Åtgärds-referens
ID: 2607 — Normal (8.75p)
Typ: VDM (§ 4.1b)
Anledning: kör rätt in i en annans bil flertal gånger
Personal: ikeagrill
Datum: 2026-05-08
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag körde på motorvägen och en annan spelare började köra aggressivt mot mig och köra in i min bil flera gånger. Först försökte jag bara fortsätta köra och inte bry mig om det men personen fortsatte följa efter mig och hålla på. Till slut blev jag irriterad och reagerade tillbaka istället för att bara lämna situationen, vilket gjorde att allt eskalerade mer än det borde ha gjort.
Jag fattar själv att jag hanterade situationen dåligt och att jag borde gjort annorlunda. Jag borde bara dragit därifrån eller reportat istället för att reagera tillbaka direkt. Samtidigt känns det som att hela situationen inte riktigt tagits med utan mest min reaktion efteråt. Jag försöker inte sitta och säga att jag gjorde rätt för det gjorde jag inte, men det var inte heller så att jag bara började hålla på utan anledning.
Varför anser du att åtgärden var felaktig? ag tycker punishmente känns för hårt när man kollar på hela situationen och hur allt började. Den andra personen började köra aggressivt mot mig först och jag reagerade bara tillbaka i stunden istället för att tänka efter. Det blev dåligt från båda sidor och jag fattar att jag också gjorde fel, men jag tycker ändå att hela sammanhanget borde räknas in och inte bara det jag gjorde i slutet.
Jag hade inte som mål att förstöra RP eller skapa problem på servern utan jag reagerade bara impulsivt när situationen blev hetsig. Efter det här har jag fattat att jag måste hantera sådana situationer mycket bättre istället för att reagera tillbaka direkt. Jag har lärt mig av mitt misstag och hade hanterat situationen annorlunda idag genom att lämna området eller reporta istället för att fortsätta.
Har du bevis som stödjer din överklagan? Nej, jag har inga klipps och jag vet att jag gjort fel. I framtiden ska jag tänka på att det hjälper inte att göra ett regelbrott bara för att nån annan började.
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja