Dubbelpost Ben10 | Polismyndigheten Ansökan[Vible]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Ben 10

Icke Medlem
Meddelanden
457
Reaction score
38
Ange ditt födelsedatum: 25 Juli 2000

Vad heter du på discord? Ben 10#1153

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? över 250

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? varenda dag runt 5 timmar. på helger 10

Hur ofta kommer du vara inne? varenda dag

Hur många timmar har du på FiveM? över 250

Vad heter du? Johnny ketchup

Hur gammal är du? 22

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? ag vill att multistaden ska vara så trygg plats det kan vara. jag vill att turister och medborgare i staden kan gå runt i staden och känna sig säkra att polisen gör sitt jobb så bra som möjligt. jag vill också minska vapen brotten i den här staden som är ett väldigt stort problem i den här staden. jag vill också ha ett samhälle där medborgarna känner sig trygga med att prata med polisen och att dem faktiskt lita på honom. jag vill också bli polis så jag kan lösa problem och göra folks liv enklare. jag är också väldigt bra på att ta kritik och omvandlare det till motivation.

Varför ska just du bli anställd? jag är en väldigt positiv kille som alltid får glädje av att hjälpa folk. folk säger att dem känner sig trygg när dem är med mig också säger jag borde vara polis. jag är också väldigt aktiv och letar efter folk som gör brott väldigt ofta. jag är också väldigt bra och lugn under stressiga tillfällen. jag kan också gör väldigt snabba beslut. jag är också en kall person så jag kommer aldrig låta känslor påverka mitt beslut. jag är också en bra med att hantera vapen för att jag jagar då och då. jag är också väldigt bra på att köra för att jag kör på fritiden

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) bra på att hanterar vapen.
bra på att köra.
väldigt lugn
positiv
kan ta kritik
svagheter:
litar för mycket på folk

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? jag har inte jobbat inom polisen men har jobbat inom sjukvården som lärde mig radiodisciplinera och hur man hanterar stressiga situationer. har också jobbat inom Securitas som lärde mig hur man hanterar farliga situationer

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? det första jag gör är att kolla om bilen är stulen eller om den är efterlyst. efter det går jag fram till fönstret och startar en konversation samtidigt som jag frågar om körkortet så han stannar lugn och inte blir hetsad. efter han säger att han inte har ett körkort frågar jag han om han kan hoppa ut ur fordonet och ger han en böter. sedan frågar jag han om han har någon som kan han skjutsa honom annars erbjuder jag han om jag ska ringa en taxi eller skjutsa honom till en buss station

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? det första jag gör är att kolla om min kollega är okej. sedan så kallar jag efter förstärkning och en ambulans. och efter det så beskriver jag hur bilen ser ut och reg numret. sedan förklarar jag hur han såg ut. efter det gör jag vad jag kan för att hjälpa min kollega.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? första jag gör att kolla om några civila är i området och ber dem att evakuera och sedan lägger man spärrningar så folk inte kommer in i området efter det väntar vi på ord om chefen om vi ska lägga ut spik mattor framför bilen eller om vi ska förhandla

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? min första instinkt är att använda tazern/el pistolen om han springer mot mig eller min kollega. sedan så håller vi avstånd och väntar och kollar om han kommer fortsätta eller om det är säker att gå fram om det inte är det och han ställer sig så tazar vi han igen och lägger handbojar på honom och tar han till stationen

Förklara vad radiodisciplin innebär. radiodisciplin är att man ska prata med en lugn ton och vara professionellt. du ska också använda sina rakel nummer. du ska också inte prata om andra saker som inte tillhör jobbet.

Vad betyder våldstrappan? u ska inte använda ditt tjänst vapen så fort du får chansen du ska börja med att försöka prata med honom/henne och försöka lugna ner honom/henne. annars kan du använda betongen eller elpistolen. tjänstevapnet ska vara det sista valet du tänker på. det ska bara användas när man verkligen behöver använda den

Tillbaka