Accepterad Denfullatigern | Åtgärd Överklagan [KalleAnka]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Denfullatigern

Icke Medlem
Meddelanden
150
Reaction score
1
Åtgärds-referens
ID: 1976 — Allvarlig (17.25p)
Typ: Grov Powergaming (§ 4.1h), Emote Abuse (§ 4.4b), FearRP (§ 4.1d)
Anledning: Spelaren kör ifrån polisen över berg klippor medans hans bil inte är gjord för det, voltar med bilen och fortsätter köra flera gånger oavsett om hans karaktär skadas men även lyder inte poliserna när de har vapen dragna och istället tar upp sitt egna, bedömningen handlar om att personen behöver tänka över sitt beetende starkt och komma till baka på ny kula. personen på det emote abusar vilket tycks vara ironiskt.
Personal: teen1x
Datum: 2026-04-23
Krim-relaterad: Ja
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Snälla, jag ber er att faktiskt läsa igenom detta istället för att bara neka direkt. Jag har tänkt över det jag gjort och jag förstår verkligen vad som blev fel. Det kommer aldrig att hända igen.

Det som hände från min sida var att jag från ingenstans blev jagad av ungefär fem bilar som sköt sönder mina däck. Det ledde till att jag hamnade på motorvägen där motorn till slut gav upp. Jag hoppade ut ur bilen med händerna uppe för att visa att jag gav upp, men polisen sköt mig i benet ändå. När jag sedan ställde mig upp snabbt skedde en animation som gjorde att jag råkade slå en av dem med min pistol. Det var absolut inte meningen, utan det var ett rent misstag i rörelsen som jag inte kunde styra över.

Efter det blev jag gripen, men jag valde att bryta mig ur handklovarna. När jag såg att ingen riktade vapen mot mig tog jag chansen att fly som en sista utväg genom att försöka ta en av polisbilarna. Jag inser nu i efterhand att detta var bristande FearRP och att jag borde ha värnat mer om mitt liv, men i stunden blev jag skjuten och dog på platsen.

När jag efteråt blev dragen till support upplevde jag tyvärr ett väldigt otrevligt bemötande där jag blev kallad för bland annat "idiot". En av de helpers som tog ärendet var dessutom själv delaktig i scenariot, då det var personen jag råkade slå. Det gjorde att hen satt och dömde i sitt eget ärende, vilket kändes orättvist. Trots att vi fortsatte scenariot efteråt och jag erkände alla mina brott in-game, blev jag bannad i två månader. Jag skriver detta för att jag verkligen vill få en chans att visa att jag kan bättre och att jag har lärt mig av mina misstag. Jag vill bara kunna komma tillbaka och bidra till en bra RP-nivå igen.

Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag anser att åtgärden var felaktig främst på grund av hur supportärendet hanterades och den bristande opartiskheten hos de ansvariga. Det som lade grunden för hela situationen var när jag råkade slå polisen med min pistol i samband med att jag ställde mig upp. Detta var en ren "missclick", alltså ett tekniskt misstag i rörelsen och absolut inte en medveten handling för att förstöra scenariot eller skada motparten. Att bli bestraffad så hårt för något som inte var avsiktligt känns orättvist, särskilt då det blev den utlösande faktorn för irritationen i ärendet.

När det gäller flyktförsöket förstår jag i efterhand att mitt beslut att försöka fly i det skicket jag var i kan tolkas som brist på FearRP, och jag köper att jag gjorde fel där. Men i stunden såg jag det som en sista utväg i ett extremt pressat läge när jag upplevde att ingen riktade direkt mot mig. Mitt mål var aldrig att bryta mot reglerna eller förstöra för någon, utan jag försökte bara spela klart scenariot utifrån min karaktärs desperation, även om jag nu inser att jag borde ha värnat betydligt mer om mitt liv.

Det som gör att jag tycker att bannen blev felaktig är framför allt att en av de som dömde i ärendet var samma person som var delaktig i scenariot och som jag råkade slå. Det skapade en jävig situation där känslor från scenariot fick påverka beslutet, vilket också märktes på det otrevliga bemötandet jag fick. Jag anser att en avstängning på två månader är en alldeles för sträng åtgärd för en missklick och ett missbedömt flyktförsök, särskilt när jag efteråt visade samarbetsvilja och slutförde scenariot in-game.

Har du bevis som stödjer din överklagan? Tyvärr har jag ingen egen videoinspelning (med-clip) från just det här tillfället, vilket jag verkligen beklagar då det hade visat tydligt att slaget med pistolen var en olyckshändelse i rörelsen. Däremot finns det bevis i loggarna på att jag faktiskt fortsatte scenariot efteråt, samarbetade i support och erkände alla mina brott in-game för att göra rätt för mig, vilket visar på min vilja att rollspela seriöst.

Jag vill även peka på att motparten (den helper som var delaktig) kan bekräfta händelseförloppet, även om vi tolkade situationen olika i stunden. Jag hoppas att ni kan se till helheten i scenariot och min historik på servern istället för att bara gå på en enskild händelse som berodde på ett tekniskt misstag och en stressig situation. Om ni kollar på hur jag agerade efter att vi dragits till support, så ser ni att jag gjorde allt jag kunde för att ställa till rätta det som blivit fel.

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

snälla godkänn, ja förstår vad ja gjort fel och ångrar de grovt, jag har tänk över de ja gjort och ja har haft skit tråkigt hela tiden sen ja blev bannad, jag saknar unive för allt annat är piss tråkigt

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka