Accepterad Valentino762 | Ban Överklagan (Saab)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Valentino762

Medlem
Meddelanden
6
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199166094586/

Ditt Hex-ID: steam:110000147df7cfa

Vad är din discord tagg? lucce.a

Vem var det som bannade dig? Saab

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2026-02-08 155642.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att i klippet syns det att jag använt ett rasistiskt ord, vilket bryter mot serverns nolltolerans mot rasism. Även om det skrevs privat i F8 är det mitt ansvar, och jag förstår att staffs måste agera för att hålla servern trygg och respektfull.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan bannen blev jag rånad/lootad medan min karaktär var medvetslös. Jag tog då ett klipp för att kunna skicka in det till support eftersom att det skedde ett regelbrott. I samband med detta hade jag skrivit ett ord i F8-Overlayen som jag inte skickade eller liknande. När jag sedan skickade in klippet till supporten tänkte jag inte på att ordet jag skrivit i F8 syntes i klippet. Efter att klippet granskades av staffs blev jag permanent bannad på grund av detta

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var inte en felaktig ban. Jag gjorde fel genom att använda ett rasistiskt ord, även om det skrevs privat i F8 och inte var menat att skickas till någon. Jag förstår att det bryter mot serverns regler och tar fullt ansvar för det.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har aldrig blivit bannad tidigare. Inte ens fått en varning.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat välja att inte använda sådant språk överhuvudtaget, även privat i F8. Jag borde också ha varit mer uppmärksam på vad som syns i klipp innan jag skickar dem till support. Framöver kommer jag att vara mer medveten om hur jag uttrycker mig och se till att mitt beteende alltid följer serverns regler.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig att mitt språkbruk och mitt beteende alltid har betydelse, även i situationer där jag tror att ingen annan ser det. Jag har också fått en större förståelse för varför UNIVE har nolltolerans mot rasism och hur viktigt det är för att servern ska vara en trygg och respektfull miljö för alla. Den här bannen har gjort att jag reflekterat över mitt eget ansvar och hur även små, ogenomtänkta handlingar kan få stora konsekvenser.

Jag tycker att detta var ett enskilt misstag från min sida och inte ett mönster i hur jag beter mig på servern. Jag har inga tidigare varningar eller bans på UNIVE och har alltid försökt följa reglerna och bidra till en schysst stämning i RP:t. Därför hoppas jag att ni kan se detta som en lärdom för mig snarare än något som definierar mig som spelare.

Om jag får en ny chans kommer jag att vara mer medveten om hur jag uttrycker mig, även i frustration, och helt undvika olämpligt språk, även privat. Jag vill gärna få möjligheten att visa i praktiken att jag tagit till mig detta och kan fortsätta vara en respektfull del av UNIVE-communityn.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, jag förstår detta.

Vill aldrig! se detta ske igen och jag hoppas att du har lärt dig nått av denna ban!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka