Accepterad Amo Amir | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Amo Amir

Medlem
Meddelanden
6
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198259894957/

Ditt Hex-ID: steam:110000111dbfaad

Vad är din discord tagg? smir#4496

Vem var det som bannade dig? suecia-gevalia

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-03-09 205539.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Dem valde förmodligen att banna mig eftersom dem ansåg att jag var i brott mot regeln § 4.3 i reglerna.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag jobbade på sc styling och fixade en kundbil.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. När jag blev klar och jag skulle ta betalt från kunden så erbjöd jag kunden att swisha mig privat istället för att betala en faktura för att det ska bli billigare. Jag förstod inte att detta var ett regelbrott där konsekvensen var att bli permanet avstängd. Jag trodde konsekvenserna var att man skulle få sitta i fängesle för bokföringsbrott eller något sånt. Jag anser att detta är en överdrivet stor konsekvens för ett sånt litet misstag. Att jag väljer att erbjuda kunden att betala svart för att få det billigare är dessutom bra rp för detta kan hända vem som helst i vanliga livet. Jag anser därför att konsekvensen istället kan vara en tillfällig ban eftersom jag har varit delaktig i denna server i över 1 års tid och jag bidrar till väldigt bra rp och är aktiv väldigt ofta.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har tidigare varit bannad på grund av mina kriminella aktiviteter när jag hade krimroll. Efter mina tidigare bans har jag tagit med mig lärdomen att ha bättre rp än vad jag hade. Därför så har jag börjat arbeta istället för att vara kriminell eftersom jag lärde mig att jag kan bidra med bättre rp när jag jobbar ett ärligt jobb istället för att vara kriminell.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag skulle inte ha erbjudit kunden att betala svart och istället skickat en faktura för att slippa att bli bannad.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig att unive tar korruption mer seriöst än vad jag trodde eftersom jag uppfattade som att man får konsekvenser i spelet om man är korrupt och inte blir bannad. När jag gick igenom reglerna så uppfattade jag det så eftersom det bara stod att ni tar det seriöst, men ni nämnde inte i reglerna att konsekvenserna kan vara att bli permanent bannad. Hade det stått så i reglerna hade jag absolut inte varit korrupt.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka