Nekad Bullen10 | Blacklist Överklagan [Elias]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bullen10

Icke Medlem
Meddelanden
92
Reaction score
1
Blacklist-referens
ID: 828 — Tredjepartsmjukvaror
Anledning: fusk
Personal: Alec
Datum: 2026-04-19
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag hade precis varit i en skottlossning och sedan blivit dödad när jag blev inkallad till support omgående. Jag anade då att det handlade om en pc check. Jag gick in med staffteamet som bad mig börja skärmdela och ladda ner Echo för att de skulle kunna kontrollera datorn. Sedan tidigare hade jag haft fusk på datorn från andra amerikanska servrar innan jag började spela på Unive igen. När jag började spela på Unive valde jag därför att ta bort fusket då jag absolut inte ville riskera att bli bannad eller förstöra för andra spelare här. Problemet var att jag endast slängde filerna i papperskorgen och trodde att allt var helt borttaget, vilket gjorde att vissa filer fortfarande låg kvar på datorn utan att jag själv visste om det eller kunde hitta det. Jag var därför omedveten om att något fortfarande fanns kvar på datorn och förstod inte detta förrän pc checken genomfördes. Jag förstår samtidigt helt varför situationen togs seriöst och jag inser idag att jag borde ha säkerställt att datorn var helt ren innan jag började spela på Unive igen. Efter detta har jag tagit fullt ansvar för situationen och återställt/resetat hela datorn för att vara 100% säker på att allt är permanent borttaget och att något liknande aldrig kan hända igen. Jag är verkligen ledsen över situationen och vill lägga till att jag aldrig använde fusket på Unive eller hade någon avsikt att göra det. Jag kan även erbjuda att ni går igenom mina klipp där man tydligt kan se att jag inte fuskat på servern.

Tar du ansvar för det som hände? Ja, jag tar fullt ansvar för det som skedde. Jag inser att det var fel redan från början att ladda ner fusk till datorn även om det användes på andra servrar och inte på Unive. När jag sedan började spela på Unive igen försökte jag ta bort allting eftersom jag ville spela seriöst och korrekt här, men jag gjorde misstaget att tro att allt försvann genom att endast lägga det i papperskorgen.
Jag har nu lärt mig av detta och förstått hur viktigt det är att säkerställa att datorn verkligen är helt ren. Därför har jag återställt hela datorn så att jag nu med full säkerhet vet att inget finns kvar längre. Jag är även hemskt ledsen om det uppfattats som att jag har använt fusket på Unive, eftersom det aldrig var min avsikt och något jag verkligen inte gjort. Samtidigt förstår jag fullt ut varför situationen ser väldigt allvarlig ut från ert perspektiv och jag inser att jag gjorde fel redan från början genom att ha haft sådant på datorn överhuvudtaget. Jag tar fullt ansvar för mitt misstag och förstår att jag borde säkerställt att datorn var helt ren innan jag började spela på Unive igen.

Vad har du lärt dig sedan dess? Jag har lärt mig att aldrig ladda ner fusk överhuvudtaget och att alltid säkerställa att datorn är helt ren innan man spelar på servrar med strikta regler. Jag har även lärt mig att bara ta bort filer i papperskorgen inte alltid räcker och därför valde jag att återställa hela datorn för att vara helt säker på att problemet är löst. Jag är också väldigt ledsen över hela situationen och har förstått hur allvarligt detta ser ut från staffteamets perspektiv, även om jag själv var omedveten om att något fortfarande fanns kvar på datorn. Detta är ett misstag jag verkligen tagit lärdom av och något som aldrig kommer upprepas igen.

Varför ska vi ge dig en till chans? Jag anser att ni ska ge mig en till chans eftersom detta inte handlade om att jag försökte fuska på Unive, utan om att gamla filer från tidigare servrar låg kvar på datorn utan att jag visste om det. Jag förstår samtidigt varför bannen gavs och jag tar fullt ansvar för situationen. Jag är verkligen ledsen över det som hänt och har tagit detta väldigt seriöst. Jag har nu återställt hela datorn för att vara 100% säker på att allt är borta och att något liknande aldrig kan upprepas igen. Jag hoppas att ni kan se att jag tagit ansvar, lärt mig av mitt misstag och ge mig en sista chans att få fortsätta spela på Unive på ett korrekt och regelrätt sätt.

Har du bevis som stödjer din överklagan? klippet när jag blev indragen i staff support:

Om ni vill ha fler klipps så skriv det gärna för jag kan visa alla klipps jag har så kan ni se. Eller skriv till mig i pm om ni vill att jag skärmdelar eller något sådant.

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 1990 kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
BubbleGum
Unive Staff

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka