Nekad Bullen10 | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    3
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bullen10

Icke Medlem
Meddelanden
92
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Linus

Ditt discordnamn: BakeAll

Ange ditt födelsedatum 3 November 2008

Varför ska just du bli staff? Jag tycker att jag borde bli staff på Unive Rollspel eftersom jag verkligen bryr mig om servern och vill hjälpa till att göra den ännu bättre. Jag är aktiv, hjälpsam och tycker om att lösa problem. När nya spelare kommer in vill jag att de ska känna sig välkomna och förstå hur allt fungerar, och jag vill gärna vara den personen som kan hjälpa till med det. Något speciellt med mig är att jag alltid försöker vara rättvis. Jag lyssnar på båda sidor innan jag tar beslut och jag gillar att hålla lugnet, även när andra kanske blir stressade eller arga. Jag har tålamod och försöker alltid hitta en lösning som känns bra för alla. Jag är också bra på att samarbeta med andra och tycker det är viktigt att hela staffteamet jobbar som ett lag. Jag vill inte bli staff för att ha makt, utan för att jag vill bidra till en trygg, rolig och rättvis rollspelsmiljö där alla känner sig sedda och hörda.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att det mesta på Unive fungerar bra, men det finns några saker som jag tror kan bli bättre. En sak är att ibland kan det ta lite lång tid att få hjälp av staff när man skickar in ett ärende eller har ett problem. Jag förstår att staff har mycket att göra, men det kan vara jobbigt och tråkigt för spelare som behöver hjälp snabbt speciellt nya spelare som kanske inte vet vad de ska göra. En annan sak är att vissa spelare inte alltid följer reglerna eller förstör för andra i rollspel. Ibland känns det som att det inte alltid blir konsekvenser direkt, och det gör att vissa kanske inte tar reglerna på allvar. Jag tror det skulle vara bra med lite mer aktivitet av staff in game för att hålla koll och hjälpa till när något händer. Jag säger inte detta för att klaga, utan för att jag bryr mig om servern och vill att den ska bli ännu bättre för alla som spelar där.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tycker att vi i staff teamet kan samarbeta bättre och hjälpa varandra mer. Om vi pratar med varandra och håller koll tillsammans, så kan vi hjälpa spelare snabbare. Vi kan också bestämma tider där någon i staff teamet alltid är online, så att spelare slipper vänta länge på hjälp. Jag vill också vara mer aktiv inne i spelet, så att spelarna ser att staffsen finns där och bryr sig. Då vågar fler fråga om hjälp och det blir lättare att stoppa dem som inte följer reglerna. Vi kan också bli bättre på att prata med spelarna i Discord/support. Om vi lyssnar på deras idéer och problem, så känner de sig mer välkomna och trygga. Jag vill vara en staff som är snäll, rättvis och alltid försöker lösa saker lugnt och snabbt, tillsammans med teamet.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att vara professionell som staff betyder att man är lugn, rättvis och behandlar alla spelare med respekt, oavsett vad som händer. Man ska inte ta saker personligt, utan tänka klart och försöka lösa problemet på ett bra sätt. Även om en spelare är arg eller otrevlig, så ska man själv vara lugn och inte bli sur tillbaka. Man ska också följa reglerna själv och vara ett bra exempel för andra. Det är viktigt att man lyssnar, inte tar parti, och alltid försöker göra det som är rätt för servern och för spelarna. För mig är det jätteviktigt att vara professionell. Jag vill att spelarna ska känna att de kan lita på mig och att jag alltid försöker hjälpa till på ett bra och schysst sätt. Om staff inte är professionella, så tappar spelare förtroendet, och då blir hela servern sämre. Jag vill vara en staff som andra kan se upp till.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag tycker det är viktigt att ha en bra balans mellan staff, privatliv och RP. Jag kommer planera min tid så att jag hinner med allt utan att stressa. Mitt privatliv kommer alltid gå först, men jag kommer ändå vara aktiv och göra mitt bästa som staff när jag har tid. Jag kommer också se till att inte bara vara staff, utan också hinna med att spela RP. Det är viktigt att inte glömma varför man började spela från början, för att lira med vänner och ha kul. Genom att ha en tydlig plan och vara ärlig med min tid, så tror jag att jag kan göra ett bra jobb som staff, utan att det gör att jag har det jobbigt i mitt liv eller mitt RP negativt.

Hur länge har du spelat på Unive? ungefär 3 år började typ november 2022

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej första gången jag har tänkt att försöka bli staff.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Support, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag är lite osäker över kriminell men kanske i framtiden tänkte jag men vill helst göra don.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka