Inaktuell dr.duck | Chef-jobb ansökan [Polismyndigheten]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

dr.duck

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
69
Reaction score
9
Vilket chef-jobb vill du ansöka till? Polismyndigheten

Vad heter du i verkligheten? Max

Vad heter du på discord? dr.duck.1

Ange ditt födelsedatum: 22 Juli 2008

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på unive länge. Jag började spela i slutet av 2022 första gången och efter de så har jag spelat en del krim men jag har spelat som längst som polis och det har jag varit länge. Jag har runt 1500 timmar ungefär och de mesta av de timmarna ligger på att spela som polis på unive.

Hur rollspelar du på servern? Med i gäng

Har du några tidigare erfarenheter, isåfall berätta hur de kan hjälpa dig som chef Jag ska bara berätta det lite snabbt. Jag har inte varit krim länge den här gången. Det ser lite fel ut att vara med i gäng sen bli chef. Men jag sa upp mig för en vecka sen (Varit krim i en vecka alltså). Bara för att förklara situationen. Ansökan:

Jag har bra erfarenhet av att arbeta som polis inom Unive och har ägnat mycket tid åt att utveckla mina kunskaper och erfarenheter inom polisen. Min långa tid som polis har jag lärt mig mycket om yrket och vad som krävs för att arbeta effektivt inom polisen. Jag har haft flera ledande roller, som enhetschef (EC), avdelningschef och ledningspositioner inom polisen vid flera gånger. Genom dessa roller har jag fått bra erfarenhet om att leda och av att skapa ett bra arbete med mina kollegor.

Jag har haft möjligheten att arbeta under flera olika chefer, vilket har gett mig olika erfarenheter i olika stilar och olika strategier. Jag har alltid försökt och har bidragit till att utveckla polisen och göra det roligt för alla att vara i tjänst. Min förmåga att leda, motivera och arbeta med andra är bra. Det har hjälpt mig att arbeta i team, försöka göra det roligare för alla. Jag har jobbat med många olika i ledningen och har lärt mig mycket om att hjälpa och arbeta för att göra det bra för alla. Utöver min erfarenhet inom polisen har jag arbetat inom olika positioner och varit både chef och biträdande chef vid flera tillfällen. (andra jobb) Men har även varit chef över enheter inom polisen som sagt.

Mina erfarenheter har lärt mig att samarbeta effektivt, både i team och arbeta själv och att ta viktiga beslut i situationer när det behövs. Jag har också bra relationer med mina kollegor, det har gjort att jag kan arbeta bra med kollegor Min tid som polis har inte bara handlat om framgångar i tjänst men också om att skapa bra vänskap och rolig arbetsmijlö med mina kollegor och vänner. Jag gillar att få vara social och arbeta tillsammans med andra. Jag är inte en person som vill kontrollera allt själv, istället så gillar jag att arbeta med andra och göra saker effektivt.

Utöver min "praktiska" (vara i tjänst) erfarenhet har jag en grund inom juridik, som jag studerar IRL. Mina juridiska studier ger mig bättre kunskap för polisen och domstolen. De lagar som är relevanta för polisarbetet, vilket är en stor fördel i en roll som polischef. Jag är motiverad att lära mig nya saker som kan bidra till att förbättra mitt arbete och polisen allmänt. Jag har också varit aktiv i andra roller som SV och staff. Jag kan vara social med de och arbeta med de bra. Dessa erfarenheter har gjort så att jag kan staffs arbete och kunna arbeta med staff. Jag har inget problem att arbeta med staffs och har inget emot att snacka med de. Med mina erfarenheter, kunskap och engagemang så hävdar jag att jag är väl kvalificerad för rollen som polischef. Jag tror att min förmåga att samarbeta, leda och vara en positiv skulle göra mig till en bra chef inom polisen. Mina kollegor vet om min kompetens och min kunskap att vara en chef. Det stärker min chans att så att jag kan bli en bra chef. Jag har spenderat mycket tid på att utveckla mina kunskaper och erfarenheter och att bidra till polisen inom unive. Min aktivitet, erfarenhet, sociala kompetens och engagemang för arbetet gör att jag förtjänar en chans att ta på mig rollen som chef.

Jag har varit polis under en längre tid (jag har varit det sammanlagt i över ett år). Jag har de kunskaper som behövs och jag kan arbeta med mina kollegor på ett bra sätt. Jag vet att vissa andra chefer stänger in sig och vill inte prata med så många andra än ledningen, jag vill vara en öppen chef som ska försöka arbeta med alla på ett positivt sätt. Om jag blir chef kommer jag arbeta med de som vill och jag kommer inte stänga in mig och bara åka med vissa få. Jag vill vara social med alla mina kollegor och jag vill att alla ska ha roligt och lära sig. Jag känner att jag har den kunskapen som behövs. Jag vill bli chef för att jag kommer kunna göra ändringar på polisen, jag kommer ge alla en chans att kunna jobba sig uppåt och att ha en chans i polisen. Jag kommer göra så att alla kan få en chans om de har de kunskaper och erfarenhet som behövs för den positionen.

Sammanfattningsvis så ser jag mig själv som en bra person för chef, jag vet att flera också gör det. Jag har arbetat under en längre tid och jag har lära känna många som kan hålla med mig att jag har ett bra val för chef. Jag kommer se till så att polisen utvecklas så att alla kan se att polismyndigheten är kompetent.

Vad är dina framtida planer kring detta jobbet? Jag har flera planer som jag har tänkt på för att utveckla och förbättra polisens arbete. Det är viktigt att inte göra allt på en gång, utan att arbeta över tid för att utveckla och utföra våra planer, så man kan inte göra allt på samma gång. Även om vi redan har en relativt hög aktivitet inom polisen finns det områden som kan bli mer effektiva. Jag har ett exempel, SU är riktigt inaktivt och det händer inte så mycket med det, så det är ett exempel på att utveckla. Särskilt när det gäller att minska "lallandet" som ibland händer, främst under kvällar och nätter. Mitt mål är att minska och skapa en mer strukturerad och inte lallande, så det är två förslag som jag kan ge nu. Utöver detta har jag planer på att utveckla och förstärka våra enheter samt att skapa nya enheter som kan bidra till att ytterligare förbättra polisens arbete.

Jag har redan några idéer i tanke för hur det kan genomföras och hur det kan förbättra arbetet. Även om polisen redan fungerar bra, påstår jag att det alltid finns saker att förbättra. Genom att hitta nya möjligheter och göra justeringar så att det kan polisen kan förbättras och utvecklas till en bättre polismyndighet. Jag planerar att arbeta aktivt tillsammans med ledningen för att utveckla olika saker som kan stärka polisens arbete. Jag har en bra relation till alla i ledningen och känner att vårt samarbete skulle vara både positivt, effektivt och produktivt. Jag kan kombinera mina idéer med ledningens planer så kan vi skapa en starkare och förbättrad polismyndighet som kan göra det roligare och bättre. Mitt fokus kommer inte bara ligga på att utföra mina egna idéer men också på att samarbeta med ledningen och resten av polisen. Jag tror att det är genom samarbete och vara social med alla i ledningen. Vi kan verkligen kan göra lite förbättring. Att arbeta aktivt med ledningen kan göra så att vi kan utföra mina idéer och ledningens idéer. Jag ska försöka att utveckla med ledningen. Jag är övertygad om att mina planer och samarbete med ledningen, skulle kunna utveckla och bidra till en mer effektiv och positiv polis. Genom att arbeta med ledningen ska vi utveckla och arbeta produktivt med ledningen för att skapa en bättre polismyndighet.

Det finns fler saker som man kan förbättra. T.ex. skottlossningar mellan kriminella och poliser. Det skjuts alldeles för mycket mellan polis och kriminella, det är ju inte ett problem som är inom polisen men det är planer jag har för att utveckla polisen och rp:n. Det finns lite olika saker som kan utföras för att förbättra detta. Jag har planer för detta. Med detta kommer jag försöka att arbeta att minska gäng kriminalitet och att gängen skjuter mindre. Jag vill minska så att gängen ska skjuta mindre och att gängen inte begår lika mycket brott som innan.

Jag känner även att aktiviteten var bra men att många inte spelar lika aktivt som förut. Jag vet inte varför men många sa upp sig för nån månad sen. Många av de som sa upp sig var aktiva och bra poliser, men det funkar fortfarande. Men det är en till plan för att utveckla polisen. Att få fler att vilja komma tillbaka, få in nya poliser och göra så att alla känner lusten att spela. Så det är också en sak som kan förbättras.

Jag vill även få bort det partiska i polisen. Under längre tid så har det varit att alla inte har haft chans att bli högre ranger eller ha chans för vissa positioner. Det har under en längre tid varit att ledningen har styrt allt, det ska ju såklart styras av ledningen men det har varit som en diktatur. Som jag sa innan så kommer jag vara en öppen chef som kommer vara med alla poliser, inte bara vänner och ledningen. Jag vill få bort diktaturen från polisen, det ska ju styras av ledningen men att alla ska få chansen till positioner och att ha roligt inom polisen. Jag har flera planer för polisen som kommer att utföras under en längre tid.

Hur kommer din aktivitet se ut, kommer du ha den tiden som krävs för att vara chef? Jag kommer kunna vara aktiv som chef. Jag har tid att kunna arbeta i tjänst och tid att vara i dc. Jag kommer kunna spela lite varje dag. Ibland mer ibland mindre. Jag kommer kunna vara aktiv rätt ofta men jag kommer lägga ner tillräckligt med tid för att utveckla polisen och för att vara i tjänst och visa mig. Jag har tillräckligt med tid för att vara chef inom polisen. Jag kanske inte kan spela 10 timmar varje dag men jag kommer lägga ner den tiden som behövs för att utveckla och hjälpa polisen.
Jag har tid för att spela och vara chef över polismyndigheten.

Har du läst våra Regler? Jag har läst reglerna.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka