Inaktuell cocatb | Beslut Överklagan [Zeno]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

cocatb

Medlem
Servervakt
Meddelanden
22
Reaction score
2
Ditt discord namn: cocatb

Ditt Hex-ID: steam:1100001363ad8f0

Vad för typ av beslut gäller det? Blacklist från polisen

Vem/vilka tog beslutet? Zeno, philip320

Varför tror du själv att beslutet togs? Det begicks otroligt många fel och regelbrott mot Unives och polisens regler, riktlinjer och grunder. För det första skedde ingen kroppsvisitation innan inträde till polisstationen. Det är praxis och helt grundläggande att alltid genomföra en visitation innan man går in till polisstationen, som inte gjordes i det här scenariot. Det möjliggjorde för gärningsmännen att begå nya brott inne på stationen. För det andra låstes häktescellerna upp, helt utan anledning i ett väldigt konsitgt läge. Vi såg tydligt att de hade vapen i händerna, och dessutom hade de inga handfängsel. Då var det fritt fram för dem att gå ur cellerna och attackera poliser. En annan punkt är skottlossningarna som skedde i häktet. De var helt oproportineliga och strider totalt mot polisen och unives regler, bland annat sunt förnuft och proportionalitetsprincipen. De utfördes på ett väldigt farligt och okorrekt sätt, och var som sagt överflödiga. En annan punkt är (som jag endast hört från polisledningen) är att förhör hölls utan advokat. Jag har fått det återberättat för mig, och det ska absolut inte ske om det inte finns en advokat tillgänglig, om en misstänkt har begärt det. En till punkt är att sjukvårdarna släpptes in i ett väldigt olämpligt och farligt skede. Situationen hade inte lugnat ner sig, och det var inte säkert för varken sjukvårdarna eller polisen för dem att gå in där och då. Jag har också hört att det har filmats från polisers mobiler inne i häktet, vilket bara är helt orimligt och väldigt konstigt. Det ska aldrig ske. Sammanlagt visade vi från polisen upp stora brister i vårt RP:ande. Ageranden som har varit helt oacceptabla och som har stridit mot flera av Unives regler, polisens riktlinjer, principer och grunder. Scenariot var väldigt dåligt utfört från vår sida och så många ageranden hade kunnats göra på ett annorlunda sätt.

Hur är beslutet felaktigt? Jag ska försöka förklara scenariot från min sida så gott det går. Jag var först på plats vid baren/klubben där scenariot började. Jag gick aldrig in i det privata rummet, då jag ansåg att det var olämpligt och lalligt för mig att som polis gå in där. Utan befann mig endast i lokalen för att säkerställa att säkerheten upprätthölls. Vi snabbspolar till häktet. Ni kan se i klippet jag skickat att det inte var jag som eskorterade in Philip till stationen, därför förmodade jag helt enkelt att en visitation hade gjorts. Det ska ju vara en självklarhet, tänkte jag. Jag frågade också flera gånger påväg till häktet till kollegan “Har du sökt igenom honom?”, men fick inget svar. I klippet jag har skickat kan ni se att Philip begär advokat, men det finns ingen tillgänglig. Då beslutar jag om att häkta honom tills vi har en advokat tillgänglig. Jag ville alltså inte ta förhör utan advokat, men det verkar som att kollegor har gjort det ändå, vilket såklart är fel. Ni kan också se att jag aldrig låste upp cellerna, då det helt enkelt inte var säkert för någon inblandad. Ni kan se i klippet att Philip står med ett vapen i handen, men ändå låser en kollega upp och går in, och alla blir utsatta. Strax efter hugger 320 kollegan och går mot mig, vilket leder till att jag avfyrar ett skott mot benet, som missade. Jag var väldigt omtumlad och kände en fara för min karaktärs liv. När han fortsätter gå mot mig avfyrar de andra kollegorna i häktet skott och gärningsmannen faller till marken. Den skottlossningen var överflödig, och jag avfyrade som sagt endast ett skott, i nödvärn och med laga befogenhet. Senare står jag närmare Marcels cell, och samma kollega som låste upp Philips cell låser upp den också, och Marcel hugger mig så att min karaktär blir medvetslös. Detta är alltså i ett ganska tidigt skede, och det eskalerade ytterligare efter jag blev medvetslös. Senare ser jag att sjukvårdarna kommer in när jag var medvetslös. Det var alltså inte jag som släppte in dem. Jag får vård och går ut från rummet nästan direkt, då jag var skadad och kände att scenariot hade eskalerat totalt, och jag skämdes. Jag var stressad och ville ta en stund att tänka igenom vad som nyss hade hänt. Där tar scenariot slut för min del. Jag har hört från polisledningen att förhör har tagits utan advokat och att det filmats av poliser i häktet, men det är alltså inget jag har varit delaktig av. Det jag vill få sagt är att jag anser att jag inte gjort tillräckligt mycket fel för att få en blacklist. Jag sköt inte mer än ett skott, jag släppte inte ut 320 och Zeno ur cellerna, jag släppte inte in sjukvården, jag ville inte ha förhör utan advokat och jag filmade inte i häktet med mobilen. Jag vill självklart inte skylla allt på kollegorna. Alla poliser inbladade i scenariot gjorde fel på ett eller annat sätt, men det känns orättvist mot mig, tycker jag helt enkelt. Jag har spelat på Unive sedan 2021, och varit polis 90% av tiden, då jag tycker att det har varit roligast. Trots det har jag aldrig någonsin fått en enda ban, sparkning från polisen eller på något sätt varit inblandad i problem med staffs eller polisledningen. Jag värdesätter Unives och polisens regler väldigt högt och har de alltid i beaktning när jag spelar. Jag försöker alltid ha ett seriöst Rp:ande som är roligt för alla parter, något som jag tycker alla ska eftersträva på Unive. Jag känner djup, djup ånger för hela scenariot, som var det värsta jag upplevt under min tid på Unive. Det ska inte få gå till på det sättet. Om min överklagan godkänds kommer jag hela tiden att försöka eftersträva reglerna bättre, och aldrig agera på samma sätt igen. Jag har lärt mig en väldigt stor läxa, och jag lovar att förbättra mig om jag kommer tillbaka till polisen. Även om scenariot och agerandena från vår sida har varit totalt oacceptabla, så hoppas jag att ni kan ge mig en till chans att komma tillbaka till polisen.

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet: Detta lyckades jag få med: https://medal.tv/games/gta-v/clips/m6A5ODRX2QUNYbpTS?invite=cr-MSxTMlAsNDg3NzU0ODc3&v=0 https://medal.tv/games/gta-v/clips/m6A4TS65mzcWaT_OV?invite=cr-MSxrbUssNDg3NzU0ODc3&v=0

Förstår du att vi kommer att stänga din överklagan ifall beslutet ej är felaktigt? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka