Nekad asregrd | Ban Överklagan [William07]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

asregrd

Medlem
Meddelanden
354
Reaction score
16
Ban-referens
bswsbg — FiveM, Utgår 2026-03-08
Anledning: Lallar på polisövning och hetsar i support
Visa på portalen →

Berätta vad som hände Jag kastade en flashbang på en polisövning, vilket vi ibland gör för att skoja runt efter utbildningar (speciellt sent på kvällen/natten). Det var jag och två till som gjorde det och vi föll nog för varandras grupptryck. Hur som helst, 48 timmar senare lägger William07 en ban på mig mitt i ett scenario. Jag har inte varit bannad sedan 2024 och tyckte det var orättvist att han inte tog in mig i support för att snacka med mig innan, och jag lade en dum kommentar. Han pbannar mig för staffdiss, vilket senare ändras, och Exritez tar över ärendet.

William nekade min förra överklagan och jag vill inte att någon under admin+ ska ta den här bannen. Toris, Exritez, Oleg eller Philip. William är inte längre inblandad i bannen (vad jag vet) då det är personer "över" honom som har lagt den och ärendet har så vitt jag förstått det tagits över av en i ledningen, därför önskar jag också att det är de som tar hand om den här överklagan.

Tar du ansvar för det du blev bannad för? Ja, jag tar fullt ansvar för min ban. Det jag gjorde var både dumt och efterblivet, och det gäller båda incidenterna. Jag är vuxen nog att kunna föra ett lugnt och sansat samtal i support, trots hur upprörd och frustrerad jag i stunden kände mig.
Jag trodde inte heller att William07 fick neka/godkänna en ban när personer som är "över" har lagt den, om han inte räknas med i ärendet. Jag fick ingen information om det, bara att adminteamet hävde min ban för staffdiss och ändrade den senare två gånger och för första gången gjorde mig tillfälligt till en gul spelare haha. Vet inte om det påverkar bannens längd eftersom det liksom blev tre bans på raken?

Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Först och främst inte kasta flashbangen, trots att två andra gjorde likadant och det ibland sker efter övningar att vi utbildare lallar oss. Sen skulle jag inte bli defensiv i support och hetsat för att jag tyckte att William inte utförde sitt jobb korrekt eller rättvist med tanke på min historik, eller att han bannade mig mitt i scenario utan att skicka klippet på vad jag blev bannad för. Jag ångrade mig direkt och fick panik, vilket också tyder på att jag tog lärdom av bannen samma sekund den lades.

Varför ska vi ge dig en till chans? Jag har inte varit bannad sedan 2024, vilket visar att jag inte är en problematisk spelare. Jag har alltid följt reglerna, förutom att jag under de tidigare bansen snackade mild OOC (typical misstag av en ny spelare). Har aldrig gjort något liknande, vilket gjorde att jag blev arg och tyckte att jag borde ha fått en ordentlig tillsägelse för flashbangsen med tanke på min historik - samtidigt som jag också till fullo förstår den. Jag har också lärt mig av mitt misstag och kommer inte att göra något liknande igen - varken med polisens hjälpmedel eller att bli upprörd i support när jag inte känner mig lyssnad på. Förstår också att bannen lades utan samtal, även fast jag tycker att det är tråkigt att vi inte kan prata om det först.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Senast ändrad:
Min nivå gick även från grön till gul då bannen lades om flertalet gånger, vilket jag antar påverkar bannens längds. Är egentligen en grön spelare, men allt krångel ändrade på det. Hade det blivit "rätt" (bortser från bannen om staffdiss) från början så hade jag med all säkerhet fått en mycket kortare period.
Önskar att ni tar hänsyn till det, min ånger och att jag inte varit problematisk en enda gång under min tid på Unive om man bortser från de mildare bansen som bla. Exritez har lagt på mig 2024.

bild_2026-03-04_232842781.pngSkärmbild 2026-03-04 213045.png

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka