Nekad Comet_sv | Ansökan till Servervakt

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Comet_sv

Medlem
Meddelanden
84
Reaction score
10
Vad är ditt namn i verkligheten? Benjamin

Vad heter du på discord? Comet_sv

Vad är ditt Hex:ID steam:110000136d4d454

Ange ditt födelsedatum 22 Februari 2010

Beskriv din dagliga aktivitet. Ca 3-4 h per dag.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Ca 4 år.

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Går inte att bifoga, kan visa på muntlig men 9 gånger.

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakt har i främsta uppgift att avblasta staffs dvs se till så att staffs inte har allt ansvar på servern. Ett sätt at avblasta de på är till exempel om en medlem skulle lalla så tar en sv ärendet så behöver man inte krångla i support konstant hela tiden.
En servervakt ser dessutom till så att rp'n på servern hålls uppe i högsta grad och se till att den förblir så, därför har en sv perms till att banna folk i upp till 1 timme in game. Dem har samt behörigheten till /kick för att i sin tur kunna få bort "problem spelare" från servern under en period och sedan förmedla det vidare till en staff som tar striktare åtgärder till personen som en servervakt inte har möjligheten till att ge ut.

En servervakt har helt enkelt uppgiften att se till så att medlemmar på unive har en bra samt utvecklad rp nivå som gör det kul att rpa för andra. Dessutom finns risken att folk vdm'ar eller rdm'ar och då har en sv även perms till /revive som kan reviva dig och andra som blivit saboterade under scenariot. Så upprätthålla rp'n helt enkelt.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli servervakt för att jag med hela mitt hjärta brinner för unive och har spelat här så länge nu och nu vill ta nästa steg inom min karriär på unive. På en så stor server som unive anser jag även att det behövs mycket folk som kan skydda servern från problem och liknande, en servervakt är delaktig i att servern är rolig och säker för alla. På den fronten vill jag bli en del.

Jag vill ha möjligheten att kunna assistera andra på servern så de får en rolig upplevelse när de rp'ar på unive och där vill jag kunna hjälpa till.
Möjligheten att hjälpa finns rakt framför näsan på mig och den möjligheten vill jag ha därför att det är en sådan enastående server. Jag vill samt ha möjligheten att hjälpa staffs med sitt arbete och ta emot reports som till exempel om någon skulle ha dött av en bugg t.ex att de ramlat ur sin bil med bälte på och allt så kan man använda /revive för att de ska kunna fortsätta ha roligt.
Dessutom anser jag att staffs gör ett sådant bra jobb så de borde jobba lite mindre så att jag kan ta itu med små saker så att de inte ska behöva göra sådana små saker som om någon har buggat eller liknande då är det lika bra att någon som är servervakt tar hand om det på plats istället.

Ännu en anledning till att jag vill bli sv är därför att jag som person när jag rpar som kriminell speciellt som boss som pratar med många ser en del regelbrott, det är oftast sv på plats som en tar tag i ärendet och låter det gå. Då tar jag tag i det istället om jag hade varit servervakt och gett ut de åtgärder som bör tas. Till exempel vid RDM så kan jag iställer för att skriva en report bara banna individen på plats utan att tveka och vara rädd att en sådan jubel idiot är kvar på servern. Jag hade bannat hen och sedan förmedlat vidare till en helper eller högre.

Jag har lätt för att ta snabba beslut därför skulle jag även passa bra som sv, jag har dessutom enkelt för att lära mig och därför snabbt skulle kunna beta av alla kommandon, en så länge vet jag om dessa och några fler:

/svban [id] (Bannar i en timme) [Perms till]
/sv (Skriver i sv chatten) [Perms till]
/clearchatforall (Tar bort alla meddelanden) [Inte perms till]
/freeze [id] (Stannar någon helt) [Inte perms till]
/bring [id] (Tar någon till din position) [Inte perms till]
/dv [radius] (Tar bort fordon i den raduis du skriver) [Perms till]
/ooc (Skickar ett meddelande till alla på servern) [Inte perms till]
/giveitem [id] [Föremål] [Antal] (Ger en individ det föremål du skriver in) [Inte perms till]
/noclip (Gör dig osynlig och så att du kan flyga) [Inte perms till]
/toggleid (Ser id över personer) [Perms till]
/givemoney [id] [summa] (En individ en viss summa pengar) [Inte perms till]
/tpm [id] (För dig till en individ) [Inte perms till]
/goto [id] (För dig till en individ) [Inte perms till]
/tpr [id] (Tar någon till din position) [Inte perms till]
/skin [id] (Ger en individ karaktärs skapnings menyn) [Inte perms till]
/sc (Skriver i staff chatten) [Inte perms till]
/ban [id] [längd] [anledning] (Bannar en individ i den period du skrev) [Inte perms till]
/unban [hex-id] (unbannar någon) [Inte perms till)
/m [id] (Skriver direkt meddelanden ig) [Perms till]
/setjob [id] [jobb-id] (Ger någon jobbet du skrev in ig) [Inte perms till]
/pban [id] [anledning] (Permanent avstänger någon) [Inte perms till]
/fix (lagar bilen du sitter i) [Inte perms till]

Dessa har jag nötat in, kommer inte på några fler nu men som man kanske ser så har jag lätt att lära och därför vill bli servervakt.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Kort sammanfattat så är abuse när du som servervakt använder dina perms ig på ett sätt som gynnar dig eller andra till exempel som /revive under skottlossning för ditt gynnande och korruption är lite likadant i detta sammanhang till exempel om du skulle banna någon för att du är arg eller liknande. En annan typ av abuse är om man har igång toggle-id under scenario så man får en fördel.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta den. Lycka till!

Tillbaka