt varandra länge och är vana vid den jargongen. Dessutom umgås han med personer som står mig nära. Efter mitt svar lämnade han det på öppnat och svarade inte. Den tredje dagen skrev han igen: “Du ska lösa bilen imorgon din bombare” följt av en bomb-emoji. Jag svarade: “Softa till dig din svarting, är ute med båten,” och skickade en bild som bekräftade att jag verkligen var ute med båten. När den fjärde dagen kom, vilket var den dag jag hade sagt att jag skulle vara tillbaka, men fortfarande inom den tidsram jag nämnt (4-5 dagar), skrev han att jag måste lösa bilen direkt, annars skulle han dra in staff. Jag såg inte hans meddelande eftersom jag inte använde mobilen den dagen. När jag senare skulle lägga mig och kollade igenom min Discord såg jag att Scar hade skrivit till mig och att jag hade blivit bannad för att ha skrivit rasistiska saker i Ameds PM. Detta är min version av vad som hände.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det är en sann ban, men det handlar om något som varken har utförts eller skrivits offentligt i unive, utan enbart i privata PM. Jag anser att staffen borde ha granskat situationen närmare, särskilt eftersom det framgår att mina meddelanden inte hänger ihop utan min endast finns och inte Ameds. Detta tyder på att Ameds meddelanden kan ha raderats, vilket gör att helheten av vår konversation inte framgår korrekt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har gjort misstag tidigare som VDM, RDM, och FearRP, men jag har lärt mig av dessa och sett till att aldrig upprepa dem. Sedan dess har jag undvikit att utföra sådana handlingar igen.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Att ej skriva sådant i någons PM och att bara kunnat vara klar göra för han att jag inte gillar sådan rasimen och säger till han på skarpen och säger jag kommer hem imorgon och ger dig bilen då utan några klagomål eller att jag uttrycker mig fel.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, att undvika att använda samma jargong och istället sätta gränser är något jag har lärt mig. Jag kan lugnt säga att jag har reflekterat över detta under en längre tid och verkligen förstått mitt misstag. Samt nästan varit bannad i ett halvår.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka