Accepterad Allebx | Ansökan till Staff [SBstyle]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Allebx

Icke Medlem
Meddelanden
28
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Alex

Ditt discordnamn: Allebx#2811

Ange ditt födelsedatum 23 Juli 2008

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff eftersom att jag vill vara med och påverka samt förbättra unives rollspel. Jag känner att jag har varit på unive kanska länge nu och jag känner mig bekväm med servern, och vill börja vara med och hjälpa till och förebygga en mer social och högre rp nivå. Jag kommer att vara mycket aktiv och mycket hjälpsam för spelare på servern men också i discorden och kanske till och med i forumet. Jag skulle gärna vilja bli staff också eftersom att jag vill vara en del av unives community. Om jag blir staff så kommer jag att sträva efter en bra rp genom att vägleda folk genom tex reports att rpa istället för att få. Ett exempel på detta är om någon fråga om skin i report eller liknande eller ress till exempel. Istället för att ge spelaren det dem vill ha så får dem försöka få det genom att rollspela.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag vill ju inte bara bli staff för att hjälpa folk med dagliga behov utan också att jag kanske kämpar mig upp till kriminell ansvarig länge fram i tiden och får vara med och påverka. Ett exempel som jag gärna skulle vilja påverka och förbättra på unive är dem aktiva skottlossningarna som pågår konstant samt provokationer. Istället för att åka runt och provocera gäng eller spelare så vill jag försöka få folk att ta mer scenarios socialt. Detta kommer leda till en högre standard på servern.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Genom att försöka få folk att gå den sociala vägen istället för att skjuta som till exempel avsluta krig genom sociala möten eller förhandlingar. Jag tycker att det nya univeados systemet är ett riktigt bra exempel för mitt påstående om skjutningarna eftersom att man tappar univeados desto mer man skjuter. Jag tycker att det är väldigt bra att man får något till förtjänt när man har högst level på univeados. Jag tycker även att det är bra att man vinner något till gänget när man har vunnit eftersom att det leder till att folk kommer att sträva till den sociala rpn och mindre skottlossningar kommer att ske på servern.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? En viktig punkt är att vi som är med i staff-teamet ska hjälpa varandra och och medverka för att sedan ta ett bra gemensamt beslut inom åtgärder på personer osv. En annan viktig punkt är att man inte missbrukar sin roll som staff, genom att till exempel att man revivear under scenario för att kunna vinna scenariot. Alltså att man är staff för sin egen skull istället för att hjälpa och medverka för bättre på servern.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Måndag: 16:30-22:00
Tisdag: 15:40-22:00
Onsdag: 15:30-22:00
Torsdag: 15:20-22:00
Fredag: 15:30- 03:00
Lördag: 11:30-03:00
Söndag: 11:30-22:30

Hur länge har du spelat på Unive? Ungefär i 1 år och 3 månader

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej det har jag tyvärr inte men är mycket intresserad av att få!

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag är egentligen inne på att arbeta inom alla punkter men skulle mycket gärna vilja arbeta med ovanstående!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka