blacky415. | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    3
  • Omröstningen stängd .

blacky415.

Icke Medlem
Meddelanden
31
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? robin

Ditt discordnamn: blacky415.

Ange ditt födelsedatum 11 Januari 2008

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff för att jag verkligen bryr mig om unive och vill bidra till att göra det till en bättre plats för alla. Jag är aktiv, hjälpsam och försöker alltid bemöta andra med respekt, även i stressiga situationer.

Jag är också ganska bra på att lösa konflikter på ett lugnt sätt och lyssna på båda sidor innan jag tar beslut. För mig handlar det inte om makt, utan om ansvar att se till att regler följs och att alla känner sig trygga och välkomna.

Jag är villig att lägga ner tid och energi, och jag tar uppgiften seriöst. Jag vill vara någon som andra kan lita på och vända sig till om de behöver hjälp.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte att allt funkar helt bra på Unive Krim RP just nu. Det känns som att det är väldigt mycket shoot on sight, alltså att folk skjuter direkt istället för att faktiskt rp fram situationer. Det förstör ganska mycket av upplevelsen enligt mig, eftersom RP ska handla mer om interaktion än bara skottlossning.

En annan sak jag har märkt är att folk sällan skjuter däck längre, vilket annars hade kunnat skapa mer spännande scenarion och längre jakter. Nu blir det ofta att det bara slutar snabbt med att någon blir nedskjuten istället.

Jag säger inte att allt är dåligt, men det här är saker jag verkligen tycker kan förbättras för att få en bättre och mer seriös RP miljö.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tror inte det finns en snabb lösning, men tillsammans i staffteamet hade vi kunnat jobba mer konsekvent med det här. För det första handlar det om att vara tydligare med vad som faktiskt gäller kring RP och shoot on sight. Många gör fel för att de antingen inte kan reglerna ordentligt eller för att ingen riktigt följer upp det.

Sen tycker jag att vi i staff behöver bli bättre på att faktiskt agera när vi ser det hända inte bara ibland, utan konsekvent. Om folk märker att det alltid får konsekvenser att bryta mot reglerna så kommer beteendet minska ganska snabbt.

En annan viktig grej är att uppmuntra bra RP, inte bara straffa dålig. Till exempel lyfta fram spelare som gör bra scenarion eller visar hur man kan lösa situationer utan att det direkt blir skottlossning.

När det gäller biljakter och sånt, som att skjuta däck, så kan man också påminna och visa att det finns fler sätt att spela ut en situation än att bara skjuta ner någon direkt. Det gör RP:t både roligare och mer realistiskt.

I slutändan handlar det om att vi i staff samarbetar, är aktiva och faktiskt bryr oss om kvaliteten på servern då kommer det märkas även hos spelarna.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? För mig handlar det om att alltid hålla sig lugn, även när det blir stressigt eller när någon är otrevlig. Man ska inte ta saker personligt utan istället fokusera på att lösa situationen på ett rättvist sätt. Att vara professionell betyder också att man följer reglerna själv, är konsekvent i sina beslut och behandlar alla lika oavsett vem det är.

Jag tycker också det är viktigt att kunna lyssna på båda sidor innan man bestämmer något, och att kunna erkänna om man gjort fel. Man representerar ju hela servern som staff, så hur man beter sig påverkar hur folk ser på communityt.

För mig är det väldigt viktigt att agera professionellt. Om man inte gör det så tappar folk snabbt förtroendet, och då funkar inte staffrollen som den ska. Jag vill att folk ska kunna känna att de får rättvis hjälp och att de kan lita på mig när jag tar beslut.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? För mig är det viktigt att ha en bra balans så att inget tar över för mycket. Jag hade lagt upp det så att jag har tydliga tider när jag fokuserar på staffarbete och när jag bara spelar RP eller är offline. På så sätt bränner man inte ut sig och kan hålla en bra nivå när man väl är inne som staff.

Jag hade också sett till att inte ta på mig mer än jag faktiskt hinner med. Det är bättre att göra ett bra jobb under den tid man är aktiv än att försöka vara överallt hela tiden.

När det gäller RP vill jag fortfarande kunna spela och ha kul, men jag hade prioriterat staff när det behövs. Samtidigt är det viktigt att kunna koppla bort helt ibland och fokusera på privatlivet, så man inte tröttnar.

För mig handlar det om disciplin och planering –att veta när man är “staff mode” och när man inte är det, så att man kan hålla en bra balans och orka i längden.

Hur länge har du spelat på Unive? ungefär 3-4 tror jag inte helt säker

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej, jag har faktiskt ingen tidigare erfarenhet som staff. Men det är också något jag verkligen vill lära mig och utvecklas inom. Alla börjar ju någonstans, och jag är villig att lägga ner tiden som krävs för att förstå rollen och göra ett bra jobb.

Jag är öppen för feedback och tar gärna hjälp från mer erfarna i staffteamet för att bli bättre. För mig handlar det mycket om att lära sig under tiden, ta ansvar och hela tiden försöka utvecklas.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Support, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Ja, om jag ska vara ärlig så är servervakt nog det området jag känner mig minst redo att jobba inom just nu. Det är mest för att jag inte är så insatt i exakt hur allt fungerar där ännu. Jag hade absolut kunnat tänka mig att lära mig det längre fram, men i nuläget vill jag hellre fokusera på de delar där jag kan göra ett bättre jobb direkt och känna mig mer säker i rollen.

Tillbaka