Accepterad björnen313 | Medlem ansökning [Bampus] [svantii]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

björnen313

Icke Medlem
Meddelanden
54
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Liam

Vad är ditt discord namn? bjornen313

Vad är ditt födelsedatum? 3 September 2006

Heter du samma på Discord som på Steam? Nej

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Jabal Al-Robei - 1998-09-03

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Lojal Arg Hungrig

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Bakrund är gatan uppväxt i göteborgs förorterna har jabal levt krim så länge han kan minnas och hans största framtidsmål är att få familj och barn men nu är det svårt med tanka på hur fast han är

Vad kan du bidra med till serverns RP? jag älskar social rp allt från gäng möten till förhandlingar osv och älskar att göra så båda parter skrattar

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? som jag skrev förut så kommer vi alla in på denna server för att fly från verkligethen och ha så roligt som möjligt därför ska man alltid försöka göra så att alla har det så roligt som möjligt i rpn så att säga om jag kidnappar ngn ska jag fortfarande sträva efter att den som är kidnappad har roligt

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? jag spelade unive för några år sedan då hände ett par regel brott ja men inget jag inte lärt mig av osv och kommer endast bidra med stark och kompetens rp

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? en regel jag tykcer är viktigt inom gäng rp är att man inte får lämna gäng ooc utan detta måste gå via rpn som allt annat och så får man se vad rpn leder detta. FearRP att man alltid ska väran om sitt liv och frukta qdet bara för man inte dör irl ska man fortfarande rpa som det

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? jag har 5-6 års erfarenhet av rp och kommer endast komma med positivitet och försöka lyfta upp andra spelare som inte riktigt fattar konceptet

Hej!
Jag vill att du utvecklar frågan: Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär & Kan du ge exempel på några av serverns regler?
Du har 24h på dig att komplettera innan din ansökan automatiskt nekas. Besvara detta meddelandet när du gjort de.

@Bampus @Bampus
Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär:

Jabal Al-Robei är född och uppvuxen i Göteborgs förorter, där han tidigt drogs in i kriminalitet på grund av omgivningen och bristen på stabila förebilder. Redan som tonåring började han med småjobb för lokala gäng – allt från att leverera paket till att stå vakt vid affärer. Med tiden växte hans rykte på gatan och han blev en pålitlig person inom den undre världen. Samtidigt bär Jabal på en inre konflikt. Han är trött på att alltid behöva se sig över axeln, trött på svek och våld, och har börjat längta efter något mer stabilt. Hans dröm är att en dag lämna det kriminella livet bakom sig, starta ett lagligt företag och bygga upp ett tryggt liv med familj och barn. Men vägen dit är lång, och just nu är han fortfarande djupt fast i det liv han känner till bäst – gatan.

Kan du ge exempel på några av serverns regler?

Ja, här är några viktiga regler jag tycker är grundläggande att förstå och respektera:

1Kidnappning:
Att kidnappa någon ska inte vara något man gör spontant. Det måste ha en bakgrund – som att det pågår ett gängkrig eller att personen har gjort något som förtjänar en konsekvens. Man ska inte bara kidnappa någon "för att det är kul". Och när man väl gör det, så måste man också tänka på att inte ställa orimliga krav eller hot som bryter mot FearRP – alltså att det blir överdrivet och inte realistiskt.
  1. Lämna gäng:
    Vill man lämna ett gäng så måste det ske genom RP, inte genom att skriva i Discord eller säga "jag vill lämna" utanför spelet. Det måste vara en del av karaktärens story. Kanske får man ett hot, kanske har man ångest och vill ur – vad det än är, så ska det utspelas in-game. Det gör allt mycket mer levande och äkta.
  2. Döda kroppar:
    Man får inte använda döda kroppar som ett sätt att förhandla. Till exempel "om ni inte gör detta så dödar vi honom" är okej, men att visa upp ett lik och säga "gör såhär annars händer det här med dig" är inte det – för en kropp är redan död och har därför inget värde längre i spelet. Det förstör också möjligheten till RP för den som dog.
  3. Hantering av döda kroppar:
    Man måste vara försiktig när man hanterar en kropp – man kan lämna DNA, och det kan skapa spår som polisen följer upp. Om kroppen ligger vid sitt eget gänghus så får man ta hand om den (loota, dumpa, bränna osv), men om den ligger på offentlig plats eller vid fiendens område, så ska man lämna platsen direkt. Det gör det mer realistiskt och sätter press på att tänka taktiskt efter en konflikt.
  4. Gängkrig:
    Ett gängkrig får inte bara starta från ingenstans. Det ska finnas en anledning, en konflikt som byggts upp över tid. Under kriget ska man inte bara skjuta hej vilt, utan RP:n ska fortsätta med t.ex. hot, möten, kidnappningar – alltså mer djup än bara pang pang. Bilar får användas för att följa efter, men inte som vapen, och krig ska ske till fots om det inte är en livshotande situation.

Shoot on Sight är bara tillåtet om gängets boss godkänt det, och då bara en gång om dagen. Det ska finnas ett tydligt skäl – annars räknas det som RDM. Vanliga medlemmar eller vicebossar får inte ta det beslutet. Och man får aldrig dra in civila i kriget – det ska hållas mellan gängen.

Vidare till muntlig intervju, du har 72h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Tillbaka