Antagen Anton S | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Zxyg

Icke Medlem
Meddelanden
17
Reaction score
4
Vad är ditt namn i verkligheten? Anton

Ditt discordnamn: zxyg

Ange ditt födelsedatum 13 Juli 2008

Varför ska just du bli staff? Jag ska just bli staff för jag har drivet och engagemang som ingen annan, Jag har disciplinet som krävs för att kunna ta svåra beslut samt hjälpa dom som behöver hjälp. En annan sak är att jag verkligen lyssnar och hjälper dom andra som är staff, att träffa nya personer är alltid roligt och det gör man här som staff. Det är en stor roll att vara staff på Unive, Och därför passar det mig. Om jag får säga det själv så är jag bra på att ta beslut. Jag är bra på att tänka igenom före beslutet tas. Och det är det som behövs just nu.
Att hjälpa folk har alltid varit en stor grej för mig, Jag själv vet hur det känns när man sitter där och har ingen aning om vad man ska göra. Och det är just därför jag vill hjälpa, Jag vill vara där för dom som behöver hjälp.
Unive ska vara det stället där alla är välkomna och bemöta med respekt. Och det kommer jag stäva efter.
Som staff kommer jag vara väldigt aktiv och rättvis mot dom som gör fel.
Det jag vill som mest är att server blir ett fint och starkt community och att unive kommer bli bättre o förbättras.

Jag har varit staff innan och jag tyckte ändå det gick bra, Sedan tog jag en paus men nu är jag tillbaka för att hjälpa Unive växa och bli ännu större!
Som staff arbetade jag hårt och hjälpte väldigt många, Jag tyckte det var roligt och intressant att åka runt och specca. För det mesta såg rpn riktigt bra ut.
Och det glädjer mig att se, att rpn var så seriös och man trodde att det verkligen var irl. Det är just sånt som ska stanna kvar här på unive och det ska jag lösa.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Unive är ett sånt stort Community och det är mycket som fungerar bra. Mycket har blivit bättre men det finns också mycket kvar till förbättring. Jag själv tycker Rpn har blivit mer seriös i dom flesta lägen men det finns fortfarande kvar de problemspelare som sänker och förstör unive. Detta ska såklart inte får fortsätta och åtgärder kommer att tas.
Men i det övriga tycker jag att det har blivit mycket bättre. Krim rpn har blivit bättre men det finns fortfarande saker som behövs åtgärdas.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag kommer ta tag i problemen direkt, Många av det som lallar är folk som inte riktigt förstår reglerna. Det kommer sättas straff på dessa för att dom ska lära sig. Men en sak jag tänkt på länge är att jag tror det är något annat som behövs inte bara större straff men att också finnas där för dom som blivit bannade. Berätta tydligt varför och hur dom skulle gjort för att inte blivit avstängd. Vissa kanske bara väntar ut den och inte lär sig något, men då måste vi staffs vara där för att verkligen få dom att lyssna.

Ett annat sätt att kunna förebygga dessa problem är att vara mer aktiv. Specca scenarion se vad folk gjort fel och sedan varna dom. Vi måste också ha fler aktiva på natten, Nattlall som många känner till förekommer rätt så ofta och det är inte okej. Folk nattlallar för att dom tror att inga staffs är vakna men då måste vi motbevisa dom. Vara vaken när dom inte tror, Se de dom hoppas ingen ser. Och på så sätt kommer detta gå att lösas.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Det är väldigt viktigt att agera professionellt därför att det är de som sätter intrycket på spelarna. Om dom ser en staff som agerar professionellt så kommer dom att vända sig till den för svar på frågor men också hålla en respekt. Och det är väldigt viktigt. Att folk håller respekt, utan respekt kommer lallet bara fortsätta.

Man agerar professionellt genom att utveckla sina svar tydligt så att spelaren förstår, men också att man själv inte lallar utan sätter ett bra intryck på folk. Att man visar såhär gör man, för första intrycket är väldigt viktigt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Staffarbetet kommer att gå perfekt in i mitt privata liv, Jag tycker väldigt mycket om att rpa så det kommer gå hand i hand med det. Efter jag avslutat skolan och sätter mig vid datorn så börjar staff arbetet direkt. Man kan göra staff arbete medans man rpar och det är de som är så bra. Om man ser någon göra fel när man rpar så kan man snabbt ta åtgärder och sedan fortsätta rpa vidare.

Jag kommer att ha mitt RP och Staff arbete mellan 16:00-00:00 men vissa dagar längre. Jag måste ändå hålla en rimlig balans. Mitt privata liv kommer nästintill alltid gå först men jag kommer inte slappa på Unive.

Hur länge har du spelat på Unive? Länge faktiskt, 2022 var mitt debut år kan man säga. JAg kom till unive och blev bemött bra. Ända sen den gången har jag velat rpa och hålla unive roligt och ett starkt community. Sedan 2022 har jag rpat mycket och lärt mig väldigt mycket om hur man gör i scenarion samt hur man rpar för motpartens vinst. Jag har lärt mig alla regler vilket är viktigt som staff samt hur man ska göra i vissa scenarion.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja det har jag, Jag har varit staff förut där jag lärde mig väldigt mycket och där jag träffade på många roliga kollegor. Jag kan alla commands om det ej kommit några nya och jag vet hur allt fungerar på forument samt ig och Discorden. Av mina tidagre erfarenheter är jag en väldigt kompetent och trevlig som alltid vill hjälpa. Jag ser fram emot att komma tillbaka till unive igen.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Donation är en som jag tror jag kommer ha svårt till. Men jag är alltid öppen för att testa och lära mig!

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka