Nekad Bebsi12 | Ban Överklagan [Mrking]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bebsi12

Icke Medlem
Meddelanden
71
Reaction score
3
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199011562547/

Ditt Hex-ID: steam:11000013ea98433

Vad är din discord tagg? Beta0036

Vem var det som bannade dig? Mrking

Bild på banmeddelande: image (9).png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? ag tror att staff valde att banna mig för att de såg situationen som ett tydligt regelbrott från min sida. Det som hände var att jag fearrpade, alltså visade rädsla, men ändå ställde mig upp och sköt honom. Ur deras perspektiv spelar det ingen roll vad som hände innan eller hur stressad situationen var, utan bara att mitt agerande inte följde reglerna för hur man ska spela. I stunden tänkte jag inte riktigt klart. Allt gick snabbt och jag reagerade mer på känsla än på vad som faktiskt var rätt enligt reglerna. För staff kan det ha sett ut som att jag först spelade rädd och sedan helt bytte beteende, vilket förstör realismen i spelet. Det är antagligen därför de tog det så seriöst och valde att banna istället för att bara varna.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag låg och sov och glömde stänga av datorn vakande till detta

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker inte att det är helt svart eller vitt om bannen var rätt eller fel. Om jag ska vara ärlig så gjorde jag till viss del fel själv, eftersom jag inte följde reglerna exakt som de ska följas. Staff såg mitt agerande och tog beslut utifrån det, och då kan jag förstå varför de ansåg att det var ett regelbrott.
Samtidigt tycker jag att bannen är ungefär 30 procent felaktig Anledningen är att den andra personen hela tiden riktade sitt vapen mot mig utan någon riktig anledning. Det skapade en hotfull situation från början, och det påverkade hur jag reagerade. Det kändes som att jag var pressad och stressad, och i ett sådant läge är det lätt att göra fel beslut. Jag upplever också att det inte togs tillräckligt mycket hänsyn till vad som hände innan, utan fokus låg mest på det sista jag gjorde.
Så enligt mig är det både och. Jag kunde ha hanterat situationen bättre och följt reglerna mer strikt, men jag tycker också att staff borde ha sett hela sammanhanget och inte bara en del av det. Därför känns bannen lite för hård, även om jag förstår varför den gavs.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja för powergaming och det gör jag inte längre

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat göra annorlunda genom att spela situationen lugnare och mer realistiskt. Även om han riktade sitt vapen mot mig från långt avstånd kunde jag ha tagit upp händerna direkt och visat att jag var rädd hela tiden. Istället för att resa mig upp och skjuta borde jag ha fortsatt fearrpa och följt reglerna fullt ut. Jag hade också kunnat backa långsamt, prata i röstchatten eller försöka lugna situationen istället för att eskalera den. Ett annat alternativ hade varit att efteråt kontakta staff och rapportera hans beteende, istället för att ta saken i egna händer. Då hade situationen troligtvis inte lett till en ban.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja det har jag.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja det förstår jag

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka