Antagen amoohhh | Ansökan till Staff [Elias]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

amoohhh

Medlem
Meddelanden
34
Reaction score
3
Vad är ditt namn i verkligheten? Olle

Ditt discordnamn: amoohh1

Ange ditt födelsedatum 22 Mars 2009

Varför ska just du bli staff? Jag tycker att jag ska bli staff för att jag har en del erfarenhet inom fivem, jag har spelat fivem i 5-6 år och kan alla regler utantill. Jag började köra på unive 2021 och har spelat lite då och då sen dess, Jag tog en paus för ett tag sedan, men nu är jag tillbaka och har spelat i 5 månader. Jag har även ganska mycket erfarenhet inom staff, då jag har varit staff på flera små servrar för längesedan. Jag kommer se till att alla regler följs och jag är inte rädd att ta åtgärder ifall nån gör fel. Men åtgärder är inte mitt största mål utan att göra Unive till ett bättre ställe och så att spelarna förstår vad de gör fel och inte upprepar det, är mitt största mål.

Jag tycker också att det är väldigt tråkigt med staffs som tar olika sidor när de tar beslut. T.ex att de känner en person och därför tar åtgärder på motparten på grund av det. Detta är jag väldigt noga med, jag kommer aldrig sitta och ta någons sida utan lyssna på vad båda parterna har och säga, jag har absolut inga problem med att ta åtgärder på folk jag känner.

Men sammanfattningsvis så vill jag bara förbättra upplevelsen på servern och göra så att alla kan ha kul och göra roliga scenarion utan problem och regelbrott.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det mesta funkar på unive och är under kontroll. Men sen så finns det såklart vissa problem.

En sak som jag tycker funkar sådär är krim rpn, det görs många fel. T.ex mycket shoot on sight, Fearp som sker lite då och då. Och även reaktion rp. Ibland händer det att man kidnappar någon, och då vill man ju göra ett roligt scenario men då säger de ba skicka numret jag betalar ut mig, sen är scenariot över bara så liksom, jag tycker att det är roligare om man gör ett helt scenario och kanske försöker få ut information istället för bara pengar och vapen.

En annan sak som är tråkigt är "klivar poliserna". Poliserna som åker runt och bara skjuter ner folk och tar de till sjukan och sedan drar. Jag tycker mer om de poliser som kan prata med dig och bara kan lösa det genom ord istället för våld, detta är något jag kommer sträva efter, alltså att hålla polis rpn seriös och professionellt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tänker att man kan specca scenarion tillsammans där båda parterna är inblandade både polis och kriminella så säger man att nån håller koll på de kriminella och nån håller koll på poliserna, för det är inte helt lätt att hålla koll på allt själv och det hjälper att vara flera. Så kan man snacka ihop sig efter scenariot och kolla vad som gjordes rätt och fel, och ifall det görs fel så kan man tillsammans kommer överens om vilka åtgärder som ska tas.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Asså jag är en sån person som alltid gillar att hålla en god ton och ha respekt mot allt o alla. Men sen så kan man ju självklart behöva säga till lite hårdare nån gång så de lär sig. Det är ju så att spelare ser upp till staffsen och då tycker jag att det är väldigt viktig att vara professionell som staff och visa ett gott intryck. För spelarna lär sig utav allt staffsen gör, och ifall en staff då skulle lalla och vara oprofessionell så kanske spelarna tror att det är okej och gör det själva.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kanske rpar runt 6 timmar per dag såklart så kan de variera, t.ex på grund av prov och sånt. Men jag kommer lägga upp de så att jag speccar kanske 5 utav de timmarna och möjligtvis rpa en timma om ens det. Men jag kan tycka att det faktiskt kan vara lite bra att rpa som staff, och få lite insyn hur det är att vara spelare på servern och kan se servern från en annan vinkel eller så i spelarnas perspektiv, så att man förstår mer hur det är som spelare. När det gäller mitt privata liv så brukar jag dra ut me vänner på kvällen kanske 1-2 dagar i veckan och då brukar de oftast va från 18:00-00:00 sen kommer jag in igen efter de.

Hur länge har du spelat på Unive? Det är lite svårt att säga men jag spelade för första gången 2021 men så har jag spelat lite fram och tillbaka med nån paus och sånt, men nu har jag spelat i 3 månader ungefär.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej asså det skulle jag igentligen inte säga, eller jag har vart staff på några småservrar för länge sedan men det räknas knappast.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Det skulle jag inte säga, allt funkar men jag hade självklart uppskattat om jag fick nån utav de jag valde.

Antagen

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka