Nekad Clas123 | Ban Överklagan [J.VI0]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Clas123

Icke Medlem
Meddelanden
16
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561197990514673/

Ditt Hex-ID: 110000101cd8ff1

Vad är din discord tagg? Clas13

Vem var det som bannade dig? J.vi0

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-09-29 154929.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag vill börja med att be om ursäkt för mitt beteende in-game. Jag blev bannad för att ha använt ett ord som är starkt kopplat till rasism och historisk diskriminering, och jag förstår nu att det var helt oacceptabelt – oavsett sammanhang eller intention. Jag tror att ni valde att banna mig för att ni har ett ansvar att skydda serverns gemenskap från kränkande språk och att upprätthålla en trygg och respektfull miljö för alla spelare. Det var rätt av er att agera, och jag tar fullt ansvar för det jag skrev. Jag har reflekterat över mitt agerande och inser att sådana ord inte hör hemma i någon form av spel eller social interaktion. Jag vill fortsätta spela på Unive RP, men bara om ni känner att jag förtjänar en andra chans. Jag lovar att följa reglerna noggrant framöver och bidra till en positiv stämning på servern.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag befann mig i spelet och deltog i ett samtal med andra spelare. Under en intensiv och oseriös konversation skrev jag ett ord i chatten som jag nu förstår är extremt olämpligt – det så kallade N-ordet. Jag skrev det utan att tänka på konsekvenserna, och det var inte riktat mot någon specifik person, men jag inser att det inte spelar någon roll. Kort efter att jag skrev det blev jag bannad från servern. Jag vill vara tydlig med att jag inte hade någon illvilja eller rasistisk avsikt, men jag förstår att det jag skrev var stötande och strider mot serverns regler. Jag tar fullt ansvar för mitt agerande och ångrar det djupt.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. jaa anser inte att bannen var felaktig det var jag som gjorde fel. Jag skrev ett ord in-game som är starkt kopplat till rasism och historisk diskriminering. Även om jag inte hade någon avsikt att kränka någon, förstår jag nu att det jag skrev var oacceptabelt och strider mot serverns regler.
Jag borde ha tänkt efter innan jag skrev något som kan uppfattas som stötande eller respektlöst. Det är mitt ansvar att bidra till en trygg och inkluderande spelmiljö, och i det här fallet bröt jag mot det ansvaret. Jag ångrar mitt agerande och har lärt mig att vissa ord inte hör hemma i någon form av kommunikation – särskilt inte i ett community som bygger på respekt och samspel.
Jag hoppas att ni ser att jag tar detta på allvar och att jag är villig att förbättra mig om jag får en chans att komma tillbaka.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad tidigare på Unive RP, och varje gång har varit en tydlig väckarklocka för mig. Tidigare bans har handlat om mindre regelbrott, som t.ex. att jag bröt karaktär eller agerade oseriöst under rollspel. Efter varje ban har jag tagit mig tid att läsa igenom serverns regler noggrant och reflektera över mitt beteende.
Jag har lärt mig att varje regel finns där av en anledning – för att skapa en trygg, realistisk och respektfull spelmiljö. Jag har blivit bättre på att tänka innan jag agerar, att ta ansvar för mina handlingar, och att visa respekt för både staff och andra spelare.
Den senaste bannen, där jag skrev ett olämpligt ord, var ett stort misstag från min sida. Jag ser det som ytterligare en lärdom i att förstå hur viktigt det är att tänka på vad man säger, särskilt i ett community där alla ska känna sig välkomna.
Jag är inte perfekt, men jag försöker bli bättre. Och jag hoppas att ni ser att jag är villig att ta ansvar och göra rätt för mig.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat gjort annorlunda genom att tänka efter innan jag skrev något i chatten. Istället för att använda ett ord som är kränkande och olämpligt, borde jag ha valt ett annat sätt att uttrycka mig – eller helt enkelt låtit bli att skriva något alls i den situationen. Jag borde ha haft större respekt för både serverns regler och för de andra spelarna som kanske tog illa vid sig.
Jag hade också kunnat påminna mig själv om att Unive RP är ett community där alla ska känna sig trygga och välkomna, och att mitt agerande påverkar fler än bara mig. Om jag hade tagit ansvar för mitt språkbruk från början, hade jag kunnat undvika hela situationen.
Det här har lärt mig att jag måste vara mer medveten om vad jag säger, särskilt i offentliga sammanhang. Jag vill visa att jag har tagit till mig detta och att jag är redo att göra bättre ifrån mig framöver.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka