Accepterad CrudenZ | Ban överklagan [Bosse]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

CrudenZ

Icke Medlem
Meddelanden
25
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198296968903/

Ditt Hex-ID: 11000011411aec7

Vad är din discord tagg? CrudenZ#6664

Vem var det som bannade dig? Bo1Trix

Hur lång tid var din ban? 4 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? tar tjänstevapen

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Vi var i ett scenario vid bilstöld. Jag och en gängmedlem rånade 2 killar för dem var kaxiga och pratade mycket om "kontakter" samt drog ut mig ur min bil. Vi ser att dem voltar med sin bil framför oss när vi följer efter. Jag drar ut honom ur bilvraket och sätter på han buntband. Jag söker genom honom för att se om han har några vapen. Jag ser då en pistol som jag inte visste var ett tjänstevapen för trodde han var kriminell pga hans kläder och sättet han var på. Jag ber honom att lägga det på marken medan jag hotar honom med baseboll trä. Han lägger det på marken och jag tar upp det. Jag säger t han att om han vill ha tbx det så får han sätta sig i bilen, Han vägrar. Jag åker iväg och sedan blir stoppad av civilpolis, sedan blev jag bannad.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och en gängmedlem var påväg tbx till gänghuset efter rånet. Jag blir avstängd då och ser min bann på 4 dagar.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker det var jag som gjorde fel men jag visste inte att det var ett tjänstevapen. Jag visste att man inte får ta tjänstevapen men i reglerna står det inte något om vilka vapen det är. Jag visste inte att en sig sauer var ett tjänstevapen och därför tycker jag att jag ska få unban.

Hur många tidigare avstängningar har du? 2

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Det var en felaktig bann då servervakten trodde jag var i ett discord samtal med dem som hade gisslorna. Jag hade precis blivit tagen av polisen och hade på buntband. Jag fick ett samtal av en gängmedlem och skulle rpa på att jag pratade med airpods i. Man kunde ju inte se att jag hade mobilen uppe så jag skrev /me svarar med airpods. Dem förstod inte det så dem skrev ooc att jag pratade med folk i dc. Jag gjorde en överklagan på det och den blev godkänd. Den andra gången jag blev bannad så var det pga powergaming. En polis körde rakt in i mig bakifrån medan jag hade bälte. Jag var ganska ny då så jag var inte så erfaren vid alla regler. Istället för att rpa på det så gick jag ur bilen och frågade hur det gick med honom. Jag fick då en 30 minuters ban. min rp nivå har blivit mycket bättre efter det och nu skulle jag gjort det på ett helt annat sätt då jag tagit lärdom av händelsen.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag borde inte ha tagit sigsauren av killen då jag nu vet att det är ett tjänstevapen. Jag har tagit lärdom av bannen och tycker jag ska få en till chans nu när jag vet att sig sauer är en av polisstyrkans tjänstevapen, samt mp5, m4, mm. Jag har kontaktat han som bannade mig och han informerade mig om detta så jag blir bättre på att rpa vid involvering av tjänstevapen. Om det skulle uppspelat sig igen så skulle jag bara ha sprungit till bilen och åkt iväg för att fly från polisen då jag redan hade hotat dom. Jag ber väldigt mycket om ursäkt till polisen då det var fel av mig att ta vapnet.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig vilka tjänstevapen och har fått en bättre syn på regler gällande dom. Om jag blir unbannad så kommer detta aldrig att hända igen då jag vet vad jag ska göra samt att jag vet dem olika tjänstevapnen bättre. Istället för att ta vapnet så skulle jag sagt att det var ett misstag och sprungit tillbaka till min bil och flytt från platsen. Jag har fått improviserade RP kunskaper och kan hantera dem här situationerna bättre nu.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, jag ska inte försöka försnabba processen, tack så mycket.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka