Inaktuell DELMER00 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

DELMER00

Aktiv Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
128
Reaction score
86
Vad är ditt namn i verkligheten? Elmer

Ditt discordnamn: delmeroo

Ange ditt födelsedatum 27 Mars 2011

Varför ska just du bli staff? Jag borde bli Staff på UNIVE då jag är väldigt aktiv på både discord och inne på servern. Jag borde även bli staff för att jag är extremt mogen och kompetent för min ålder där jag tar bra beslut att kan lyssna på båda parterna bra eller bara den enstaka personen beroende på hur många det är inom ärendet. Jag har tidigare erfarenheter hur det funkar gällande bans och supportärenden då jag är Servervakt där jag behövt banna folk samt att jag känner eller känt staffs på UNIVE som har berättat lite hur det är. Jag är trevlig och social av mig och kan ta emot folk på ett bra sätt så de känner sig välkommna.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Just nu vid tillfället tycker jag det är lite dålig social RP samt att jag har en känsla av att folk har lite svårt att följa vissa regler. Även att folk använder väldigt mycket OOC/halv OOC IC som t.ex DC namn.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag kommer tillsammans med Staff teamet att specca runt och hålla koll på alla så att vi ser om det sker några regelbrott som powergaming samt att se till att andra regel brott inte sker som halv ooc som tyvärr sker väldigt mycket nu mera som jag tycker är väldigt tråkigt för då får man inte den bra RPn som vi vill kunna/kan erbjuda här på UNIVE. För att kunna lösa båda dessa saker med reportsen och speccandet/regelbrotten så har jag ett förslag och det är att vi delar upp arbetet beroende på hur mycket som behöves för vad. Låt säga att det är jätte lite reports ja då kanske endast 2-5 personer behöves där och sedan resten speccar eller håller på med deras specifika område de har för att kunna se till att alla får den hjälp de behöver men samtidigt kunna ha koll på spelarna så de sköter sig.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? För att kunna agera professionellt är det bra om har lite koll om vad som hänt just där och då. Men jag skulle säga att man ska komma med ett bra bemötande och vara trevlig igenom hela processen samt att lyssna på båda sidorna av scenariot och samla ihop så mycket info som möjligt från alla som var med i just den saken som skett för att kunna se allas bild och tanker runt omkring dig men du ska också kunna ta din egna slutsats men först ska du fråga lite hur de tänkte när de gjorde regelbrottet eller liknande samt att förklara vad de kunde gjort bättre i scenariot och säga vad du tänker gällande det som skett och förklara vad du kommer att göra för att åter gärda det så att det inte sker något missförstånd.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer balansera ut det exakt som jag gjort tidigare bara att om jag blir staff så kommer jag att ta bort den tiden jag behöver från min RP tid och lägger på staff arbetet.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på UNIVE sen 14 Oktober 2023.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har tyvärr inga tidigare erfarenheter inom just Staff yrket men jag har tidigare varit Servervakt och är Servervakt just nu.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? RP

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? Jobb, Donation

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka