- Meddelanden
- 71
- Reaction score
- 3
Blacklist-referens
ID: 472 — Övrigt
Anledning: Kringgår donations systemet använder gorilla med hjälp av fuskmeny samt undviker support
Personal: djogge
Datum: 2026-01-12
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag ska vara ärlig, jag tänkte inte riktigt igenom allt från början. Jag såg hur alla andra hade feta grejer och jag ville också ha en annan ped och en gorilla, så jag började leta efter sätt att fixa det snabbt utan att behöva jobba ihop pengar själv. Först tänkte jag bara ingen kommer märka något ändå och då kändes det inte som en så stor grej. Men efteråt fattade jag att det faktiskt var rätt dumt.
Det började med att jag snackade med folk som visste hur man kunde lura systemet lite och få saker billigare eller gratis. Jag följde bara med och tänkte mest på att få det jag ville ha. När jag väl fick tag på grejerna kändes det fett i typ några dagar, som att jag hade lyckats eller något. Men sen började jag tänka på konsekvenserna istället.
Jag märkte att folk började snacka och undra hur jag hade fått allt så snabbt. Då blev jag stressad hela tiden och försökte komma på ursäkter. Det värsta var egentligen inte att folk blev arga utan att jag själv visste att jag hade fuskat till mig det. Man känner sig inte direkt stolt efteråt.
Om jag hade gjort om allt nu hade jag hellre väntat och fixat det på rätt sätt istället. Det kanske tar längre tid men då slipper man all stress och allt drama runt omkring. Jag tror många gör dumma saker när de vill passa in eller ha samma saker som andra, speciellt när man är yngre och inte tänker så långt fram.
Tar du ansvar för det som hände? Ja, jag tar ansvar för det som hände. Jag gjorde ett dåligt val och jag fattar att det påverkade andra också. Just då tänkte jag mest på att få det jag ville ha och inte på konsekvenserna. I efterhand inser jag att det var fel att fuska till mig saker istället för att fixa det på rätt sätt. Jag kan inte ändra det som redan hänt, men jag kan vara ärlig om det och försöka göra bättre val framöver.
Vad har du lärt dig sedan dess? Jag har lärt mig att genvägar nästan alltid leder till problem senare. Just då tänkte jag bara på att det skulle gå snabbt och att jag skulle få det jag ville ha, men efteråt kom stressen och skuldkänslan istället. Jag fattade också att det är lätt att påverkas av andra och vilja passa in, speciellt när man ser folk runt omkring ha saker man själv vill ha.
Det jag mest tagit med mig är att det känns mycket bättre att fixa saker på rätt sätt, även om det tar längre tid. Man slipper oroa sig för att bli påkommen eller behöva ljuga för folk. Jag har också lärt mig att tänka mer på konsekvenser innan jag gör något istället för att bara köra på i stunden.
Varför ska vi ge dig en till chans? Jag tycker ni ska ge mig en till chans eftersom jag faktiskt förstår att det jag gjorde var fel och jag försöker inte skylla ifrån mig på någon annan. Jag vet att förtroende inte kommer tillbaka direkt, och jag fattar att jag måste visa med handlingar att jag kan göra bättre val framöver.
Alla gör misstag ibland, speciellt när man är ung och inte alltid tänker hela vägen. Skillnaden är vad man gör efteråt. Jag har tagit ansvar för det som hände och tänkt mycket på konsekvenserna. Jag vill visa att jag kan lära mig av mina misstag istället för att fortsätta göra samma saker igen.
Om jag får en till chans kommer jag försöka bevisa att jag går att lita på och att jag kan hantera situationer på ett bättre och mer moget sätt.
Har du bevis som stödjer din överklagan? Ja, jag kan förstå varför ni vill ha bevis som stödjer min överklagan. Det jag kan säga är att jag har varit ärlig om det som hände och tagit ansvar för mina handlingar istället för att försöka dölja dem. Sedan dess har jag inte hamnat i liknande situationer igen och jag har försökt visa genom mitt beteende att jag kan göra bättre val framöver.
Om det behövs kan jag också visa konversationer, vittnen eller annat som visar att jag försökt rätta till situationen och gå vidare på ett bättre sätt. Mitt mål med överklagan är inte att komma undan ansvar utan att få en chans att visa att jag har lärt mig av det som hänt.
Vill också lägga till detta hände några månader sen
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja