Nekad DJD24 | Ban Överklagan [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

DJD24

Medlem
Meddelanden
121
Reaction score
3
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199122959895/

Ditt Hex-ID: 1100001454d4e17

Vad är din discord tagg? djd24.

Vem var det som bannade dig? Bubblegum

Bild på banmeddelande: 87025-fb74d6d72cc7d2e586804583675b8912.webp

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att de banna mig för att staffsen tror att jag fuskar och då fattar jag ju såklart att de perma bannar och drar roller på alla som fuskar. Det sjuka för mig blir ju att jag själv vet ju att jag inte fuskar så det blir ju väldigt störande när man blir bannad för fusk och får indragna roller typ utan anledning. jag fattar ju såklart också att ni inte kan tro på mig när jag säger att jag inte fuskar för det säger väl alla som blir bannade för fusk. Jag tycker att det känns lite som att bara för att man lyckas ha lite tur och sätta ett skott när någon åker iväg så blir man anklagad för fusk direkt på klippet tycker jag man ser klart och tydligt att jag inte lockar eller något och mitt sikte är rakt på hans huvud. Det är ju liksom första gången jag ens lyckas pricka någon som åker iväg i bil och då direkt blir jag anklagad för fusk, det är inte som att ni vet alla andra gånger jag skjutit och aldrig ens lyckats träffa. Sen klippa jag detta för att han killen jag döda skrev att det var fusk och då tänkte jag. när jag försöker skriva till bubblegum så iggar han mig sen när han väl svarar så svarar han på "vill du pc checka mig har inget emot det"-djd24 "behövs ej." - bubblegum vilket jag tycker är konstig dessutom samma kväll jag blev bannad så skrev han inte till mig inte ens en tag i dcn och inte ens i sup så satt och vänta i sup i cirka 30-40 min för ingenting. sen att jag har frågat majoritetan av staffs så säger folk att det inte är fusk utan det är recoilen på vapnet som är lite skummt eftersom jag har sett andra klips med det vapnet som jag sköt med så hackar siktet upp igen. ni kanske borde kolla upp äkta grejer istället för att anklaga folk för det dem inte har gjort. så det tycker jag är lite fel faktiskt att anklaga folk för fusk direkt dom träffar nån i huvudet när personen sitter i en bil. Tillexempel min kompis är jätte duktig på att skjuta på fiveM han är tillomed bättre än mig och han har aldrig blivit anklagad det. folk ber han skicka klips till dem han dödar och då gör han det.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. jag och min kompis vi hade varit o snurrat runt i staden. sedan åker vi till gänghuset för att laga bilen sedan efter det så kickade bubblegum mig för att jag var buggad tydligen men tänkte inte mera på det och gick in igen efter en liten stund innan jag gick in hade jag kört nordix så jag var uppvärmd ifall det hade blivit skottlossning, så jag spawnar gänghus och ringer min kompis ig och säger vart är du jag plockar upp dig han var i sitt gänghus och vi var allierade så de va bara en gata över till hans gänghus så jag plockar upp honom och så börjar vi att åka runt igen och kollar läget i stan sen ser vi en bil som hade hetsat mot oss förut och då tänker vi att det är opps och det visade sig att det var opps också så vi börjar jaga honom i cirka 5-7 minuter. så vi stannade en gång och så frågade jag om det var han som hade hetsat mot oss och han svarade inte han var bara helt tyst och efter det så hoppar jag ur ur bilen och riktar på honom för att vi ville kidnappa honom men han väljer att åka iväg. så vi fortsätter att jaga honom så när vi kommer till groove street så våltar han cirka 15-25 meter så när vi kommer upp till han har han inte rpat på skador och man borde väll ändå bli skadad om man våltar med en bil 20 meter så jag tänker jakpot nu har vi honom så jag hoppar ut och säger ut ur bilen upp med händerna eftersom att han har våltat. men det han gör är att han börjar köra igen efter några våltningar vilket jag tycker är skumt så jag börjar avlossa skott så fick jag honom ( min första kill när nån sitter i bil) och efter jag dödar han skriver han i OOC chatten att det är fusk då skrev jag "hahaha fuskar inte" och så bad han mig visa klipp vilket jag gjorde tänkte inte mera på det. men han skickade klippet till P1loten visade det sig och sedan tog P1loten det till bubblegum tror jag men jag vet inte det är vad jag har fått höra iaf men aja. sen efter jag hade dödat han så drar vi fort för vi vill inte vara kvar vid en skottlossnings plats som polisen kunde komma till så vi åker till mitt gänghus och jag tänkte inte på det något mer så jag gick och duschade och då hade UniveSync skickat att jag har fått indragen krim bara o inte alla mina roller som jag blev av med och där stog det att anledningen var fusk då blev jag självklart ledsen eftersom att jag inte har fuskat och då när jag kom tillbaka till datorn så hade inte bubblegum skickat pm till mig eller taggat mig eller bett mig hoppa sup så jag hoppar sup och väntar i cirka 25-35 minuter om inte mer. så när jag sitter i support så pratar helpersen med en otrevlig ton vilket jag tycker man inte ska göra som helper eftersom att man är där för att hjälpa folk. så det ända dom sa gör en beslutövertklagan så jag gjorde det men det gick inte mer än 10 minuter typ så blev den nekad så a de e typ det.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker att pbannen är felaktigt då jag helt enkelt inte fuskar jag vet ju inte hur jag ska bevisa det eftersom att alla verkar tro att jag fuskar nu och ingen vill pc checka. Det här klippet var ren tur och för en gång skull lyckas jag pricka grabben i huvudet när han kör iväg. Men då ska man drekt bli anklagad för fusk det var inte heller någon som bad mig komma support så hade de kunnat pc checka mig direkt och sätt att jag inte har något. Jag blev direkt bannad och fick inte ens chansen att bevisa mig. Jag förstår att ni bannar mig om ni tror att jag fuskar men kan ni snälla ge mig en chans att bevisa för er att jag inte gör det. För det blir liksom ganska tråkigt för mig när jag får indragna roller av nått jag inte har gjort. som sagt jag har försökt skriva till alla staffs på servern fick ett svar av Limpis då han skriver att det inte är fusk men skit rp. men saken är att han inte har sett hela klippet då jag och min kompis jagar han i cirka 5-6 minuter efter det så våltar han och rpar inte på skador vilket jag tycker man borde göra. sen efter det när jag hoppar ut ur bilen så åker han iväg utan att ha "ont" eller någonting sen när jag har suttit i support har bubblegum aldrig velat prata med mig vilket jag tycker är otrevligt för att jag vill verkligen att han ska få se att jag inte fuskar har 100tals klipps på när jag kör mot mina vänner som på tillexempel (nordix) och då ser man klart och tydligt att jag inte kör någon silent aim/ bullet som vissa andra säger att det är på klippet jag riktar på hans huvud i bilen och då flyger väll skottet rakt eller har jag fel? och det är då han dör. jag själv skickade då inte in klippet utan det var XA1TZ som ville se att jag inte körde något "fusk" och då skriver han till mig i pm och jag tänker självklart ska han få se att jag inte kör med något fusk men vad han gör är att han skickar klippet vidare till staffs/mods. jag tycker att han bara var advensjuk på mitt aim då jag har kört på Unive Roleplay i cirka 4 år snart och inte använt mig av något slags fusk så det är därför jag tycker att det blir konstigt att man blir anklagad för fusk direkt när man inte ens har fått höra den riktiga historian vilket jag kallar för "Don't judge a book by its cover" så snälla rara bubblegum vill du ge mig en till chans eller behöver jag lida ut denna felaktiga pban och dessa indragnar roller som ´jag kämpat för + jag har varit grön spelare i längre än 3 månader. jag har också inte fått några konkreta bevis förutom mitt egna klipp som snart 300 personer har sett på medal. eller så är det bara ett missförstånd ifrån er sida. Jag ber om att mitt fall ska granskas igen, och att beslutet om att banna mig ska omprövas, eftersom jag inte har brutit mot reglerna och det inte finns några konkreta bevis för att jag har fuskat. jag har själv sett när folk har fuskat och då ser de mycket grövre ut och vad jag har hört ifrån unives sida så ska man inte ens kunna ha så kallad "lock on" eller "silent bullet" så att skotten går snett för då blir man anti cheat bannad direkt men om jag nu har fuskat så varför blev jag inte anticheat bannad. har en till sak jag vill tilläga jag har nått fel i mina händer så att jag skakar med mina händer rätt så mycket när jag spelar det kan ni se på 2 eller 3 klippet kommer inte riktigt ihåg man ser det fortfarande på första klippet men det kanske inte är något ni tänker på direkt i första hand men ville tilläga det så ni vet.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. ja, jag har varit bannad tidigare men inte på fusk och jag har kört på servern i 4 år utan fusk så varför skulle jag då köra med fusk nu på min favorit server. men jag har varit bannd för suntförnuft kanske 2021 många gånger och det beror på att jag inte visste vad rp var då och då va jag nån lökig p12 som luktade kiss förmodligen men nu är jag mogen och kan rpa enligt mig.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? hmm jag vet faktiskt inte men eftersom att jag inte fuskar så var jag inte ens säker på om jag skulle få han och jag körde ju med ett spray vapen så jag hoppades på det bästa och så fick jag honom. men asså ja jag kanske inte ens skulle ha skjutit han över huvudtaget eftersom att denna tråkiga åtgärden togs på mig får mig att sjukna ihop till botten nu har jag inget att göra på kvällarna och jag vill så himla mycket spela på unive eftersom att det är en server som får mig att må bra när jag känner att jag vill lugna ner mig på något sätt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? asså ja och nej eftersom att jag inte fuskar och jag aldrig har gjort det på mina 4 år här på unive. men till dom som fuskar kanske det är mera annorlunda att svara på denna fråga jag vet faktiskt inte om jag ska vara ärlig asså okej nu säger vi såhär. hade jag "fuskat" så hade jag erkänt det men eftersom att jag inte har "fuskat" så vill jag säga att detta beslut är väldigt felaktig enligt mig. men a dom som nu har fuskat tidigare och har svarat på denna fråga har väll skrivit att de inte ska fuska igen o blablabla typ något sånt. Men nu har jag inte gjort det så jag kommer inte påstå själv att jag har fuskat och min vän som satt bredvid mig när jag dödade killen blev lika chockad som mig när han såg att han dog i bilen framför.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja det gör jag :)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka