Nekad apa 06 | Åtgärd Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

apa 06

Icke Medlem
Meddelanden
21
Reaction score
2
Åtgärds-referens
ID: 2607 — Normal (8.75p)
Typ: VDM (§ 4.1b)
Anledning: kör rätt in i en annans bil flertal gånger
Personal: ikeagrill
Datum: 2026-05-08
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag körde på motorvägen och en annan spelare började köra aggressivt mot mig och köra in i min bil flera gånger. Först försökte jag bara fortsätta köra men personen fortsatte hålla på och följa efter mig. Till slut reagerade jag tillbaka istället för att bara lämna situationen och det eskalerade mer än det borde ha gjort. Jag fattar att jag också gjorde fel och att jag borde hanterat det annorlunda, men det känns samtidigt som att hela situationen inte tagits med utan bara min reaktion efteråt.

Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag säger inte att jag gjorde rätt men jag tycker ändå att punishmente känns för hårt när det var den andra personen som började köra aggressivt mot mig först. Jag reagerade bara tillbaka i stunden istället för att tänka efter. Det var inte min tanke att förstöra RP eller hålla på utan situationen blev bara onödigt hetsig från båda sidor. Känns som att man måste kolla på hela situationen och vad som ledde fram till det, inte bara det jag gjorde i slutet. Jag fattar reglerna och fattar att jag borde gjort annorlunda men jag tycker ändå hela sammanhanget borde räknas in här.

Har du bevis som stödjer din överklagan? Nej, jag har inga klipps och jag vet att jag gjort fel. I framtiden ska jag tänka på att det hjälper inte att göra ett regelbrott bara för att nån annan började.

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Kanske ska börja med att sluta tjata i mitt pm om du vill få den accepterad.

Tillbaka