Articx | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

• Inget stöd

Resultat kan endast visas efter röstning.

Articx

Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Sebastian

Ditt discordnamn: whiteboystaxx

Ange ditt födelsedatum 6 December 2007

Varför ska just du bli staff? Jag ansöker till Staff teamet på Unive Roleplay för att jag vill vara med bidra till en positiv och rättvis spelmiljö för alla spelare. Jag tycker om att hjälpa personer samt att kunna stötta både spelare och andra i Staff teamet när problem uppstår. Genom att vara aktiv och tillgänglig kan jag hjälpa till att lösa konflikter, hantera regelbrott och se till att servern fortsätter hålla en hög kvalitet. Som person är jag lugn, rättvis och respektfull. Jag dömer aldrig någon i förväg utan lyssnar alltid på alla inblandade innan jag fattar ett beslut. För mig spelar det ingen roll vem personen är alla ska behandlas lika och få samma möjligheter. En av anledningarna till att jag vill bli Staff är att jag vill hjälpa till att förbättra support arbetet. Jag och andra vet att det kan vara frustrerande för spelare att behöva vänta länge på hjälp. Därför vill jag vara aktiv i reports och förminska köerna så mycket som möjligt. Jag är ansvarstagande , motiverad och följer alltid de regler och riktlinjer som finns på servern. Jag anser även att ärlighet och rättvisa är några av de viktigaste egenskaperna hos en Staff. Missbruk eller partiska beslut skadar förtroendet för hela Staff teamet. Därför kommer jag alltid att agera professionellt och att reglerna gäller lika för alla. Jag tror att jag kan bidra med ett moget , engagerat och ett bra arbetssätt som gynnar både servern och spelarna.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att Unive Roleplay har utvecklats mycket och att servern idag håller en hög nivå. Samtidigt som detta finns det fortfarande saker som kan förbättras för att höja kvaliteten på servern. Ett av dessa problem är Powergaming. Det händer fortfarande att spelare på servern genomför handlingar som inte är realistiska eller ignorerar konsekvenser som din karaktär bör påverkas av. Detta beteende försämrar upplevelsen för andra spelare på servern. Jag tycker även att FearRp brister oftast. Vissa spelare väljer att inte värdera sin karaktärs liv på ett realistiskt sätt, för att dem oftast vill inte förlora sitt föremål. Detta kan leda till orealistiska scenarion där spelare inte agerar som en värklig person skulle gjort under scenariot. När det gäller fusk har jag enväldigt tydlig inställning, det ska inte finnas någon tolerans för det på servern. även fast det kan ibland vara svårt att bevisa misstankar så är det viktigt att undersöka situationer noggrant och använda dem verktyg som finns tillgängliga när det finns rimliga skäl. Fusk påverkar hela servern och ska tas på fullast allvar.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att kunna motverka dessa problem krävs ett Staff team som arbetar tillsammans och kommunicerar effektivt. Genom att hjälpa varandra i supportäreden och dela information kan vi hantera situationer snabbare och fatta bättre beslut. Vid större händelser eller komplicerade ärenden är det viktigt att flera i Staff teamet samarbetar för att samla in tillräckligt med information och bevis. Det gör att besluten blir mer rättvisa och bättre. Jag tycker även att bemötandet mot spelarna är viktigt. Även om en spelare inte håller med om ett beslut ska personen känna att ärendet har hanterats seriöst och respektfullt. Ett professionellt bemötande skapar förtroende och bidrar till en bättre stämning på servern. För att motverka fusk och regelbrott behöver Staff teamet vara uppmärksamt. Om det finns starka misstankar om fusk bör de kontroller som finns tillgängliga användas enligt serverns riktlinjer. På ett sånt sätt kan vi bidra till en mer rättvis spelupplevelse.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? För mig är professionalism en av det viktigaste delarna av att vara Staff. Att man agerar professionellt innebär att alltid följa reglarna, vara objektiv och att använda sina roll på ett korrekt sätt. En Staff ska aldrig låta vänskap eller konflikter påverka sina beslut. Alla spelare ska behandlas lika och ska bedömas på ett korrekt sätt. Det andra är att man även ska vara lugn och respektfull i alla situationer, även fast spelare kan bli upprörda eller frustrerande. God kommunikation och samarbete med övriga i Staff teamet är avgörande för att det ska fungerar effektivt. Jag tycker även att man ska samla in så mycket bevis som det går innan man fattar ett beslut. genom att kolla klipps, loggar och andra bevis kan man säkerställa att besluten blir så rättvisa som det går.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag planerar att vara aktiv som mest under eftermiddagar och kvällar då det är då jag har mest tid tillgänglig. Mitt mål är att lägga ungefär 5 timmar per dag på staffarbete samtidigt som jag hittar en bra balans mellan mitt privatliv och mitt eget roll spelande. Jag anser att det är viktigt att kunna kombinera alla delar på ett hållbart sätt för att kunna prestera bra över tid.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på Unive sedan 2023 och under denna tid har jag fått bra förståelse för serverns regler och system.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, Jag har tidigare varit servervakt på servern där jag har hjälpt till och kollat till folk som inte kan bete sig på servern.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej inte riktigt, Jag har valt dem områden som intresserar mig mest och där jag kommer att bidra mest vid.

Tillbaka