Accepterad askon | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

mercy200

Icke Medlem
Meddelanden
22
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199872141931/

Ditt Hex-ID: 110000171f4ea6b

Vad är din discord tagg? me50004

Vem var det som bannade dig? Taxi3765

Bild på banmeddelande: IMG_4300.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig eftersom mitt agerande bröt mot flera av serverns grundläggande regler och riskerade att förstöra spelupplevelsen för andra. Jag deltog i kriminella handlingar utan att ha en godkänd Kriminellroll, vilket strider mot §4.3c. Jag förstår nu att det är viktigt att ha rätt roll och bakgrund för att sådana scenarion ska kännas trovärdiga och balanserade för alla inblandade. Jag erkänner också att jag begick RDM (§4.1a) genom att använda våld mot andra spelare utan tillräcklig rollspelsmässig anledning. Detta kan upplevas som respektlöst och frustrerande för dem som vill spela ut en realistisk situation, och jag inser i efterhand hur störande det kan vara. Att genomföra en stormning på ett otillåtet sätt (§5.2g) och att visa mild FearRP (§4.1d) var också allvarliga misstag. Jag borde ha spelat min karaktär med mer respekt för den fara han befann sig i, och jag inser att det jag gjorde bröt mot själva grunden för bra RP – att agera som om situationen vore verklig. Jag förstår därför att staffs såg mitt beteende som ett allvarligt regelbrott och att de kände att en avstängning var nödvändig för att skydda serverns kvalitet och rättvisa. Det beslutet är helt förståeligt. Jag ångrar verkligen mitt agerande och har tagit mig tid att läsa igenom reglerna igen för att se till att detta inte upprepas. Jag respekterar staffens arbete och deras ansvar att hålla en hög standard på servern, och jag tar fullt ansvar för mina handlingar.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Strax innan jag blev bannad deltog jag i en situation där jag fattade flera dåliga beslut. Jag gav mig in i ett område och började agera kriminellt utan att ha en godkänd Kriminellroll, vilket jag nu förstår strider mot §4.3c. Det hela utvecklades snabbt när jag började konfrontera andra spelare och till slut använde vapen utan att det fanns en tillräcklig rollspelsanledning – något som räknas som RDM (§4.1a). När situationen eskalerade försökte jag ta mig därifrån genom att röra mig mellan olika byggnader och använde metoder som gjorde att det liknade en otillåten stormning (§5.2g). Jag inser i efterhand att det här inte bara bröt mot reglerna utan också störde spelupplevelsen för de andra inblandade. Jag förstår nu att staffs såg mitt agerande som ett allvarligt regelbrott och att en avstängning var en naturlig konsekvens. Jag tar fullt ansvar för det som hände och har gått igenom serverns regler på nytt för att säkerställa att jag inte upprepar samma misstag.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att bannet var helt rätt. Det var jag som gjorde fel, och staff hade goda skäl att agera som de gjorde. Under situationen bröt jag mot flera tydliga regler, bland annat genom att agera kriminellt utan godkänd Kriminellroll (§4.3c), använda våld utan tillräcklig rollspelsanledning (RDM, §4.1a) och genomföra en stormning på ett otillåtet sätt (§5.2g).
Jag förstår nu att mina handlingar störde spelupplevelsen för andra och gick emot de riktlinjer som gör servern rolig och rättvis. Efter att ha läst igenom reglerna igen ser jag klart att det var mitt eget ansvar att känna till och följa dem.
Jag ångrar mitt beteende och accepterar fullt ut staffens beslut. Jag ber om ursäkt till både staffs och spelaren som påverkades och hoppas att jag i framtiden kan få en chans att visa att jag kan följa reglerna och bidra positivt till communityt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad två gånger tidigare på servern, båda gångerna under min tid som ny spelare när jag fortfarande höll på att lära mig hur allt fungerade. Då förstod jag inte alltid hur mina handlingar påverkade andra spelare eller communityn som helhet, och jag agerade ibland utan att tänka igenom konsekvenserna. Jag inser nu att även om jag inte menade illa, så skapade mitt beteende problem och det var fel av mig.
Dessa bans har varit viktiga lärdomar för mig. Jag har verkligen reflekterat över mitt agerande och förstått varför reglerna finns. Jag har lärt mig att varje handling i spelet påverkar andra, och att det är mitt ansvar att alltid agera respektfullt och ansvarsfullt. Jag har också insett att reglerna inte bara är begränsningar, utan en grund för att hela communityn ska kunna ha en rolig och trygg upplevelse.
Sedan dess har jag varit mycket mer noggrann med att följa reglerna, tänka efter innan jag agerar och respektera andra spelare. Jag känner att jag har utvecklats som spelare och som medlem av servern, och jag är fast besluten att inte upprepa samma misstag. Jag vill kunna bidra positivt till communityn och spela på ett sätt som skapar en bra upplevelse för alla.
Jag hoppas att ni kan se min överklagan som ett uppriktigt försök att visa att jag verkligen har lärt mig av mina tidigare misstag. Jag vill verkligen fortsätta vara en del av servern och visa att jag kan spela på ett korrekt och respektfullt sätt.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag ser nu flera konkreta saker jag hade kunnat göra annorlunda för att undvika hela händelsen. Det största misstaget var att jag agerade kriminellt utan att först ha en godkänd Kriminellroll. Om jag hade tagit tid att ansöka om rollen, läsa igenom alla regler ordentligt och kanske ställt frågor till staff innan jag började spela ut kriminella scenarion, hade situationen aldrig uppstått. Att känna till och följa reglerna är mitt ansvar, och det misslyckades jag med. När jag kände att läget började bli spänt tog jag ett impulsivt beslut att ta till vapen. Jag hade flera alternativ som hade varit både mer realistiska och regelrätta: jag kunde ha backat ur och försökt lämna området i stället för att konfrontera andra spelare, jag kunde ha använt dialog och rollspel för att försöka de-eskalera konflikten, och jag kunde ha kontaktat en admin eller staff om jag var osäker på hur jag fick agera. Genom att inte tänka efter skapade jag en situation som störde upplevelsen för alla inblandade. Jag stormade också ett område på ett sätt som inte följde reglerna. I stället kunde jag ha planerat händelsen i förväg tillsammans med andra spelare, så att allt kändes genomtänkt och gav alla en chans till bra rollspel. Att improvisera något så stort utan plan var oansvarigt.
Efter bannen har jag läst igenom alla regler på nytt och förstått varför de finns – för att ge alla en rättvis och rolig upplevelse. Nästa gång jag spelar kommer jag alltid att säkerställa att jag har rätt roll och bakgrund innan jag startar ett scenario, tänka igenom konsekvenserna av mina handlingar innan jag gör något, särskilt i stressade situationer, kommunicera mer med både spelare och staff för att undvika missförstånd och välja en spelstil där jag prioriterar berättelsen och samarbetet framför snabba, aggressiva lösningar. Genom att följa de här punkterna är jag säker på att jag kan bidra till ett bättre RP och visa att jag har lärt mig av mitt misstag. Jag tar fullt ansvar för att jag inte gjorde detta från början.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har verkligen tagit mig tid att reflektera över mitt beteende som ledde till min ban. Jag förstår nu att mina handlingar, särskilt “Krim utan Krim” och RDM, inte bara bröt serverns regler utan också påverkade andra spelares upplevelse negativt. Tidigare tänkte jag inte alltid på konsekvenserna av mina handlingar i spelet, men efter att ha blivit bannlyst har jag insett vikten av att agera ansvarsfullt och respektfullt i roleplay-miljön.
Efter att ha reflekterat över min ban så är jag fast besluten att förändra mitt beteende. Jag vill spela på ett sätt som respekterar både reglerna och de andra spelarna, bidra positivt till rollspelsmiljön, och agera som en ansvarstagande medlem av communityn. Jag hoppas att ni kan se min överklagan som ett genuint försök att förbättra mig och att jag får chansen att visa att jag har lärt mig av mina misstag.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Självklart

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka