Nekad big | Medlem ansökning [.ida_.]

• Trådskapare Trådskapare big
  • Start datum Start datum

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

big

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Princenad

Vad är ditt discord namn? big10281

Vad är ditt födelsedatum? 20 Maj 2008

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: samir costa, 16 år.

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? För Samir Costa skulle jag beskriva hans personlighet med tre ord: Kall, smart, hänsynslös. Vill du att jag också ger en snabb bakgrundshistoria till honom?

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Bakgrund: Samir Costa växte upp i en trång, kriminellt belastad stadsdel där överlevnad krävde att du var snabb i huvudet och hård i nävarna. Hans pappa försvann tidigt från bilden och hans mamma kämpade ensam, vilket tvingade Samir att växa upp fort. Redan som 14-åring var han springpojke åt ett lokalt gäng. När han såg hur ledarna blev rika och respekterade, bestämde han sig: han skulle inte vara någon undersåte — han skulle styra själv. Genom att vara smartare än andra och aldrig knyta sig känslomässigt till någon, klättrade han uppåt snabbt. Idag har Samir nätverk både inom små gäng och större maffiastrukturer, men han litar egentligen inte på någon. Framtidsplaner: Samir är trött på småjobb och ständigt riskfyllda affärer. Han vill bygga ett riktigt kriminellt imperium. Hans mål är att: Starta ett eget crew med helt lojala personer. Ta över vapen- och drogmarknaden i staden. Använda frontföretag (typ bilfirmor, nattklubbar) för att tvätta pengar och bygga en "laglig" fasad. På längre sikt: lämna gatulivet bakom sig och styra allt från skuggorna — rik och untouchable.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med seriöst och engagerat rollspel där jag inte bara tänker på min egen karaktär utan också på att skapa bra scener tillsammans med andra. Jag gillar att utveckla långsiktiga historier, bygga konflikter, samarbeten och drama som gör servern levande. Jag är bra på att spela trovärdiga känslor, både i vinst och förlust, och jag förstår värdet av att låta andra få glänsa ibland. Jag har respekt för serverns regler och vill vara med och skapa ett roligt, realistiskt och respektfullt RP för alla spelare

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst i ett scenario t.ex. i rollspel som FiveM betyder att du ibland ska agera på ett sätt som gör scenen roligare, mer dramatisk eller mer intressant även om det betyder att din karaktär förlorar blir lurad eller råkar illa ut

Det handlar alltså inte om att alltid vinna utan om att skapa en bra och trovärdig historia tillsammans med andra
Exempel

Om någon rånar din karaktär och hotar dig smart och övertygande kan du välja att ge efter istället för att alltid försöka slå tillbaka

Om polisen jagar dig och lyckas genskjuta dig kan du rollspela att din karaktär faktiskt åker fastistället för att alltid försöka fly eller powergamea

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? ja jag har brytit mot en regel det var metagaming jag lärde mig att man måste (deafen).

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Ja

Kan du ge exempel på några av serverns regler? 1. Powergaming (PG) är förbjudet: Du får inte tvinga igenom handlingar som andra inte rimligt kan svara på eller undvika, eller spela din karaktär som övermänsklig. Exempel: Att skriva "/me knockar dig med ett slag och du svimmar" utan att ge motståndaren en chans att reagera. 2. Metagaming (MG) är förbjudet: Du får inte använda information du fått utanför spelet (typ Discord, stream eller OOC-chat) för att påverka hur din karaktär agerar i spelet. Exempel: Att veta var någon är för att du såg det på deras livestream. 3. RDM (Random Deathmatch) är förbjudet: Du får inte skada eller döda andra spelare utan en ordentlig rollspelsanledning och upptrappning. Exempel: Skjuta ner någon på gatan utan att det finns en konflikt eller hot som förklarar det. 4. VDM (Vehicle Deathmatch) är förbjudet: Du får inte använda ett fordon som vapen mot andra spelare (köra över folk) om det inte finns ett mycket bra rollspelsskäl. Exempel: Köra över någon mitt i stan bara för att. 5. Value of Life: Din karaktär måste värdera sitt liv. Exempel: Om någon riktar en pistol mot dig på nära håll, måste du ta det på allvar och inte bara försöka slåss eller springa.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en spelare som gillar att bygga upp historier tillsammans med andra inte bara att vinna.

Som medlem på unive får man inte vara delaktig i andra rp-servrar.

Är du redo att lämna den andra servern för unive? Du har 24h på dig att komplettera innan din ansökan automatiskt nekas. Besvara detta meddelandet när du gjort de.

@big

Nekad.
Anledning: Utvecklade inte i tid

Du får ansöka igen om 24h. Lycka till nästa gång!

Tillbaka