AprimoX | Ansökan till staff [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

AprimoX

Icke Medlem
Meddelanden
386
Reaction score
44
Användarnamn: AprimoX

Hur gammal är du? 16, 03

Vad heter du? Theo

Vad heter du på discord? APRI#7993

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Under sommaren så kan jag spela i princip från när jag vaknar tills kvällen, med mellanrum när man ska genomföra aktiviteter. Under skoltid så beror det helt på schemat jag får, men troligtvis mer aktiv ingame på kvällstid men på discord under både kvällstid samt dagtid. På helgerna extrajobbar jag oftast morgon/dag men är annars ledig för det mesta.

Vad skulle du göra om du blir staff? Om jag skulle bli Staff så skulle jag göra väldigt mycket som är ”normalt”, dvs specca folk under olika scenarion och vidta disciplinära åtgärder när man anser att det krävs. Det är även att hjälpa folk med saker genom discord. Jag skulle även lägga ner otrolig tid och det hoppas jag visat inom tidigare erfarenheter, och dessutom försöka vara med att utveckla teamet så att man jobbar så optimalt och effektivt som möjligt.
EDIT: En annan sak som jag skulle göra som staff är att aktivt hjälpa folk på plats efter i princip varje /report, eftersom jag är servervakt så set jag (av egna erfarenheter också), runt 5-6 staffs inne men att ingen tar och hjälper vid /reports. Det är ett problem som gör att folk, även med videobevis, IDn osv, ibland förlorar sina saker för att staffs ibland prioriterar RP före arbete. Något jag skulle försöka förbättra genom att gå till varje fall och reda ut vad som hänt och hur man kan hjälpa.

Har du varit staff på någon server tidigare? Och hur fungera det där? Nope.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag skulle ju säga att jag har tidigare erfarenheter av hantering av ungdomar exempelvis, eftersom jag extrajobbar som fotbollsdomare där det går ut på ständig konflikthantering. Jag har (är nu men inaktiv) en del av FaceIT Justice där man reviewar olika typer av regelbrott för att vidta rätta åtgärder. Jag har även varit Servervakt i under 24 timmar :p
EDIT: Varit Servervakt i ett tag nu och börjar få in ”känslan” av vad rätt åtgärd är, ibland kan folk inse vad dem gjort fel direkt och därför kan en muntlig tillsägelse anses lämplig, ibland är en kick lämplig, då man även får Steam namnet ifall en offlineban ska göras. Jag brukar även ”bringa” först för att lösa problem, och om de lämnar har man ju då Steamnamnet på personen när han kommer tillbaka, alternativt skriva till en staff genom en /report.

Vad kan du om skripts? Inget.

Varför vill du bli staff? Den stora anledningen varför jag anser mig själv lämplig för Staff är hur öppen jag är för att utvecklas, hur jag ”gillar” att reda ut klagomål osv och hur mycket tid jag kan lägga på något när jag tycker något är riktigt roligt. Jag har ju tidigare jobbat inom Polisyrket där jag jobbade mig uppåt genom att skapa en dynamik inom kåren. Den tid jag har varit servervakt så har jag märkt att det finns väldigt mycket utrymme för roligt arbete, där man får kolla på många olika scenarion, då lär man sig med tiden, blir en bättre RPare samtidigt som man genomför sitt arbete. Det jag saknade med servervakt var att jobbet inte var att hjälpa folk på plats, utan att endast kolla på det som hände framför ögonen på en, det gjorde alltså att jag insåg alla report’s som inte blev besvarade där man inte heller ska ingripa. Sen tycker jag allmänt om att hjälpa till genom att lyssna på alla parter innan man tar beslut. Det låter helt enkelt väldigt roligt där man dessutom ingår i ett team av folk som jag redan känner till viss del och för att utvecklas mer som en person.

Senast ändrad:
Ser riktigt bra ut!
Vänta tills en staff ansvarig ser detta!

MVH Pontus

Vidare till intervju.

Godkänd för länge sen, låser och arkiverar.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka