Nekad DynamoS | Ansökan till Servervakt [Punkt.]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

DynamoS

Icke Medlem
Meddelanden
15
Reaction score
4
Vad är ditt namn i verkligheten? Davis

Vad heter du på discord? DynamoS#1922

Vad är ditt Hex:ID 110000119340f2f

Ange ditt födelsedatum 3 Februari 2003

Beskriv din dagliga aktivitet. Min dagliga aktivitet består av att jag går upp mellan klockan 07-08 på vardagar då jag pluggar distans på universitet. Detta leder till att jag är mycket på min dator och pendlar mellan att plugga/kolla föreläsningar till att jag spelar. Denna kombination har fungerat för mig länge och därför anser jag att jag har möjligheten att lägga den tid och energi för att bli en servervakt på Unive. Jag har tidigare varit SV flertals gånger så jag anser att jag har den kunskapen att bli en servervakt. Genom att vara med och rollspela och samtidigt påträffa personer som bryter mot Unives regler är något som de flesta personerna känner igen sig men inte kan göra nåt åt saken. Med min erfarenhet och den tid jag lägger på RP (som polis) är detta ett vanligt förekommande problem när man spelar, därför vill jag ha möjligheten att under tiden jag spelar så kan jag samtidigt upprätthålla serverns regler och föra bort personer från servern som förstör för andra människor för deras omognad och brist på uppmärksamhet.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Jag har varit medlem sedan 2022-01-31 men blev av med den och ansökte och blev godkänd 2023-02-04 igen

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) https://cdn.discordapp.com/attachments/942551525077696522/1206273278411276318/image.png?ex=65db6889&is=65c8f389&hm=22b01e88d3d1b920888292f999c25fa3629717958370bc6442c5752af34b8264&

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. Servervakter spelar en viktig roll i att upprätthålla ordningen och skapa en positiv spelupplevelse för alla på servern. Deras huvudsakliga uppgift är att vara som ett stöd för staffen och agera som förebilder för andra spelare. Det är därför viktigt att servervakter använder sina befogenheter ansvarsfullt och inte missbrukar dem för personlig vinning eller maktmissbruk på olika sätt. Genom att vara en aktiv spelare och engagerade i servern kan servervakter fungera som en resurs för spelare som är osäkra på reglerna eller behöver vägledning. Det är också viktigt att reagera när regelbrott i ens omgivning begås och informera staffen för att säkerställa en rättvis spelupplevelse för samtliga spelarna på servern.

Varför vill du bli servervakt på servern? Som jag tidigare nämnt så har jag varit servervakt flera gången och även varit medlem på denna server sedan flera år sen tillbaka. Detta har i sin tur lett till att jag är medveten om hur en server fungerar och vilka situationer som kan uppstå inom scenarios där det ibland är nödvändigt att behöva vara med i höjd beredskap utifall något oväntat händer.

Det jag har lärt mig och sett under den tid jag spenderat på Unive är att det är viktigt att vara trevlig och lösningsorienterad när det gäller mot spelare. Oavsett om man är ägare, staff, medlem eller icke medlem så är det viktigt att bemöta alla människor med lika respekt både för att det inte ska bli korruption men även för att alla personer på servern ska ha en lika bra upplevelse av servern.

Därför genom att kunna hantera situationer och ge de nya spelarna en chans att utveckla sitt RP och lära sig av sina misstag så är det extra viktigt att förklara på ett sätt så att de personer förstår exakt vad de ska göra i framtiden men också förstå vad det har gjort denna gång. Genom denna metod har jag uppmärksammat att det är sällan att de personer begår samma problem i framtiden.

Sammanfattningsvis kommer det leda till en mycket mer trevligare och hållbarare upplevelse för alla medlemmar som icke medlemmar på servern.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption och abuse är väldigt liknande begrepp men dessa innebär att man utnyttjar de man har tillgängligt för att skapa sig en själv eller en annan persons fördel. Detta kan vara aktuellt när det gäller att servervakten utför ett comand "/svban" på någon person utan någon giltig anledning enbart för sina personliga åsikter.

Vidare till muntlig intervju du har 48 timmar på dig lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka