- Meddelanden
- 150
- Reaction score
- 1
Åtgärds-referens
ID: 1976 — Allvarlig (17.25p)
Typ: Grov Powergaming (§ 4.1h), Emote Abuse (§ 4.4b), FearRP (§ 4.1d)
Anledning: Spelaren kör ifrån polisen över berg klippor medans hans bil inte är gjord för det, voltar med bilen och fortsätter köra flera gånger oavsett om hans karaktär skadas men även lyder inte poliserna när de har vapen dragna och istället tar upp sitt egna, bedömningen handlar om att personen behöver tänka över sitt beetende starkt och komma till baka på ny kula. personen på det emote abusar vilket tycks vara ironiskt.
Personal: teen1x
Datum: 2026-04-23
Krim-relaterad: Ja
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Det som hände var att jag från ingenstans blev jagad av ungefär fem bilar. De sköt sönder mina däck, vilket ledde till att jag körde upp på motorvägen där motorn till slut gav upp. Jag hoppade ut ur bilen med händerna uppe, men polisen sköt mig i benet ändå.
När jag ställde mig upp snabbt råkade jag slå en av dem med min pistol. Det var absolut inte meningen, utan det skedde av misstag i rörelsen. Kort därefter blev jag gripen, men jag valde att bryta mig ur handklovarna. När jag såg att ingen riktade vapen mot mig tog jag chansen att fly som en sista utväg genom att försöka ta en av polisbilarna. Då blev jag skjuten direkt och dog på platsen.
Efter scenariot blev jag dragen till support. Där upplevde jag att jag blev otrevligt bemött och kallad för bland annat "idiot". En av de helpers som tog ärendet var själv delaktig i scenariot (det var personen jag råkade slå), vilket gjorde att hen satt och dömde i sitt eget ärende. Trots att vi efteråt fortsatte scenariot och jag erkände alla brott in-game, blev jag bannad i två månader. Jag skriver detta för att jag vill bli unbannad och få en chans att visa att jag kan bättre.
Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag anser att åtgärden var felaktig främst på grund av hur supportärendet hanterades och den bristande opartiskheten. När jag ställde mig upp i scenariot råkade jag slå polisen med min pistol – detta var en ren "missclick" och absolut inte en medveten handling för att förstöra scenariot eller skada motparten.
Jag förstår i efterhand att mitt beslut att försöka fly i det skicket jag var i kan tolkas som brist på FearRP. I stunden såg jag det dock som en sista utväg i ett pressat läge när ingen riktade direkt mot mig. Mitt mål var aldrig att bryta mot reglerna, utan att skapa ett avslut på scenariot, även om jag nu inser att jag borde ha värnat mer om mitt liv.
Har du bevis som stödjer din överklagan? nae då ja inte fick ta clip på support ärendet enligt staffsen vilket flera sagt flera gånger
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja