Benja | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Benja

Icke Medlem
Meddelanden
110
Reaction score
2
Ange ditt födelsedatum: 29 September 2007

Vad heter du på discord? Benja#3628

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? ca 1700 h

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer atta vara aktiv ca 4-5 timmar om dagen, samt betydligt mer om helger + lov.

Vad heter du? Pablo Emural

Hur gammal är du? 32

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Yes det är jag!

Varför vill du bli polis? Jag tycker att jag ska anställas för att jag dels har mycket goda erfarenheter och egenskaper. Men också för att jag som person också passar som polis. Jag tänker alltid på medborgarnas säkerhet och rättigheter. Jag hälsar och möter alltid folk med min bästa, gladaste och roligaste sida för att folk ska kunna känna sig så säkra som möjligt. Jag går alltid efter våldstrappan och är väldigt noga med att mina kollegor också gör det. Trots att jag bara till exempel är aspirant så kan jag ändå säga till assistenter eller andra som är högre uppsatta än mig att tänka på våldstrappan eller radio disciplin t.ex. Men när det kommer till arbete och andra moment så lyssnar jag alltid på de högre uppsatta och vad de säger till mig att göra.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Som polis ska du alltid vara trevlig. Oavsett situation så ska du alltid försöka vara trevlig. Du möter alltid medborgare med din bästa sida. Man ska absolut ALDRIG gå in med våld för minsta lilla. Man ska alltid gå efter och tänka på våldstrappan. Man börjar med en muntlig tillsägelse och sedan bör du gå in med lite mer “våld” vid nödläge. Innan du avfyrar skott med ditt tjänstevapen bör du också fråga efter tillåtelse i radion till någon högre uppsatt. Detta är de viktigaste sakerna att tänka på som polis. Men slutsvis måste du också alltid prata ut i radion om du t.ex. går in i en biljakt eller liknande. Och om du till exempel är inne i en biljakt måste du ha bra koll på väderstrecken för att hela tiden kunna uppdatera din position så att förstärkning ska kunna anlända.

Vad vet du om yrket i helhet? Polisens uppgift i samhället är att få folk att känna sig trygga. Man ska stoppa och förebygga brott. Polisen ska hjälpa och skydda människor från brott. Både de som bor i Sverige och de som är på besök. Alla ska känna sig trygga överallt. Människor ska vara trygga hemma, på gatan, i skolan, på arbetsplatsen och på alla andra ställen. Det är polisens uppgift att kontrollera att alla i Sverige följer svensk lag. Man ska inte känna sig rädd en fredagskväll när man är påväg hem från en polare. Man ska kunna känna sig trygg och ha i åtanke att polisen gör ett sånt bra jobb så att sånt inte händer.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag skulle vilja säga att jag har väldigt bra erfarenheter inom polisyrket då jag tidigare varit polis i denna staden 2 gånger. Tyvärr så tyckte jag inte det var så spännande, men nu var det ca 1 år sedan och mycket har förändrats. Längre bak i tiden så bodde jag i en stad där jag jobbade som polis. I samma stad gick jag på min polis högskola samt då utbildade mig till polis. Jag blev polis direkt efter min utbildning och där började min historia. Under hela min tid som polis så hann jag vara: UTB polis, aspirant, assistent, assistent 4:års och sedan efter det så hoppade jag upp till polisdirektör och fick styra, ställa,jobba och lära mig saker som jag aldrig skulle fått göra annars.

Hur är du som person? Jag som person är väldigt pratglad, omtänksam, snäll, rolig och förståndsam. Jag vill alltid folks bästa och har alltid bra intryck till alla. Jag bemöter alltid folk från min bästa sida. Men är inte alltid en solstråle om man säger så. Vid behov så säger jag till på skarpen och blir lätt upprörd av andra som antingen bryter mot lagen och även folk som medvetet irriterar mig eller andra.

Är det något vi bör veta om dig? Nej, det är inget ni i nuläget behöver veta om mig som skulle vara viktigt. Annars säger jag till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka