Nekad Bengan AB | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bengan AB

Icke Medlem
Meddelanden
171
Reaction score
11
Ange ditt födelsedatum: 21 December 2006

Vad heter du på discord? AdAm#1558

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 1400

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? minst 6-7 timmar varje dag

Hur ofta kommer du vara inne? jag kommer vara inne varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? 1400

Vad heter du? Jonas Karlsson

Hur gammal är du? 30 bast

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis eftersom jag brinner för deta yrket och jag gillar att hjälpa andra personer med deras problem de har här i samhället. Och jag blir inte polis bara för mitt bästa utan för andras bästa också för att kunna hjälpa de och finnas där för de liksom. Sedan att min pappa har varit polis och jag har sett up till honom sedan dag 1 och gör fortfarande det och dpå tänkte jag att de går genom blodet så då blir jag polis också. sedan att jag har varit polis innan men jag slutade pågrúnd av att både jag och min barndoms vän blev alvarligt skadade då jag fick 2 skott i magen och en i sidomagen eller hur man säger. De skoten i magen träffade västen men den på sidan kom lite snett och blev då alvarligt skadad. Men jag är redo för runda 2 och kommer göra allt för mina kollegor och allt för medborgarna i staden. Jag är redo för allt.

Varför ska just du bli anställd? eftersom Jag kommer vara snäll mot alla, lung när jag pratar med alla och så kommer jag vara en väldigt bra på att lyssna när andra pratar som t.ex på möten eller om någon vill anmäla t.ex en stöld eller ett personrån. Jag kommer även vara där och hjälpa alla och jag vet att det kommer att tas svett, blod och tårar men jag är beredd. Jag kommer även göra mitt jobb korrekt och göra så som polisens jobb är till för. JAG Är BEREDD FÖR ALLT. [23:43] jag ska bli anställd för att Jag kommer vara en kille som är pigg och uppe och håller mig sjävl 24/7, Jag kommer kunna ta samtal, larm natten runt och kommer kunna göra många skratt mellan oss kollegor i kåren och inte bara sura och jobbiga ansikten. Jag kommer också kunna vara mycket flexibel och röra mig överallt och vara snabb att hjälpa till med saker som vissa andra inte kan. Jag kommer också vara den i kåren som är snäll mot alla och respekterar alla i kåren. Sedan att polismyndigheten kommer bli bättre när jag går med för alltid när en man eller kvinna går med har staden blivit 1% mer tryggare och att man ska kunna vända sig till nån om man behöver snacka om något som t.ex har hänt.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) mina tre styrkor är. jag är en kille som tål mycket stress som t.ex skottlosningar och såna lägen, Jag vet hur jag ska hantera blod och att man inte ska få panik, och att jag är väldigt bra på att hantera skador på kroppen som t.ex, jag är en väldigt bra förare och är bra på utrykningar,
jag har svårt med att se döda barn/ ungar vilket är hemskt, jag kan inte tillåta djurplågeri och är känslig för det och blir lätt iriterad. jag röker

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja som sagt jag har varit kommisarie innan så jag vet hur man använder taser, pepparsprej och vapen och sånt. jag vet även vilka lägen man ska använda vapnena i som t.ex någon springer imot dig med kniv/pistol måste man ta upp pistoler och hota att stanna om han inte gör det så trycker man ett ben på han. Sedan så kan jag hantera olika lägen liksom.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? ag ber snällt om att mannen gärna kan kliva ut ur bilen och när han har gjort det så sätter vi handfängsel på personen och kollar vi upp bilen och gör et alkoholtest på personen för att se om personen är berusad. Sedan ringer jag eller min kollega efter en bärgare som får hämta upp bilen som vi stannade och vi tar personen in i polis bilen och kör personen till stationen. När vi är vid stationen så tar vi ut personen ur bilen och ner till våra celler. Där så söker vi igenom mannen och sedan ger vi han lite bötrar och så skickar vi in han bakom lås och galler för olovlig körning och kört utan körkort

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Först så tar jag skydd till personen i bilen har stuckit och sedan så springer jag fram till min kollega och kollar hur det är med han. Sedan så säger jag i radion att jag har en skottskadad kollega och gör en efterlysning på bilen som sköt mot oss. Jag säger färg på bilen, hur mannen såg ut och regnmr. Sedan åker jag så fort som möjligt till sjukhuset med min kollega och ropar på en sjukvårdare. Jag stannar vi sjukhuset tills min kollega mår bra och har fått hjälp. samtidigt som de så tar mian andra kollegor hand om killen som sköt mot oss.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag parkerar bilen lite längre ifrån för både min och kollegans säkerhet eftersom de har vapen och inte vi. Sedan så tillkalar jag en patrull till så får de ställa sig där fram oc hålla koll så att inte rånarna tar sig ut och sedan så stannar vi aspiranter lite lånt ifrån eftersom vi inte har vapen.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? vi drar vapen och ber mannen lugna ner sig. lugnar han ner sig så springer vi fram och slänger ner han på marken och gripper han och om han inte slutar och börjar springa mot oss så får vi teza han eller skjuta han om han har pistol men då skjuter vi bara han i magen eller bena så att han inte avlider liksom. sedan så om han är skjuten så tar vi han till sjukhuset sedan så tar vi han till cellerna och tar hans vapen och sätter in han för grovtvapenbrott

Förklara vad radiodisciplin innebär. det innebär att man ska inte prata i mun på varandra, inte skrika och säga com efter varje mening och man ska ta det lungt i radion och man ska använda kort kommandon

Vad betyder våldstrappan? det är hur mycket våld en polis får använda som t.ex är det fiight så tar jag fram en batong och inte drar vapen liksom

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka