Nekad Bobi | Beslut Överklagan [Berdan1213]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bobi

Icke Medlem
Meddelanden
75
Reaction score
6
Ditt discord namn: bobi9829

Ditt Hex-ID: steam:11000015a74e465

Vad för typ av beslut gäller det? 14 dagars bann, samt indragna roller.

Vem/vilka tog beslutet? Berdan1213

Varför tror du själv att beslutet togs? Staffen tyckte att jag inte följde regeln fear rp, och han tyckte att jag borde ha rpat med mer inlivelse. Istället för att stå tyst och bara glo. Däremot så speccade staffen inte hela scenariot och tog det hela ursammangaet, vilket jag själv tycker är lite konstigt, alltså att bedöma ett 30 minuters långt scenario på 10 sekunder när jag stod stila och var tyst. Staffen tyckte nog att det såg lite konstigt ut att jag bara stod stilla och inte sa något, men jag kan gå mer in på detalj på nästa fråga.

Hur är beslutet felaktigt? Jag anser att beslutet är felaktigt då jag faktiskt värnade om mitt liv och att jag följde regeln fear rp. Det staffen såg var att jag stod stilla och inte sa något när motparten som kidnappat mig hade vapen mot mig, och visst kan det ha sett lite skumt ut att jag bara stod där, men staffen såg förmodligen inte vad som hade hänt innan han kom ditt och specca. Anledningen till att jag bara stod stilla och var tyst. Det som hände innan klippet som jag fick utan staffen (klippet nedan) var att de sköte kidnappningen bra, enligt mig. Men sen blev det hela lite konstigt, då visa av dem börja ta det hela oseriöst och lalla. De börja säga saker som t.ex "han här är kung, släpp han" eller " varför tar ni han, han är ju kung" Det börjades känna som jag inte var kidnappad utan lite mer av deras vän, men då sa någon helt plötsligt "busunge" jag blev väldigt förvånad, så jag sa "oj" och sen visste jag inte hur jag skulle agera, så jag gjorde det smartaste jag kunde, jag va tyst och höll min käft. Men detta tyckte tydligen staffen var ett regelbrott, vilket jag tycker är lite skumt. Jag visste inte hur jag skulle agera, det gick från seriöst till oseriöst till seriöst igen, det var svårt för mig att veta vad jag skulle göra, så jag var tyst. Och jag ser verkligen inte hur jag kan bli bannad i 14 dagar och få alla mina roller indragna för jag var tyst i 10 sekunder för att jag inte visste hur jag skulle agera. En medlem som har Rpat på unive i snart 3år och krim i 2år, aldrig en varning eller nåt liknande, blir bannad direkt bara så. Ingen varning eller nåt, en sådan grov åtgärd av ett sådant mildt reglerbrott, om det ens ska räknas som reglbrott. Även om nu det finns ett system där varningar ej ska ges ut, så tycker jag att 14 dagars bann, vilket tydligen resulterar i indragen medlem är väldigt överdrivet för det jag gjorde. Tack för mig.

Man hör dessutom att jag lagar, alltså rösten. Och det är ju inte så konstigt att jag inte får ut några ord eller pratar ifall min mic lagar. Det är ju rätt konstigt att jag få bann för det.

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet: https://medal.tv/games/gta-v/clips/jI2iFc4rsknEqlZpo?invite=cr-MSxPYTgsMTgxNjAxODc4LA I detta klipp ser man mitt "regelbrott" och det jag var bannad i 14 dagar och indragna roller.

Förstår du att vi kommer att stänga din överklagan ifall beslutet ej är felaktigt? Ja

Senast ändrad:
Till Bredan1213 när du ser detta, om du nu fortfarande anser att detta var "fear rp" och att jag förtjänar åtgärden jag fått, kanske du borde kolla på lite andra människor som "fear rpat" men dessa människor har fått betydligt mildare åtgäder, vid vad jag anser är mycket större regelbrott än vad jag tydligen begåt.

Hur i hela mongladesh är det där indraget allt? Det är ett 10 sek klipp där han säger vänta för att hans röst laggar. Hur kan han få alla roller indragna för det de???

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka