Nekad Calle Andersson | Ban Överklagan [Forsgren32]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Calle Andersson

Icke Medlem
Meddelanden
23
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198280871962/

Ditt Hex-ID: 1100001000056ba

Vad är din discord tagg? m1kael#0885

Vem var det som bannade dig? Forsgren32

Bild på banmeddelande: bannn.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag antar att Forsgren tyckte att det såg ut som att jag lallade och valde därför att banna mig för lall.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag var påväg mot pirens garage där jag skulle lägga in bilen och stänga av för dagen. Det sker då en liten krasch med en vit saab. Föraren i den vita saaben börjar direkt hetsa mot mig redan medan jag gör /sme ont i huvudet. Efter ett litet tag efter jag rpat på mina skador så reagerar jag på det han säger och blir frustrerad. Vid det här lager har han redan sagt en massa vidriga saker till mig. Början av slutet eller vad man säger börjar med att han säger något ungefärligt som "gåt ut ur bilen din busunge jag kommer knulla din mamma" något åt det hållet liksom. Jag går ut ur bilen och jag börjar bli slagen. Jag slår tillbaka och efter ett slag när jag fått min "revansch" så hoppar jag in i min bil och åker från platsen för att jag började bli arg på riktigt. Jag tänkte att jag kunde åka till ett annat garage bara och undvika de, men de följer efter mig och fortsätter svära grovt åt mig samt åka in i min bil. Nu säger jag något i stilen "Det räcker grabbar, skärp er" notera, jag har inte sagt något grovt till de så som de sagt till mig. Min bil börjar gå sönder vid det här lager så jag gör en ursväng och går ut ur bilen för att försöka att lösa det på ett socialt och bra sätt. Istället går han och någon annan ut ur bilen och slår mig, jag lyckas att inte bli nedtagen på marken och jag slår tillbaka därefter går jag in i deras vita bil eftersom det är just där vi slår. Det gjorde jag för att undvika att bli slagen av de, jag har märkt under hela detta scenariot eller vad man kallar det att de beter sig väldigt konstigt så jag vill verkligen inte bli nedtagen på marken för då skulle de förmodligen slå mig tills jag tuppar av. Sedan gick jag ut ur bilen och sprang till min egna, satte mig i passagerasätet där fram eftersom att förarsätet verkade blockerat av deras bil och jag ville inte riskera att bli nedslagen. Jag gjorde /shuff och det var precis då jag blev bannad för lall.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag ser det som en felaktig ban då jag inte lallade, jag tycker det var lite av ett scenario men om det var någon som gjorde fel tycker jag definitivt att de var 100% av problemet. Jag ser det som att de inte lämnade mig ifred samt provocerade mig, jag bröt inte mot någon regel under det hela, medan de var onödigt grova i språket och tog allt för långt, notera även att under alla kraschar osv så rpade de aldrig på skador, vilket endast jag gjorde. Jag fick det sagt för mig i pm av forsgren efter det som hände att de var icke-medlemmar, det ljuste upp bilden för mig och jag förstod lite varför de betedde sig så konstigt, men det betyder även att någon hade trustat de. (jag hade ingen aning under hela händelsen att de var icke-medlemmar).

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag blev nyligen unpermabannad då man förstod att jag inte skulle vara det, jag har också blivit bannad tidigare vilket jag tagit stor lärdom av och fått större erfarenhet. Den stora majoriteten av mina bans är månader sen då jag inte hade erfarenhet inom rp och jag visste inte hur saker fungerade inom rp, men nu har jag större erfarenhet inom rp och rpar som en helt annan person. Efter alla mina bans i tiderna har jag lärt mig mer i detalj om vad för saker och handlingar som är tillåtna, som sagt är de flesta bansen för ganska länge sedan när jag var ny till rp och inte visste mycket alls om det.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jo, det var svårt att veta då eftersom jag ville lösa allt på ett socialt och bra sätt, men nu i efterhand vet jag att jag borde försökt köra iväg, det som skulle hända då är nog med högsta chans att de skulle köra sönder min bil och ungefär likadan sak skulle hända men det skulle nog varit ett bättre alternativ istället för att försöka lösa det på rätt sätt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att bara försöka undvika onödiga personer som inte gör mig något gott på det sättet som de betedde sig. Om någon beter sig så onödigt dumt och säger så onödigt grova saker till en är det bästa man kan göra försöka avlägsna, det kanske inte fungerar varje gång men det är nog oftast ett bättre alternativ än att konfrontera situationen och försöka lösa den. Ibland är det helt enkelt bäst att bara tagga från platsen och situationen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka