Accepterad Arrekung | Ban Överklagan [toris]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Arrekung

Icke Medlem
Meddelanden
2,082
Reaction score
129
Länk till din steam profil: ttps://steamcommunity.com/profiles/76561198880044063/

Ditt Hex-ID: steam:110000136d2b41f

Vad är din discord tagg? arrekung

Vem var det som bannade dig? Dateddeee

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-07-13 173111.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att jag blev bannad för att jag slog ner en annan spelare istället för att agera enligt reglerna i en rån-situation. Staffs tolkade kanske mitt agerande som ett regelbrott, exempelvis RDM eller bristande RP.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och mina kollegor satt i en bil när en annan spelare kom fram till oss. Han plockade upp mig utan någon som helst rollspel eller rimlig anledning det kändes mer som abuse, på ett sätt som bara kriminella kan göra. Han körde sedan runt med mig i stan och till slut upp mot Vinewood, där han försökte råna mig. Det fanns ingen vettig anledning till rånet, och det kändes som powergaming från hans sida. När han försökte ta alla mina saker valde jag att slå ner honom. Jag valde att inte ta upp händerna eftersom jag hade hittat ett vapen precis innan som jag ej får ha, på marken där han var, och jag ville lämna in det till staffs men jag visste att jag inte fick ha vapen eftersom jag inte är kriminell så då är det bättre att jag lämnar in det till en staff så slänger ni det i havet. Men jag hann inte lämna in det eller skriva en report innan han bar upp mig helt utan anledning. Jag ville inte att han skulle få tag i vapnet, vilket var min främsta anledning att agera som jag gjorde. Den andra spelaren dök upp och bar upp mig direkt utan något rimligt RP. Han tog mig på en lång resa genom stan i ett fordon ingen riktig dialog, inget riktigt motiv. Allt kändes stressigt och jag kände mig tvingad. När vi kom till Vinewood försökte han råna mig på allt, trots att det inte fanns något skäl till det. Jag upplevde det som regelbrott från hans sida, särskilt eftersom han inte gjorde ett korrekt rån. Jag valde då att slå ner honom, eftersom jag inte ville att han skulle få vapnet jag just hittat något jag annars tänkte lämna till staff.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag förstår varför jag blev bannad, men jag vill också lyfta att situationen inte var helt rättvis. Den andra spelaren bar upp mig utan tillräckligt underlag, och försökte sedan råna mig på ett sätt som enligt mig bryter mot reglerna om rimlighet och rp. Jag gjorde fel som inte skrev report direkt och som slog honom, men mitt syfte var aldrig att bryta mot regler utan snarare att skydda ett vapen jag hittade och tänkte lämna in till staffs. Jag tror att det är ett missförstånd i grunden. Om man tittar på regler kring "Initiativ och Powergaming" så uppfattade jag det som att den andra spelaren bröt mot dessa, han tog mig utan ordentlig anledning och försökte råna mig utan att ha ett trovärdigt syfte. Jag är medveten om att man inte får slå ner någon utan anledning, men jag agerade i panik när jag upplevde situationen som orealistisk och stressande.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har varit bannad tidigare men aldrig för FearRP dom gångerna jag varit bannad har jag alltid tagit lärdom av bannen och aldrig mera gjort det.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag borde ha tagit upp händerna och omedelbart skrivit en /report till staff istället för att slå ner honom. Jag borde också ha undvikit att ha något vapen på mig, även om jag bara tänkte lämna in det. Jag hade direkt lagt upp händerna, inte använt våld, och skrivit en report om situationen och om vapnet. Då hade staff kunnat ta över direkt och hantera både rånet och vapnet på ett korrekt sätt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, absolut. Jag har lärt mig att det är extremt viktigt att följa RP fullt ut, även i stressade situationer. Jag har också förstått att det bästa alltid är att kontakta staff direkt och låta dem hantera problem.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka