Accepterad BiggieB | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

dznravxry

Icke Medlem
Meddelanden
48
Reaction score
9
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/gvuvuvvuvuuvu/

Ditt Hex-ID: steam:110000115b6f1f4

Vad är din discord tagg? @dznravxry

Vem var det som bannade dig? ankeshof

Bild på banmeddelande: bann.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag kan förstå att det hela blev ett missförstånd och skulle inte ha rp:at med killen som buggades till oss.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Vi är 3 bilar och ska köra till ett hus för att snacka, min bil kör först. Bakom mig har vi en nissan gtr som Karl körde och han körde skit långsamt så vi var tvungna att vänta på honom. Från ingenstans ser vi ett sjukt ljus (som att någon bländar oss), vi stannar o låter Karl komma ifatt oss. Från ingenstans hoppar karl ut ur bilen med en snubbe i händerna som bär ett vapen. Vår första tanke är att Karl tänkte lura och snubben skulle då dra vapen mot oss (imed han har ett automat vapen i händer) Vi hoppar ut och riktar mot killen, sedan ser jag i ooc chatten att en staff skriver "bugg", vi låter därför han springa därifrån imed att det som sagt var ett bugg. Problemet är att killen springer därifrån och springer riktningen neråt, från ingenstans vänder han och springer mot riktningen framför oss så han kan se oss alla och drar fram ett vapen. Min första instinkt är då att försvara mitt gäng, såfort jag ser att vapnet kommer fram så börjar jag avlossa skott, han skjuter tillbaks och jag lyckas pricka så han faller till marken. Vi alla springer då fram till honom och han säger "jag skulle springa därifrån" och vi låter han vara än en gång, denna gången är vi 3 pers som riktar mot honom tills han försvinner bortom vår syn. Problemet är att trots 3 personer som riktar vapen mot honom så väljer han att ta "advantage" med sitt vapen och skotta ner oss, även ett vapen som inte är tillåtet att använda. Oavsett vad så var det hela ett missförstånd och allt blev bara konstigt, jag valde inte att hoppa support för att få blaze bannad utan mest kolla ifall det var en staff som gjorde så och se om det möjligtvis gick att få res då det hela blev fel från bådas sidor.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker att det var ett felaktigt ban då det var ett missförstånd från bådas perspektiv, jag visste inte att killen var buggad till killarna bakom oss och ser ett vapen dras fram när vi möts.
Vi låter personen gå, han springer neråt men vänder sedan upp mot vårt synhåll, han drar sedan fram ett vapen och tar ett håll där han kan få sikte på oss alla.
Min prio 1 är att försäkra min och mitt gängs säkerhet, vi är i en kriminell miljö och ser jag ett vapen (hot) så måste jag priotera mitt och mitt gängs liv. Personen var även så pass långt bort att det inte gick att kommunicera med honom och vi lät han gå vidare.
Problemet är att när vi alla ser han springa först ett håll och från ingenstans vända håll mot oss igen och sakta dra fram ett vapen så är det klart att vi reagerar.
Men det blev missförstånd från bådas perspektiv och vi har snackat i efterhand och löst det.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har 2 tidigare bans, 1. från att ha haft slagsmål med min vän 05.00 på morgonen vilket ansågs som lall, beslutet blev överklagat och bannen togs bort. 2. Jag blev dödad och personen campade mitt lik i 30min, snackade med col i efterhand och han hävde bannen och varnade mig bara att inte göra om det. Jag har tagit stor lärdom av mina tidigare misstag och förbättrat mig på de sättet, just idag blev det bara ett stort missförstånd för att det skedde en bugg.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det finns många sätt som hade kunnat ske annorlunda, jag hade kunnat vänta och se vad han gör med vapnet som han drar fram, men just i den stunden så realistiskt sätt så måste jag agera för min säkerhet och mitt gäng. Vi har iallafall pratat i efterhand och båda insett att det hela blev bara fel.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har förstått att jag ska vara mer försiktig när det kommer till att skjuta men detta scenariot hade aldrig framhävt om han valde att springa inom vår syn och dra fram ett vapen när han hade chansen att springa därifrån i den riktningen han tog från början. Hade han valt att springa en o samma riktning direkt så hade jag inte ens skjutit, men vi alla blev på alert när vi ser honom dyka upp framför skärmarna på oss och drar fram ett vapen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jag förstår helt, det får ta den tid det tar och jag ber om ursäkt att det blev såhär pass fel.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka