Nekad BL1XT | Ban överklagan [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

BL1XT

Medlem
Meddelanden
316
Reaction score
6
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198269495501/

Ditt Hex-ID: steam:1100001126e78cd

Vad är din discord tagg? BL1XT#7487

Vem var det som bannade dig? Philip320

Hur lång tid var din ban? 20dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? RDM

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Eftersom att philip fått se antingen via Speccande eller ett clip där jag skjuter en Whyos medlem på ett berg bara så där.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och dem andra i mitt gäng (bloods) hade planerat att göra en driveby då det är stora konflikter mellan oss (bloods vs whyos, bakomstående scenarion). Jag blir då lite försenad dit och åker lite efter medans några av mina grabbar redan blivit skjutna. När jag kommer dit ser jag 2 av våra bilar stå stilla vid en blå liknande bil. Samtidigt som det kommer det en Whyos medlem i fullfart upp mot mig på berget. Jag tänkte då antingen kommer han dra vapen på mig eller så drar jag vapen på honom. Jag tar då upp pistolen och skjuter han när han kommer upp. Jag åker direkt efter det direkt därifrån och ska åka ner till vårat gänghus.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker detta kan både vara en felaktig ban och icke felaktig ban beroende på vilka sida man hör och ser det ifrån.

Hur många tidigare avstängningar har du? 4

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Det är massa mindre små bans jag fått under den tid jag var som nyast och då jag försökte lära mig rpn.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? 1.Jag hade kunnat vända och inte åkt dit själv.
2. Jag hade kunnat skita i det helt då jag inte var med från första början
3. Jag hade kunnat prata med personen på crossen

Har du lärt dig någonting efter din ban? Att inte bara skjuta någon som är med i ett gäng som man har en konflikt med utan att göra lite längre scenarion till skillnad från detta som hände.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, absolut!

Problemet här är att du spelar som att det vore en gang RP server. Säger inte att du är ensam om det,men det är ett faktum.

Återciterar mitt meddelande som jag tydligt skickade ut i informationsbaren på Kriminell discorden den 16/11

Tänker bara vara väldigt tydlig med detta så ingen missar detta så att ni ska förstå denna grundläggande grej som är helt avgörande för skjutningarna på servern. Skottlossningar startar man när man provat ALLT annat eller gjort flera steg innan. Ifall man har konflikt med ett annat gäng t.ex., då ska man först innan skottlossning börjat försöka lösa konflikten eller kompensera konflikten på annat sätt att skjuta. Det kan t.ex. vara förhandlingsscenarion, alternativt upptrappningar i form av kidnappningar på ENSTAKA personer som är välplanerade och där man också ger en chans till motparten att ha en chans. Ett scenario ska vara roligt för båda parter. Här är det endast eran kreativitet som begränsar er, men det det handlar om är att man måste förstå att döda ska inte vara första utvägen och detta är ett problem som präglat Kriminell RP:n kraftigt. Som åtgärd för att se förändringar kommer vi förutom serverutveckling klassa döda/skjuta utan anledningar som RDM = Grovt Regelbrott, vilket innebär att ordinära Kriminell regler kommer tillämpas. Detta innebär, omedelbart indragna roller för omotiverat mord/skjutning, ifall mer än 50% av gänget deltagit i scenarion kommer vi att stänga ner gänget permanent. För att se till att detta sköts kommer vi i staff teamet tillsätta specifika grupper som kommer granska eran RP och vi håller på att utveckla administrationen på servern för att se till att allt ska ordnas på ett rätt sätt. Detta är en påminnelse, en varning att tänka på att utveckla eran RP, dra ut på scenariona, ANVÄND DEN SOCIALA ASPEKTEN I RP:N.

Du bryter direkt mot detta.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka