Nekad Casper. Bergvall99995. | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Meddelanden
19
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199181312454/

Ditt Hex-ID: 110000148c7b1c6

Vad är din discord tagg? Aran505

Vem var det som bannade dig? Alexandar

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2024-01-21 164712.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag råkade säga n-ordet ig

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag var på trygghansa med mina kompisar ochdå fick jag en bill i huvudet och då blev jag lite arg som man kan bli så där ibland och då råkade jag hålla in n samtidigt som jag bara skulle prata i dc

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag inser och förstår helt mitt misstag på den korrekta banan. Det var ett felaktigt agerande från min sida, och jag försäkrar att det inte kommer att upprepas. Jag ber innerligt om ursäkt för eventuella olägenheter mitt misstag kan ha orsakat. Denna händelse har gett mig en viktig lärdom, och jag är fast besluten att växa och förbättra mig själv.Jag inser vikten av att vara ansvarsfull och agera med omtanke. Jag strävar efter att vara en bättre person och bidra positivt till min omgivning. Återigen, jag ber om ursäkt för eventuella besvär jag kan ha orsakat och hoppas förtjäna förlåtelse genom att visa att jag tar detta på största allvar och är fast besluten att lära av mina misstag. Tack för att du tar dig tid att läsa och förstå min uppriktiga ånger.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Under min tid har jag erfarenhet av några spelförbud från min sida. Dessa episoder har varit värdefulla lärdomar och har bidragit till min personliga utveckling och förbättring som en ansvarig spelare.Först och främst har dessa banns tjänat som påminnelser om vikten av att respektera spelregler och gemenskapsnormer. Genom att ta konsekvenserna av mina handlingar på allvar har jag insett att en sund spelmiljö kräver att varje individ bidrar till en positiv och respektfull atmosfär. Jag har lärt mig att undvika negativa beteenden som kan påverka andra spelare och den övergripande spelupplevelsen.Vidare har dessa erfarenheter gett mig insikter om vikten av att utveckla god kommunikation och konflikthantering. Genom att reflektera över orsakerna till mina banns har jag aktivt arbetat med att förbättra min förmåga att lösa konflikter på ett mogen och konstruktivt sätt. Detta har inte bara gynnat min interaktion med andra spelare, utan har också överförts till min dagliga livsstil, där jag nu är mer medveten om att undvika konfrontationer och istället sträva efter samförstånd.Dessutom har jag genom dessa utmaningar fått en djupare förståelse för vikten av självkontroll och ansvarstagande. Att erkänna mina misstag och ta ansvar för mina handlingar har varit centrala element i min personliga tillväxt. Jag är nu mer medveten om hur mina beslut och handlingar kan påverka andra och tar aktivt steg för att undvika upprepning av tidigare misstag.Sammanfattningsvis har mina erfarenheter av spelförbud varit katalysatorer för min personliga utveckling. Jag har omvandlat dessa utmaningar till möjligheter att bli en mer ansvarig och respektfull spelare och individ. Genom att reflektera över och lära av mina banns har jag stegvis utvecklats till en mer medveten och mogen person, redo att omfamna en positiv och inkluderande spelmiljö.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Att använda opassande eller kränkande ord, vare sig det sker i diskussioner på plattformar som discord eller i Fivem, är något som jag erkänner som felaktigt och oacceptabelt. Jag inser att min användning av sådana ord var ett misstag, och jag vill betona att det inte bör ses som ett acceptabelt sätt att uttrycka sig.Jag ser nu hur mitt val av ord var olämpligt och inte förenligt med en respektfull kommunikation. Att använda skällsord eller nedvärderande språk går emot principerna för en sund och positiv samtalston, och jag inser vikten av att undvika sådana uttryckssätt för att upprätthålla en respektfull och inkluderande kommunikationsmiljö.Min medvetenhet om detta felaktiga beteende har lett till en ökad förståelse för vikten av att välja ord noggrant och att uttrycka mig på ett sätt som främjar en positiv dialog. Jag tar fullt ansvar för mitt misstag och förbinder mig att vara mer medveten om min kommunikation i framtiden, särskilt när det gäller att undvika användningen av olämpligt språk och nedvärderande uttryck genom att reflektera över detta misstag har jag också insett att respektfull kommunikation inte bara är viktig online utan även i alla aspekter av livet. Jag strävar nu efter att tillämpa dessa lärdomar inte bara i digitala sammanhang utan också i min dagliga interaktion med andra, vare sig det är ansikte mot ansikte eller genom skriftlig kommunikation.Avslutningsvis vill jag betona att jag är ångerfull över mitt tidigare agerande och att jag åtar mig att lära av detta misstag för att växa som individ. Jag hoppas att genom att vara medveten om mina ordval och genom att sträva efter en respektfull kommunikation kan jag bidra till en mer positiv och stödjande atmosfär både online och offline. Tack för att du tar dig tid att läsa min reflektion och förstå mitt åtagande att förbättra min kommunikation.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Att förstå att användningen av vissa ord, inklusive det specifika ordet du nämner och liknande uttryck, är felaktig är en viktig insikt. Det är ett steg i rätt riktning mot att utvecklas som en mer medveten och ansvarstagande individ, både när det gäller hur du påverkar andra och hur du påverkar dig själv.Att undvika att använda ord som kan vara kränkande eller skadliga är inte bara en social nödvändighet utan också en självreflektion över hur vårt språk påverkar vårt eget tankesätt och vårt emotionella välbefinnande. Att använda nedvärderande ord kan inte bara orsaka smärta och olägenheter för andra, utan det kan också påverka ditt eget sinnesläge och skapa en negativ atmosfär omkring dig.Genom att inse detta fel och uttrycka en önskan att undvika sådana ord visar du en mognad och en vilja att lära av dina misstag. Det är ett värdefullt steg att sträva efter personlig utveckling och att bidra till en positivare och mer respektfull omgivning.Att undvika användningen av kränkande ord är en manifestation av respekt och förståelse för andras känslor och välbefinnande. Det skapar också en grund för hälsosam kommunikation och relationer. När vi medvetet väljer våra ord, visar vi inte bara hänsyn till andra utan också till oss själva, genom att skapa en atmosfär av positivitet och ömsesidig respekt.Denna insikt kan också utökas till andra aspekter av kommunikation och interaktion. Att vara medveten om hur vi uttrycker oss, oavsett om det är i skrift eller tal, har långtgående konsekvenser för våra relationer och hur vi uppfattas av andra. Genom att vara uppmärksam på vårt språk kan vi skapa en miljö som främjar förståelse och samarbete snarare än missförstånd och konflikt.För att ytterligare förstärka denna insikt kan du också överväga att utforska alternativa sätt att uttrycka dig själv. Att utveckla en rikare vokabulär och använda ord som främjar positivitet och samförstånd kan inte bara förbättra din kommunikation utan också bidra till att skapa en atmosfär av öppenhet och acceptans.Sammanfattningsvis är det att erkänna fel och ta ansvar för ditt språk ett steg i rätt riktning mot personlig tillväxt och ett medvetet val för att skapa en mer hälsosam kommunikationsmiljö. Genom att undvika användningen av kränkande ord visar du inte bara respekt för andra utan investerar också i din egen positiva utveckling. Detta engagemang för en medveten och respektfull kommunikation kommer att gynna både dig själv och ditt sociala sammanhang på lång sikt.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka