Nekad Bertil2131 | Polismyndigheten Ansökan [Gargantua]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Sad_Peppe

Icke Medlem
Meddelanden
11
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 1 Januari 1970

Vad heter du på discord? Kevin123#9834

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 102

Hur aktiv kommer du att vara? Det mesta jag kan, varje dag om inte jag har plugg eller träning.

Vad heter du? Kevin Strömberg

Hur gammal är du? 22

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Kevin gick på simskola när han var mindre, han tog även guld i tekniksim. Han gillar att simma överall och kan ta uppdrag vid speciella tillfällen.

Varför vill du bli polis? Jag skulle vilja bli polis eftersom att det verkar som ett väldigt bra och roligt jobb. Du får också mycket beröm inom polis yrket t.ex när du hjälper folk som är oskyldiga räddar olika typer av folk. Det är ett väldigt intressant jobb där du upplever olika känslor vissa är bra och vissa är dålig. Man skulle också kunna säga att du upplever att bemöta olika typer av folk med olika känslor där du måste vara en väldigt social och bra person som skulle kunna bemöta folk på ett bra sätt, Jag känner att jag har dessa kunskaper som jag har nämnt och att polis är det bästa jobbet för mig. Främst skulle jag älska att rädda världen från massa kriminella så att vi skapar ett tryggt samhälle med bra intryck. Att vara polis skulle vara ett väldigt intressant jobb där du lär dig olika saker det är också varför just jag skulle vilja bli polis.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? En av polisens viktigaste uppgifter är att förebygga och förhindra att brott sker. Vanligast är att arbeta i yttre tjänst och med utredningsåtgärder, som att ta upp anmälningar, hålla förhör och ta föremål i beslag. Åtgärder som kräver att polisen har kunskap om vilka lagar som gäller. Jag tycker att det är viktigt att man bemöter alla trevligt och att man är lugn i alla situationer och att man inte är korrupt. Att vara en våldsam polis är inte en bra sak och det kan leda till problem för både de man hjälper eller sina kollegor. Polisyrket ställer höga krav på varje polis. Det är ett viktigt arbete som ger möjlighet att göra skillnad i samhället. Det är viktig att kunna hantera stress utan problem och veta vad du ska göra i alla situationer. Noggrann dokumentation är förutsättningen för att ett ärende ska kunna bedömas rättsenligt, det vill säga att på rätt grund gå till åtal eller läggas ner.

Vad vet du om yrket i helhet? Att det är ett väldigt viktigt yrke så att alla i samhället ska känna sig trygga. Man ska ju samtidigt förhindra brott och förebygga dom. Det jag vet om yrket är att man måste alltid kommunicera i radion det vill säga att man säger sitt rackelnummer sedan sin infomation. Att man måste vara fokuserad hela tiden vara berädd på att få larm osv. Man måste ju såklart bete sig som polis.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har goda kunskaper om polisyrket och känner mig säker när jag var i tjänst i en annan stad vid namn Makt RP. Jag vet mycket kring polis yrket och jag har goda kunskaper inom radio diciplin. så som kom, kom slut, övergå, klartslut osv. Jag är väldigt medveten om lagarna (både i verkligheten och ingame) och reglerna på servern. Jag är en bra förare och krokar in princip aldrig och jag följer trafik lagarna i staden.

Hur är du som person? Jag är en pratglad och trevlig kille som älskar bilar och att hänga med både kompisar och nya människor. Jag har lätt för att prata med alla och jag förstår alla på ett bra sätt. Jag skulle se mig själv som trevlig och hjälpsam person som också är målmedveten. Jag är fyskiskt och mentalt stark vilket ger mig en fördel inom polisyrket vilket är bra. Som polis skulle jag vara lugn och trevlig men om något helt plötsligt händer är jag redo för allt.

Är det något vi bör veta om dig? Nej inget speciellt

Tillbaka