Nekad williamsunden | Blacklist Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

williamsunden

Icke Medlem
Meddelanden
61
Reaction score
0
Blacklist-referens
ID: 329 — Övrigt
Anledning: fusk
Personal: V8an
Datum: 2025-11-29
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag vet att det här hände för ganska länge sedan nu, men jag vill ändå vara helt öppen och ärlig om situationen istället för att försöka snacka bort det. När allt hände började det med att jag blev AC-bannad efter incidenten där min kompis hoppade med bilen. Efter det valde ni att göra en PC-check på mig, och under den kontrollen hittade ni fuskfiler på datorn. Jag tänker inte komma med ursäkter eller försöka lägga skulden på någon annan, eftersom ansvaret i slutändan ligger på mig. Det jag kan säga är att fusket inte var något jag använde på servern, utan gamla filer som fanns kvar från en annan server som jag spelade på långt tidigare, en server där jag inte tog spelet seriöst överhuvudtaget. Men jag förstår samtidigt att det inte förändrar situationen särskilt mycket ur ert perspektiv. Filerna fanns fortfarande kvar på min dator, och då är det självklart att ni reagerade och tog beslutet ni gjorde. När jag ser tillbaka på det idag fattar jag själv hur dåligt det såg ut och hur korkat det egentligen var att ens ha kvar sådant på datorn. Jag borde ha tänkt längre än så och förstått konsekvenserna det kunde få. Efter bannen har jag tagit avstånd från allt sådant helt och hållet, och jag har ingen anledning eller vilja att hålla på med fusk längre. Jag skriver inte det här för att försöka få sympati eller få det att låta som att jag blev felaktigt bannad, för jag förstår fullt ut varför det hände. Det enda jag egentligen vill är att visa att jag tagit ansvar för det som varit, att jag har mognat sedan dess och att jag gärna skulle vilja få en ny chans att komma tillbaka och spela normalt igen.

Tar du ansvar för det som hände? Jag vill vara ärlig kring hela situationen och erkänna att jag gjorde ett stort misstag. Jag förstår varför jag blev avstängd och jag tänker inte försöka försvara det som hände eller lägga skulden på något annat. Det som hittades på min dator var mitt ansvar, oavsett anledning, och jag accepterar fullt ut konsekvenserna av det. Nu i efterhand inser jag hur allvarligt det faktiskt var och hur dåligt det måste ha sett ut från er sida. Jag borde aldrig ha haft kvar något sådant på datorn överhuvudtaget, och det är något jag verkligen ångrar idag. Hade jag tänkt efter ordentligt från början hade hela situationen kunnat undvikas. Sedan dess har jag tagit bort allt och lämnat den typen av saker bakom mig helt. Jag har förstått att det bara förstör både för mig själv och för andra, och därför är det inget jag någonsin kommer syssla med igen. Det här har fått mig att tänka annorlunda och inse vikten av att spela rent och följa reglerna. Jag försöker inte få sympati eller få bannen att framstå som felaktig. Jag vill bara visa att jag tagit åt mig av det som hänt, lärt mig av mina misstag och att jag hade uppskattat möjligheten att kunna få en ny chans framöver för att bevisa att jag kan sköta mig.

Vad har du lärt dig sedan dess? Det jag har lärt mig sedan dess är att jag inte ska ha några fusk eller fuskfiler på datorn överhuvudtaget. Även om det va gamla filer så förstår jag nu att det fortfarande är mitt ansvar och att det kan förstöra både för mig själv och för andra. Jag har också lärt mig att man inte alltid behöver vinna eller vara bäst för att ha roligt. I slutändan handlar det mer om att kunna spela rättvist och ha kul och faktiskt få vara kvar och spela med andra utan problem. Efter allt som hänt har jag förstått att det inte är värt att hålla på med sånt alls, eftersom man bara riskerar att förlora tilliten från servern, Det är därför jag har lämnat allt sånt bakom mig och tänker fortsätta spela helt utan fusk ifall ni ger mig en ny chans

Varför ska vi ge dig en till chans? Jag förstår helt varför jag blev bannad och jag försöker inte få det att låta som att beslutet var fel. Fusket fanns på datorn och det var mitt ansvar, oavsett anledning. Jag fattar också att det såg väldigt dåligt ut under PC-checken och varför ni tog det seriöst.
Samtidigt vill jag bara vara ärlig och säga att det aldrig användes på servern, utan var något gammalt som låg kvar sedan tidigare. Jag vet dock att det fortfarande inte gör situationen okej, och i efterhand inser jag själv hur dumt det var att ens ha kvar sådant på datorn. Efter bannen har jag lämnat allt sådant bakom mig och tagit bort allt helt. Jag har också insett att fusk inte ger någonting i längden och att det roliga egentligen handlar om att kunna spela, skapa bra scenarion och ha kul med andra. Jag gillar verkligen servern och hade uppskattat möjligheten att få en sista chans att visa att jag kan spela seriöst och följa reglerna utan några problem framöver.

Har du bevis som stödjer din överklagan? Jag har som sagt rensat datorn så har tyvärr inget.

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka