Inaktuell André Hammarbäck | Polismyndigheten Ansökan[Vible]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

KENTA1

Icke Medlem
Meddelanden
256
Reaction score
21
Ange ditt födelsedatum: 6 Mars 2005

Vad heter du på discord? KENTA#0277

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 235

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 4-7 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? Väldigt ofta

Hur många timmar har du på FiveM? 235

Vad heter du? Gustav

Hur gammal är du? 20

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? För jag kan vara väldigt duktig inom detta yrke och kan sköta jobbet på ett fint sätt. Jag har kontroll över situationer och har erfarenheter inom yrket. Jag älskar att kunna kommunisera med mina kollegor. Jag har bra kontroll över mig själv och vet vad man ska göra och inte ska göra. Jag tar konstruktiv kritik på ett bra sätt och ser det bara som en möjlighet att förbättra mig på ett positivt sätt. Jag har jobbat inom sjukvården, Vianor, Lasses Mc och nu bi-chef på Marja-lisa. Min pappa var en gammal polis och jag vill bli som min pappa.

Varför ska just du bli anställd? För jag är vaken ofta och väldigt framme och tänker snabbt. Ni får en extra kollega som hjälper till i alla situationer och håller koll så Multistaden är en trygg plats. Jag klarar av stress och action som gör att jag passar perfekt. Jag lyssnar även på chefen och tjäftar ej tillbaka. Allmänt snäll och så!

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Svagheter. Jag kan vara lite blyg ibland men inte ofta och tala lite otydligt, om någon är dum mot mig kan jag få utbrott men inte ofta. Mina styrkor är att jag aldrig ger upp jag bara fortsätter och kämpar, min andra styrka är att jag är väldigt snabb på att lära mig olika saker och min tredje styrka är att jag alltid lyssnar på vad alla säger.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Min pappa har jobbat där i ungefär 25 år men för något år sen sluta han och gick i Pension men han har lärt mig en hel del om yrket.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag går fram till bilen och tar ut han ur bilen och frågar vad han heter sedan kollar jag vad han har på sig som är farligt eller bara olagligt och sedan sätter jag på handbojor och tar honom till polisen och tar vidare det till ett förhör. Efter det så antagligen tar jag honom och sätter in i fängelset.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Först så springer jag ut och så kollar jag så min kollega mår bra och tillkallar förstärkning som kommer vara en till enhet och en ambulans, fast om händelsen är så att han inte är så mycket skadad och är nära sjukhuset så för jag honom dit. Efter det så raporterar jag i komradion hur han ser ut och hur hans bil ser ut även regnummret och senaste positionen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Först så tillkallar jag fler enheter och spärrar av, jag kollar även läget och om det finns personer i närheten. Om jag har möjlighet så försöker jag få fram information av rånarna till exempel hur många de är, om de har gisslor. Jag kan även förbereda platsen genom att som sagt spärra av platsen och se till att ingen kommer i närheten.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? jag tar upp min elpistol avfyrar ett skott så han faller ihop, jag tar efter hand om killen genom att ta kniven ifrån han och lägger handbojor på. Jag tar honom därefter till polisstationen och ser om han är påverkad av något. Sedan tar jag in honom till fängelset. Aspirant har inte pistol. Bara elpistol!

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin innebär att man sköter sig i komradion. samt så använder man proffsiga ord som till exempel Kom, klart-slut och slut-kom. Sen ska man inte skrika i komradio heller.

Vad betyder våldstrappan? Det är en förklaring på vad vi använder för våld eller tillsägelse innan vi tar upp vårat tjänstevapen.

Tillbaka