Antagen CaptainGuzco | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

CaptainGuzco

Icke Medlem
Meddelanden
55
Reaction score
14
Vad är ditt namn i verkligheten? Gustaf

Ditt discordnamn: captainguzco

Ange ditt födelsedatum 1 Maj 2004

Varför ska just du bli staff? Varför just jag vill bli staff är på grund av att jag känner att det är nästa steg för mig. Att få hjälpa människor med deras rp:ande och vara staff skulle kännas så oerhört stort samt är det även ett bra sätt att ytterligare utveckla sin egna rp. Att hjälpa andra är någon som jag drivs av då jag är en väldigt empatisk person, och jag vet att små gärningar för mig kan vara enorma för någon annan.

Det jag strävar efter som staff skulle vara att alltid vara där för att förbättra medlemmarnas spelupplevelse och alltid vara där för att hjälpa till. Det är medlemmarna som håller liv i servern och det är därför det är extra viktigt att fokusera på att alltid finnas där för alla medlemmar på servern oavsett ärende, stort som litet. Jag själv är en väldigt mogen och proffsig person som alltid kommer med ett bra bemötande. Som staff är man ansiktet utåt för servern och det är super viktigt med sådana egenskaper ifall man ska vara ansiktet utåt för något i livet. Sedan är det även super viktigt att man är opartisk i alla ärenden. Man lyssnar på båda sidorna och tar reda på så mycket som möjligt innan någon slutgiltigt åtgärd vidtas. Som jag även nämnde tidigare så vill jag både utveckla andras men även mitt egna rp:ande då jag själv känner att man alltid kan bli bättre på något. Som staff kan man då lära sig av varandra och utveckla varandra till något ännu bättre. Vilket enbart är positivt för servern. Sedan tycker jag det är viktigt att alla bemöts likadant, jag kommer att bemöta medlemmarna precis likadant som jag själv vill bli bemött.

Ifall jag nu skulle få chansen som staff kommer jag bidra med att serverns regler efterföljs. Vilket i sin tur leder till en bättre rp server, där alla har roligt. Med min erfarenhet inom rp och all kunskap jag har om reglerna kommer medlemmarna få hälp med sitt egna rp:ande vilket i sin tur leder till mer utvecklade scenarion samt fler kreativa karaktärer på servern.

Jag är en kritiktålig person som ser positivt på kritik då det är något man kan utvecklas av. Man lär sig av sina misstag och så länge man tar del av och uppfattar den kritik man får så kan man alltid utvecklas. Sedan kommer man självklart få kritik som är illa menad och enbart där för att försöka såra dig. Men sådant har man med tiden lärt sig att inte bry sig om och det är inget som påverkar mig negativt.

Själv så skulle jag säga att detta är några av mina främsta egenskaper. Om jag även skulle tillägga något så skulle det vara att jag nästan alltid är glad och på bra humör. Vilket kommer återspegla ett bra bemötande av medlemmar, sedan även kommer bidra med att andra blir glada och på bra humör. Jag är en social person som kan sitta i ärenden länge och diskutera och har inga problem med att sitta i just ärenden en stund för att lösa situationen så bra som möjligt. Sist men inte minst är jag en person som inte är skraj att säga till någon på skarpen ifall det skulle behövas. Ifall det är någon som beter sig dåligt mot någon annan eller mot en själv så kommer jag våga säga till personen, vilket många andra kanske kan ha svårt med. Detta innebär inte enbart i support ärenden utan även ingame. Ifall jag ser att någon gör något fel så kommer jag inte vara rädd att ge personen åtgärder. Det kan vara i form av en muntlig varning eller i form av en ban.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det jag sett mycket problem med är självklart mycket inom krim rp:n där många inte social rp:ar. Men ifall jag skulle säga något annat än just det, då jag kan tänka mig att krim rp:n nämns ofta är jobben. Det är många som är inaktiva och jag tycker att många saknar en kreativ rp just inom jobben. Exempelvis inom Jönssons kan man utveckla scenariona när man ska sälja en fastighet genom att faktiskt rpa mäklare.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Det som skulle behövas göras är förstås att ha möten tillsammans där vi diskuterar hur vi ska gå till väga och sedan när vi väll kommit fram till något ska vi förmedla det till de olika jobbens chefer. Sedan är det extra viktigt att visa sig och visa att man vill hjälpa cheferna med utvecklande rp. Ifall chefen behöver hjälp med att göra bättre och mer kreativ rp inom just hans arbete, ska vi alltid finnas där för att hjälpa till och utveckla rp:n. Som exempel inom just Jönssons som jag just nämnde tidigare så kan man exempelvis lösa deras brist på kreativt rp:ande genom att utvekla ett mäklar scenario. Där dem istället för att enbart åka till fastigheten och sälja huset kan utveckla scenariot och faktiskt rp:a mäklare. Genom att försöka marknadsföra fastighetens positiva aspekter som "läge", "skick" och "ålder".

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Det är super viktigt att vara professionell som staff då man är ansiktet utåt för servern. Man ska alltid bemötta människor med respekt och alltid agera opartisk. Oavsett hur otrevlig en person är så ska man alltid vara respektfull mot den, det är viktigt att man inte sjunker till deras nivå och alltid agerar proffsigt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer att balansera det genom att prioritera staff arbetet främst sedan mitt rp:ande. Självklart kommer mitt privata liv framför, men då jag inte gör något speciellt förutom att plugga så kommer en stor del av min tid hemma spenderas på FiveM och staff arbete.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på servern sedan 2020

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag inte inte erfarenheter som staff tidigare men har erfarenheter som servervakt tidigare.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Jobb

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

++++REP mest mogen på servern. Lugn och sansad, hanterar stress utan problem. Skulle tillföra mycket till helperrollen.

+rep till dig, denna mogna man är nog troligtvis den bästa manliga rparen på servern, lugn, trevlig, entusiastisk och engagerad. Han har ideér för att förbättra rpn bortom denna värld, om han godkänns så kan jag lova att problemspelarna kommer försvinna och att den allmänna rpn kommer förbättras.

Välkommen till teamet.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka